hitec audio top hya 215

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erikdrnl
    • Jan 2003
    • 134

hitec audio top hya 215

waarom gaat een hitec top 2x15''1x2'' ev loaded een klap harder dan een ev mth 2 en daar zitten 2x2'' en ze worden alle twee aangestuurd door een crown 2401 op het mid en een 600 op het hoog wie kan mij daar iets over vertellen

erik
    erik
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

ik kan me niet voorstellen dat de ev-dh1a in je hitecs zit. Meestal omgebouwd naar jbl. De processor regelt er een bult bij, waardoor de hitecs harder gaan. Maar de dh1a's gaan ( gingen ) dan ook sneller stuk...

wat was mijn allereerste handtekening???

Comment

• Joost van Ens
      • Jan 2001
      • 628

Hmm, nu heb ik ook een paar hi-tec kasten, en daarin zitten wel zeker ev drivers. (type weet ik niet uit mijn hoofd) En van stuk gaan heb ik erg weinig last. (lees geen) maar ik zal het af kloppen.

groeten

Comment

• erikdrnl
        • Jan 2003
        • 134

ik heb 2 stuks ev dlx15 en 1 stuks dh1a

erik
        erik

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

dus!!!

de dh1a is een vrij kwetsbare driver. En die wordt door hitec verder opgeschroefd dan EV dat doet, vandaar dat ze in de ev minder dB's geven ( gebeurt in de processor...)
          Ook de impedantie is in vergelijking met de jbl 2550 ( uit mijn hoofd) anders ( 16 ohm ipv 8)

Heb van die ev's verscheidene kapoptgeblazen, omdat een sukkel de processoren uitwisselde, er moest nl een weerstand veranderd worden in de hitecprocessor in de sens-ingang.

wat was mijn allereerste handtekening???

Comment

Working...