reconen EV speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevin DM
    • Apr 2003
    • 15

reconen EV speakers

Ik heb momenteel een hele boel kapot gespeelde EV speakers (MT2 speakers, dus de DH1LT, DL10X, DL18MT, EVX180A & EVX180B, alles te samen ong 60 stuks).
    Deze zijn momenteel allen vervangen door RCF drivers maar ik vroeg mij af of het de moeite loont om deze te herconen ?
    Heb nl gehoord dat EV's moeilijk (goed) te herconen zijn en heb die ervaring van vroeger ook....
    Heeft er iemand hier nog ervaring mee of is er iemand die het echt goed kan (blijkbaar is het niet gemakkelijk om de cone er netjes recht in te zetten en verbrand hij dus meteen terug).
    Ik heb mijn RCF's gekocht aan 250 € (grote hoeveelheid), maar loont het dan nog de moeite om ze te reconen ?

• base
    • Apr 2003
    • 417

sorry dat ik het moet zeggen , maar hoe krijg je nou 60 luidsprekers naar de kl..ten en dan nog van E.V.
    goed tot daar,
    reconen is altijd moeilijk gelijk welk merk of type.
    Ik ga uit van het principe, speaker kapot , vervangen door een nieuwe
    heb jaren na een stuk een JBL 2405 gereconed
    nooit goed gelukt maar er hangt wel een prijskaartje aan waarvan je achterovervalt
    base

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

geef maar een spec op de mail. EV reconen is de hobby van een vriendje van me...

wat was mijn allereerste handtekening???

Comment

• kevin DM
        • Apr 2003
        • 15

Niet moeilijk kapot te krijgen......
        Heb er city parade in Luik mee gereden, limiter hebben ze d'r tussen uit gegooid en dan maar doorduwen tot alles kapot is.....
        Heb nu RCF's steken en die gaan toch een pak luider met zelfde ampvermogen en kwalitatief vind ik ze zeker niet slechter.
        Maar nu zit ik wel met een 60-tal drivers en mss is het toch de moeite om ze te reconen, anders moet ik ze toch weg gooien.
        Alleen dat ik er in het verleden problemen mee gehad heb (de DL18MT's toch),de andere had ik nog niet kapot gekregen

Comment

• base
          • Apr 2003
          • 417

vandaar dat ik ook fan ben van RCF !!!!!!!!!!!
          beetje op Uw eigen materiaal letten is ook wel handig
          als ik verhuur blijf ik erbij of toch zeker 1 van mijn medewerkers , zo ben ik er zeker van dat ze mijnen P.A niet naar de kl..ten helpen
          het is n.l zo :
          zet je 1 KW neer willen ze er 2 KW uitkrijgen
          zet je 10 KW neer willen ze er 20 KW uitkrijgen
          aan alles is een grens
          base

Comment

• PowerSound
            • Nov 2001
            • 1892

Jaja, ik heb het gezien op de cityparade !!!

Een bak vol EV MTL'2. Ging pokke hard en klonl naar niets (kzag de cliplampjes tot hier branden). Pech maaaaaaaaaaaaaaaaaat.

Olé olé, kheb nu een punt bé éh!
            PSL Bvba powered by
            L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
            Yahama LS9-32 / MC7L-48
            Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
            Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• base
              • Apr 2003
              • 417

rode ledjes zijn mooi om naar te lijken behalve als het de clipledjes zijn, dat is problemen zoeken !!!
              base

Comment

• Merijndj
                • Mar 2001
                • 660

uhm, ik weet dat ik het topic ook niet help hoor maar...

hier schiet Kevin ook niks mee op....

Groeten,

Merijn

Comment

• base
                  • Apr 2003
                  • 417

nou, ik vind dat hij wel geholpen is door het feit dat je je materiaal niet in handen moet geven aan onbenullige sukkels zonder dat je er zelf bij bent !!!!!!!!!!
                  bij mij blijft iedereen met zijn poten van mijn mengtafel!! heb het 1 maal meegemaakt met een zogenaamde technieker , die ging het even uitleggen hoe het moest met alle gevolgen vandien
                  even een monitortje opgeblazen , de speaker vloog er letterlijk uit !!
                  nooit meer , t'is al duur genoeg
                  en als je 60 luidsprekers naar de maan helpt ben je toch niet goed bezig zeker
                  dus : eigen materiaal beschermen en niet in handen geven van ??????
                  base

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

citaat: Maar nu zit ik wel met een 60-tal drivers en mss is het toch de moeite om ze te reconen, anders moet ik ze toch weg gooien.
                    citaat:geef maar een spec op de mail. EV reconen is de hobby van een vriendje van me...
                    wat was mijn allereerste handtekening???

Comment

Working...