Yamaha P serie versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJohnny
    • Jul 2003
    • 28

Yamaha P serie versterkers

Ik heb een topic welke mischien niet helemaal on-topic is, maar ik hoop dat de forumbeheerder van J&H mijn topic niet op slot plaatst.

Ik heb de afgelopen tijd op dit forum gelezen dat er nogal veel mensen zijn die problemen hebben met hun Yamaha P serie eindversterker(s). Ikzelf heb ook een stel Yamaha's in gebruik. Ik werk voor een gehandicapten vereniging als geluidsman. Wij draaien met 2 Yamaha P4500 eindversterkers. Ze worden als vorsten behandeld en toch altijd gezeik met die versterkers. Bij 1 is zelfs al een complete eindmodule vervangen. Kost iedere keer handen vol met geld. Ik dacht dat kan zo niet langer en heb op een zekere dag toen er weer een Yamaha in de protection stond de stoute schoenen aangetrokken en het apparaat uit zijn flightcase gehaald en opengeschroefd. Het viel me al meteen op dat het er ingewikkeld uitziet, maar als je de boel verder gaat bestuderen het allemaal wel meevalt. Schema bij doknet besteld, en ja hoor, na een dagje solderen deed de Yamaha het weer prima. Gewoon een driver torretje stuk. Nu vroeg ik mij af of er meerdere mensen zijn op dit forum die een defecte Yamaha hebben staan, en deze weg willen doen voor een leuk prijsje. Zo ja, willen die personen dan effe contact opnemen via johnmartens@home.nl ? Ik wil graag 1 of 2 reserve versterkers bij de hand houden voor de playbackshows van onze gehandicapten vereniging.

• Rv
    • Feb 2001
    • 1086

de mijne hebben ze ook weer hersteld gekregen. 3 maanden wachten (knappe service bij yamaha!! halleluia! ) en 325 euro betalen voor stukken aan één kanaal, terwijl het toestel nieuw minder dan 600 kostte ...

Ja ...

____
    Rv.
    ____
    ____
    Rv.
    ____

Comment

• base
      • Apr 2003
      • 417

ja, bij yamaha zijn ze goe bezig de laatste tijd
      onlangs mijn voeding laten herstellen van een 01/v
      ze hebben daar een knappe service tegenwoordig amaai
      en de herstellingsprijzen zijn ook in orde
      base

Comment

• Max
        • Feb 2003
        • 680

Ik zag laatst bij de Lokale discoboer dat Yamaha een vernieuwde P-serie had. de P-serie MK II met een goudkleurige behuizing ...
        Nu ben ik van plan op mijn Skytec Pa 2500 weg te gaan doen over een tijdje en daar een betere versterker voor terug te kopen, nu zat ik dus aan die Yamaha P-3200 MK II te denken voor mijn Wharfedale Topjes.
        Is dit een goede keuze of kan ik beter gaan voor een Peavey Pv 1500 ?
        ik las slechte dingen over Yamaha in dit Topic ...

..:: Lightshock drive-in show ::..

Comment

• RDH
          • Aug 2001
          • 298

Hoi max,

zeker een goede keuze om een wat meer serieuzere versterker achter die WD'tjes te leggen, maar als je dat een beetje nadenkt moet je natuurlijk geen yamaha nemen na wat je net allemaal gelezen hebt he...
          Wie zegt dat die MK II's dat probleem niet hebben? Kies dan een merk waar op dit moment de reputatie iets hoger van ligt...

Comment

Working...