Wat is een goede microfoon?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ADJAY_JIN
    • Nov 2002
    • 1

Wat is een goede microfoon?

Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee hoeveel merken microfoons er bestaan hoeveel een goeie kost, wat nou het verschil is tussen de ene microfoon en de andere microfoon? behalve de prijs dan. Maar wat ik wel weet is dat ik zingen leuk vind en een goeie microfoon zoek. Het moet wel leuk blijven dus zoek ik geen microfoon van b.v. 600 Euro!. Ik wil gewoon een goede microfoon wat niet snel stukgaat, en die goed geluid geeft. Mijn prijsklasse ligt rond de 100 a 200 Euro.
    Bedankt,

• marten
    • Oct 2002
    • 26

hoi probeer eens een sennheiser E845 is best wel een lekkere mic voor 100 euro ongevoelig voor rondzingen mist wel een tikeltje mid
    maar hij is wel OK!!
    groet marten

Comment

• Daan Hoffmans
      • Aug 2000
      • 1225

Als je budget tot de 200 euroos loopt... probeer dan eens een Sennheiser E855 of een Shure Beta58... Heel fijne mic's waar je mee voor de dag kan komen.

Het verschil tussen de ene mic en de ander, behalve de prijs? de klank op de eerste plaats uiteraard. Verder spelen andere factoren zoals richtingsgevoeligheid en robuustheid een rol.

Ik heb ook een site........
      Wie niet slim is moet dom zijn...
      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Masterguardian
        • Nov 2002
        • 23

Shure Beta serie mike´s, deze klinken goed en gaan zeer lang mee.

Heb je nix te zeggen, zeg het dan ook niet!

Comment

• Ibvee
          • Nov 2002
          • 714

Het is natuurlijk belangrijk wat voor merk het is, als je een bekend merk heb, heb je bijna altijd goed spul. Maar als je er een koopt, loop dan niet recht op het merk af, maar kijk hoe ie klinkt, als de 58 beta jou niet ligt, heb je er zelf ook niks aan, ondanks dat het een goed merk is. Gewoon ff vrage in de winkel of je mag luisteren wat het verschil ertussen is, en dan de beste meenemen. idd zijn de shure 58beta en de sennheiser E855 goeie mic's.

groeten Micha

Groener dan mij kan niet, dus je zou het moeten weten
          De groeten => Micha

Comment

• Thomas
            • Apr 2001
            • 49

Mics zijn nogal gebonden aan persoonlijke smaak. Er bestaan verschillende goede types van verschillende goede merken, maar veelal heeft iedereen zijn persoonlijke mening erover. Een ding staat vast, een goede microfoon kost meestal ook wel wat euro's

Comment

• Be
              • Nov 2002
              • 11

EV het tegen woordig leukke budget mic, zoals de CO7 en de CO9

Voor de rest is de Sm 87 (persoonlijk) een goedde mcidrofoon, en zoals de anderre ook al zeggen E845, E855, E865(weet niet hoeveel die kost) en de Beta 58.

Ik wil je een tip kopen laat je hoe dan ook geen SM 58 aansmeren, ik stuur musicanten met dei microfoon altijd weg.

Greertz Be

Stevon rules!
              Stevon rules!

Comment

• B-there
                • Oct 2002
                • 272

Nou, ik zou zeggen neem Shure.
                Ik heb er goeie ervaringen mee en nooit klachten.
                Bijvoorbeeld een SM58. Wil je een beetje een beeld krijgen welke artiesten er met Shure werken..

Toonaangevende fabrikant van microfoons voor live-, touring- en studiotoepassingen. Professionele audiofabrikant van in-ear monitoringsystemen, geluidsisolerende oortelefoons, hoofdtelefoons & audio- en DJ-cartridges

Grz!

B

<center>-------------------</center>

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Sennheiser e845 t/m 865
                  Beyer Dynamic div. Opus serie en TGX serie
                  Shure SM 58, 87 en voor thuis SM7...
                  Neumann div. mic's

Oeps..iets te snel gelezen..had het buget ff niet goed gekeken..

Suc6 en groeten vanut His
                  Olaf Duffhuës

Laat je horrrrrrrrreeeeeennnnnn...
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...