Tips voor Geluidstechniek

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djkoen
    • Nov 2002
    • 85

    Tips voor Geluidstechniek

    Ik heb de zoek functie gebruikt maar kon er niet echt een tip-pagina over vinden. Ik moet aanstaande zaterdag geluidstechnieken voor de eerste keer. Ik maak gebruik van de volgende apparatuur:

    2x Master Blaster PM
    1x Master Blaster SP15
    4x AKG CK91
    2x AKG CK98
    2x AKG C1000
    1x Yamaha MR1642 mengtafel
    2x Master Blaster X-act monitoren

    Op die Yamaha mengtafel zit gelukkig wel een sweep-functie (dat je de frequenties kunt doorlopen zeg maar.) Maar toch maak ik me zorgen over de feedback's van de mic's. Heeft iemand nog goede tips die ik echt goed kan gebruiken. Ik kan eventueel nog aan 1 stereo equlizer komen. Voor meer EQ's is geen budget vanuit de organisatie.

    Alvast enorm bedankt!

    Koen.



    Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.
  • DidierB
    • May 2003
    • 337

    #2
    aangezien je toch met condensators bezig bent zou ik zeker die EQ gebruiken op de monitors, dan heb je toch nog wat vrijheid op de FOH. Er zijn typische frequenties die je eruit zal moeten schroeven, zoals 500 & 630 hz, maar ook 3.15K. Best kan je even iemand op podium de monitors laten uitfluiten, dit doe je door voorzichtig een feedback uit te lokken. Telkens het begint te fluiten haal je de bewuste frequentie wat omlaag, maar let wel dat je de omliggende frequenties niet te veel naar beneden haalt of er blijft niets meer over om door de monitor te sturen (dan moet je weer luider gaan en begint het weer te fluiten enz).

    voor de rest moet je het gewoon wat aanvoelen en niet te veel stressen die eerste keer :-) succes!


    groeten,


    Didier Beghin
    Ampli bvba

    Comment

    • geluidmoderator
      • Sep 2002
      • 152

      #3
      Er zijn toch echt al verschillende onderwerpen geweest waar dit uitvoerig behandeld werd. Zoek eens op woorden als 'feedback' 'rondzingen' en 'fluiten'

      Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums
      Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums

      Comment

      Working...