Samson vs Citronic versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djre
    • Jun 2002
    • 5

Samson vs Citronic versterker

Voor mijn drive-in show ben ik op zoek naar een versterker voor de topkasten.

De topkasten bestaan uit 2 * Peavey Hisys 2XT 350 W RMS.

Op dit moment twijfel ik tussen de onderstaande versterkers. Beiden 2e hands voor rond de 400 euro, omdat we enigszins op het budget moeten letten.

- Samson s1000 (2 * 500 W)
    - Citronic 9 Conquest (2 * 450 W)

Wat zijn jullie ervaringen/meningen hierover en welke alternatieven zijn er?

Alvast thanx! voor jullie reacties.

• JBL-QSC-DBX
    • Apr 2003
    • 381

Hallo,

mijn mening over Samson is dat ze niet zo betrouwbaar zijn. Overigens is dit wel een mening omdat we zelf een zo goed als nieuwe servo550 gekocht hadden, en deze na een tijdje problemen kreeg aan de ingangen. Af en toe maar een kant signaal, beetje met de stekkers rommelen was het weer goed. Echt alles nagekeken en hersoldeerd waar nodig probleem bleef. Overigens doet ie het de laatste tijd weer goed (om onverklaarbare reden??) Vandaar mijn stelling dta ik hem niet betrouwbaar vind. Een versterker moet het doen, of helemaal niet doen. Aan al die tussenvormen heb ik zo'n hekel, en daar krijg je het ook zo warm van als je een bruiloft moet openen en je hebt ineens om overklaarbare redenen maar aan een kant hoog, terwijl hij het smiddags bij de voetbal bij wijze van spreken nog wel deed.

Groeten, Joris Martens

PS, citronic ken ik totaal niet.

**Gao nie, bestao nie (In ABN: het gaat niet, bestaat niet)**
    Laatste nieuws en profiel geupdate !!**
    Timescape.nl

Comment

• kwaak
      • Jun 2003
      • 177

hallo,

ik heb nu ongeveer een jaar de samson s 1000 en sleep hem (in case) overal mee naartoe. de versterker heeft nog nooit problemen gegeven. hij houdt zich op elk volume mooi strak. zelf heb ik er 2 iets te lichte speakers aanhangen (JBL sf-15), maar hij werkt perfect. het doel waar ik hem voor gebruik is ook drive-in show. de samson s1000 is echt een aanrader !!!!!!!!!!!!!!!!

greetz,

jeroen

greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• rockmeister
        • Oct 2002
        • 134

citaat:
        Hallo,

mijn mening over Samson is dat ze niet zo betrouwbaar zijn. Overigens is dit wel een mening omdat we zelf een zo goed als nieuwe servo550 gekocht hadden, en deze na een tijdje problemen kreeg aan de ingangen. Af en toe maar een kant signaal, beetje met de stekkers rommelen was het weer goed. Echt alles nagekeken en hersoldeerd waar nodig probleem bleef. Overigens doet ie het de laatste tijd weer goed (om onverklaarbare reden??) Vandaar mijn stelling dta ik hem niet betrouwbaar vind. Een versterker moet het doen, of helemaal niet doen. Aan al die tussenvormen heb ik zo'n hekel, en daar krijg je het ook zo warm van als je een bruiloft moet openen en je hebt ineens om overklaarbare redenen maar aan een kant hoog, terwijl hij het smiddags bij de voetbal bij wijze van spreken nog wel deed.

Groeten, Joris Martens

PS, citronic ken ik totaal niet.

**Gao nie, bestao nie (In ABN: het gaat niet, bestaat niet)**
        Laatste nieuws en profiel geupdate !!**
        Het probleem wat jij had kan eigenlijk bij elke versterker voor komen, zelfs bij een 'heilige' versterker (crown/crest/qsc)

Daarmee zeg ik niet dat het niet ontzettend vervelend is...

Comment

• Disco Service Apeldoorn
          • Nov 2000
          • 299

Hoi Joris,

Jouw probleem is dat de servo serie van Samson bedoelt is voor vaste installatie in het bruine café, snackbar of hotel/restaurant.

Daar worden heel wat andere eisen gesteld ( geen ventilator , minder onderhoudt bij continue bedrijf etc ) dan bij on the road werk.

Ik stel voor dat je je servo 550 inruilt voor een S-1000 of S-700 van Samson ( bij ons de meest verkochte versterker ooit ).
          Je bent in een klap van je zweet problemen af.

Onze ervaringen met zowel de servo als de S serie van Samson zijn bijzonder goed. Als je maar het goede type kiest voor bij de juiste klus.

Je gaat toch ook geen spijkers inslaan met een schroevedraaier.

P.S. Bij veel klachten in het algemeen die onze td bereiken blijkt het niet aan een defect te liggen van een apparaat, maar zijn het meestal defecte of verkeerde aansluitsnoeren, of bedienings fouten.

Onlangs nieuwe aansluitsnoeren gekocht ?

Comment

• Disco Service Apeldoorn
            • Nov 2000
            • 299

Citronic is een merk wat al een eeuw of zo bestaat.

Gezien mijn ervaringen met Samson zou ik voor deze gaan.

Dat zegt niet dat de Citronic geen goede amp zou zijn.
            Ik vraag mij alleen af wie nu de distributie doet in Nederland.
            Wellicht heb je later eens service nodig, en bestaat er geen importeur meer.

Comment

• djre
              • Jun 2002
              • 5

Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp!

Ik heb gekozen voor de Samson s1000 en deze nu enkele malen prima ingezet achter de Peavey Hisys 2 toppen.

Groeten!

DJ Re

Comment

Working...