Dynacord Cobra Systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan-Peter
    • Jan 2001
    • 311

Dynacord Cobra Systeem

We zijn aan het overwegen een zwaarder systeem aan te schaffen voor de grotere feesten. Daarbij is reeds gegeken naar Audience Delight (AD) met AD-15 tops en AD-218 subs. Ook het Cobra systeem van Dynacord vind ik erg interessant vanwege de hoge opbrengst in de diepte (tot 40 meter) Prijzen verschillen erg.
    Wie heeft er al ervaringen met het Cobra Systeem ?
    16 februari 2008... PA-markt !
  • B-there
    • Oct 2002
    • 272

He Jan-Peter,
    Ik vind het in ieder geval geen verkeerde keuze zo'n cobra set van Dynacord.
    Ik heb er zelf al een paar keer mee gewerkt en kan je er ook wel wat over vertellen, maar je kunt het zelf ook even bekijken..

http://www.dynacord.de/pdf/55_457_download.pdf

Op deze site staat eigenlijk wel zo'n beetje al mijn ervaringen en ik denk nog wel meer tips als je besluit om de set aan te schaffen.
    Trouwens, ik persoonlijk vind de cobra beter klinken als AD.

Grz!

B

<center>-------------------</center>

Comment

• B-there
      • Oct 2002
      • 272

Vooral de pics in de PDF over het stacken van de set.

Grz!

B

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Ik heb nog geen persoonlijke werkervaring met Cobra, ik heb het wel gehoord...Fantasties systeem, zeker qua klank. Toen ik het gehoord heb, vond ik er wat Apogee sound in zitten erg helder/hifi achtig en een erg brede spreiding...Wij gaan zelf waarschijnlijk ook een Cobra systeem kopen, we wachten alleen nog ff de klank van het "house" bass kastje af...

Suc6 en groeten vanut His
        Olaf Duffhuës

Laat je horrrrrrrrreeeeeennnnnn...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• SWDJ
          • Aug 2002
          • 275

Ik heb de set in de Music Store gids gezien, ziet er echt enorm vet uit! Ken wel andere Dynacord boxen van dichtbij, deze klinken zeer goed, maar dat weet je wel...

Met Vriendelijke Groet, SWDJ

Comment

• Michel van de Beek
            • Oct 2000
            • 283

In de production partner van 4/2002 staat een test van dit systeem. Resultaten zien er goed uit, en onderschrijven Olaf's bevindingen. Conclusie van het artikel: "Mit dem Cobra stellt Dynacord ein interessantes Konzept vor"

Groeten,
            Michel

--- check profiel voor de sites ---
            Groeten,
            Michel

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

dus gewoon een line-array. Blijft voor 90 % van je toepassingen onbruikbaar, en voor 10 % ideaal, maar dan moet je wel weten te stacken.

lalalalalala laat maar

Comment

• Michel van de Beek
                • Oct 2000
                • 283

Ahum ... is een mengvorm van 'normaal' systeem en line-array. Sterker nog, het line-array effect werkt niet voor 100%. Dat Cobra systeem is dus een stuk flexibeler.

Wat betreft de 'normale' line-arrays moet ik je 100% gelijk geven.

Groeten,
                Michel

--- check profiel voor de sites ---
                Groeten,
                Michel

Comment

• Jan-Peter
                  • Jan 2001
                  • 311

Ok, dank jullie wel voor deze info. Helaas is het artikel (link naar het dynacord verhaaltje) niet compleet en kan het niet geprint worden. A.s. maandag ga ik het set beluisteren bij de importeur.
                  Na het beluisteren komt hier nog wel een reactie !
                  Overigens heb ik begrepen dat als wij het set aanschaffen, we pas het vierde bedrijf in Nederland zijn die het hebben.

Comment

• Jan-Peter
                    • Jan 2001
                    • 311

Vandaag dus op bezoek geweest bij Dynacord.
                    Verschillende systemen van Dynacord beluisterd en het Cobra systeem klinkt toch wel erg goed. De enorme spreiding, ook vlak voor het podium, maken de set erg breed inzetbaar.
                    Nog frappanter is het weinige verloop in de geluidsdruk naarmate je verder weg komt van het podium.
                    In de showroom toch een meter of 15 van de set weg en klinkt dan nog erg goed zonder extreme verliezen in hoog of laag.

Nu wordt het afwegen tussen de andere (nog) te beluisteren sets.

Deze week ook nog D&B op bezoek en orienterend met andere merken.

Beslissing kan nog even gaan duren.

Als er ondertussen andere gebruikers van het Cobra systeem zijn, dan graag even de reacties.

Comment

• B-there
                      • Oct 2002
                      • 272

Hebben jullie toevallig ook al naar AXYS gekeken en geluisterd?
                      Wij werken al enkele jaren met AXYS Arena. En ik moet zeggen dat we er meer dan heel erg tevreden over zijn.

http://www.duran-audio.com/Products/Arena.htm

Als je hier misschien meer over wilt weten, kijk dan even op bovenstaande link..
                      Het is maar een tip...

Grz!

B

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                        • Nov 2000
                        • 299

sjouw en bouw je dat zelf B-there ??

Comment

• B-there
                          • Oct 2002
                          • 272

Nee, zo'n Axys set bouw je niet alleen..
                          Dat is wel een nadeel, als je hem koopt moet je het ook voor de klank doen, vind ik. Maja das voor iedereen persoonlijk.

Grz!

B

Comment

• Pino
                            • Jul 2002
                            • 390

Mooi systeem, zeer multifunktioneel.
                            Zou het ook mogelijk zijn om slechts 1 combinatie per kant te gebruiken? Bij voorbeeld op kleinere party's zoals bruiloften, kleine privé feestjes oid. Kwestie van dit spul ook te kunnen verhuren als je niet steeds de grote set (vb 8 bassen en toppen) kan gebruiken. Zo kan je grote én kleine dingen leveren met toch een uniform systeem.
                            Iemand de prijs al bekeken? Op een of andere webshop in Duitsland kwam het op ruim 27000 euro voor een set. Waarschijnlijk zijn er wel betere voorwaarden te bespreken met een lokale dealer want dit lijkt me toch wat veel voor 4 basjes, 4 topjes + amps.
                            Wat vinden jullie hiervan?
                            Groetels,
                            Pino

Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Triple S
                              • Sep 2000
                              • 808

Tja, Axys is niet goedkoop....
                              Als je dat wilt, kun je wellicht beter naar de LEM Poseidon kijken.
                              Is bijna dezelfde set, alleen betaal je (waarschijnlijk, weet niet zeker) wat minder omdat er LEM op staat.

Don't call me DJ!
                              Don\'t call me DJ!

Comment

Working...