superlux cm-h8a platinum series DEEL 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • youngblood
    • Dec 2002
    • 30

superlux cm-h8a platinum series DEEL 2

hallo daar is de newbie weer.
    Ik heb dus nu die superlux cm-h8a platinum series microfoon, en ik wil opnemen ermee, maar het lukt niet.
    Ik krijg er geeneens geluid uit.
    Ik neem op direct in de pc van xlr naar kleine jack en dan plug ik de kleine jack in de pc.
    Ik heb gelezen in de beschrijving dat het een powersupply heeft van 48V phantom power. (p48,IEC268-15/din45596)
    Dat betekent dat ik een voorversterker nodig heb, of niet?
    Hoe moet ik dan in ***snaam dat direct in de pc doen?
    Dat kan zeker niet? of is hiervoor een plugin te halen op het internet?
    De kabel doet het goed, daar is niets mis mee
    Ik heb ook nog geprobeerd om het geluid te versterken met een gitaarversterke, maa hetlukt niet met die mic.
    WAT moet ik doen?
    Dank jullie alvast voor de moeite

• Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Dat gaat dus totaal niet lukken.
    De microfoon die jij hebt is een condensator microfoon. Dit wil zeggen: De microfoon krijg standaar 48 volt binnen als voeding en van deze stroom maakt hij een "audio stroom" het membramen werken zeg maar als een variabele weerstand.

jouw geluidskaart geeft deze spanning niet. Hier heb je speciale doosjes voor die je er tussen hangt.
    Ook raad ik je aan om een Profie geluidskaart te kopen. Zodat je in iedergeval iets betere mic pre-amps en AD converters hebt. Het geluid zal zwaar tegen vallen op de manier waarop je het nu opneemt.

Ook is een probleem dat je niet je ingangs volume kan regelen. het volgende kan gebeuren:
    - de microfoon is zeer gevoelig en bij het mins of geringst klipt je ingang.
    - de mic geeft een zwak signaal waardoor je heel weinig bits overhoud (van de 16). zo hou je dus geen dinamiek over. (en processen wordt heeeeel lelijk)

Wat je kan doen is:
    een goedkoop mengpaneeltje (met minimaal 1 mic kanaal) met phantom voeding kopen. Wat als snel voor 100 euro lukt.
    of een geluidskaart kopen met een goede mic pre-amp. kost snel 500 euro.

Groet
    Mathijs

Comment

• youngblood
      • Dec 2002
      • 30

ik heb een inkel mixer met phantom voeding, helpt dat wat?

Comment

• youngblood
        • Dec 2002
        • 30

inkel mx642 14 channel stereo mixer

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Dat help zeker. Als je de microfoon in je mixer steekt en dan de mixer in je pc (via de line input uiteraard), dan moet het helemaal goed komen. Ik raad je wel aan zo hard mogelijk je geluidskaart in te gaan. Dit helpt erg aan de geluidskwaliteit.

Groet
          Mathijs

Comment

• youngblood
            • Dec 2002
            • 30

Een vraagje. Ik heb in de mixer 14 kanalen, waarvan 6 met xlr EN jack ingang, ik kies bijvoorbeeld spoor 1.
            Op spoor 1 heb ik zowel een mic in (xlr) als een line in (jack).
            als ik nou een xlr xlr kabel aanschaf en die dus in spoor 1 in de mic in input stop, en het andere einde in de mic. Dan stop ik in de input line in een grote jack, die naar een kleine jack gaat, in de line out van de pc.
            Ik heb dan ook nog een tulp-mini-jack kabel
            Mijn tulpjes zijn dan in de rec out -10dBV geplugd,en de minijack gaat naar de line IN van de pc.
            Ik zet aan de achterkant van de mixer mijn phantom mode aan.
            Zou dit gaan werken?
            De mic ingang gebruik ik overigens niet van de pc

Comment

• Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

Aha, als ik het goed begrijp, wil jij eerst een signaal van je mic in je mengpaneel hebben, wat vervolgens naar je comp gaat, en met de line out, dan weer het mengpaneel ingaat, wat daarna je comp weer ingaat ens. Dat noemen ze volgens mij interne feedback. Ten tweede: als je de line out van je comp in de line in van je mengpaneel stopt, krijg je 48v op die kabel, en ik weet niet of dat goed is voor je soundcard.
              Ik zou het zo doen: Mic > xlr > mengpaneel > tape out > tulp=>jack > comp

groet en suc6
              Micha

groener dan mij kan niet, dus je zou het moeten weten
              De groeten => Micha

Comment

Working...