Test-CD/song

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bihca
    • Jan 2007
    • 77

ook een goeie en een afwisselende plaat : Vince DiCola - War

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by niewlz
      kent en heeft iemand het orginele soundcheck nummer van Kling und Freitag voor mij?
      hoorde namelijk van iemand bij Valk dat ze hier speciaal een nummer voor hadden gemaakt of iets in die richting.

noujah.. hoor het wel.
      zal wel Friday on my mind zijn,,.
      Lijkt me erg sterk, en commercieel niet handig.. haha

oh leuke anecdote.. in 1994 kregen we een nieuw setje, en de soundcheck cd daar werd toen 1492 van vangelis, die op dat moment 2 jaar oud was...
      Dat werd uiteindelijk opgepikt door een paar radio-dj's, en alsnog wereldberoemd in heel nederrland..
      Last edited by Gast1401081; 09-10-07, 10:15.

Comment

• Harmen
        • Sep 2003
        • 379

Originally posted by MacGyverSounds
        ..en alsnog wereldberoemd in heel nederrland..
        quote van de week

OT: Micheal buble albums, blijft super!
        Last edited by Harmen; 09-10-07, 17:33.

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

Heb laatst op mijn school een workshop gehad van KRK. De meneer die hierbij KRK vertegenwoordigde (hij was commercieel directeur voor heel Europa) had een cd mee met o.a. de volgende nummers erop:

Fergie: Big girls don't cry
          Timbaland: Give it to me
          Jamie Cullum: geen idee welke plaat
          Toto: I will remember
          Rihanna: Umbrella
          Linkin Park: één van hun nieuwe platen

Verder nog wat R&B en wat house platen

Toto is te gek voor de attack in de toms, fergie te gek voor de vocalen en jamie cullum voor dynamiek.

Voor de basjes vindt ik overigens Postman erg goed "all gone". Van de rest van zijn album kan je niet echt veel gebruiken omdat het niet echt een standaard sound is, niet echt referentie materiaal, maar tklinkt wel te gek.
          Last edited by BvE; 09-10-07, 18:28.

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Even maat 43 eronder...

Momenteel ook op de MD:

Valerie - Mark Ronson & Amy Wijnhuis
            Shadow of the day - Linkin Park
            Young Folks - Peter, Bjorn & John

Comment

• Leks
              • Oct 2007
              • 330

In mij fx rek ( netjes in een lade) liggen ( natuurlijk legaal & orgineel):

Dire straits - on every street ( heerlijk om schone klank & mooi hoog te checken)

Santana - Supernatural ( dynamiek, zaalakoustiek & eindcompressie testen)

Bob Dylan - Highway 61 ( ook dynamiek & klank)

dit is wat er zoizo overheen gaat.. ene keer ene nummer andere keer ander nummer. ( ik ken de cds van voor naar achteren uit mn hoofd, in zowel studio setup, als vele keren op grote live systemen, en natuurlijk headphone en home cinema)

hiermee kan ik wel redelijk beoordelen wat de ruimte, de instellingen & de setup doet.

( en natuurlijk soms een beetje geruis en ge-tjuh, en ge-tjah)

Leks

(Daarintegen is underworld-born slippy en prachtige test, zo ook chemical borthers - basstest( hint->stel wel je laagaf filter in:P). Enige zware dnb en "Benassie Brothers" wil ook mijn hart wel eens sneller laten kloppen. Maar hier valt niet geluidstechnisch mee af te regelen vind ik.)
              Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Berend
                • Feb 2006
                • 85

The Cure - Close To Me (om bas in te regelen)
                AHA - Take On Me (om het strakke intro)
                UB40 - Rat In My Kitchen (strakke bas - vallen resonanties snel op, duidelijk hoog)
                Michael Jackson - Beat it (helder)
                U2 - In The Name Of Love
                William Orbit - Ogives Number One
                Tamperer - If You Buy This Record (erg he )
                Gnarls & Barkley - Crazy
                Normaal - Oerend Hard (erg, zingt steeds iedereen mee!)
                Volumia - Afscheid
                VOF De Kunst - Suzanne
                Vitesse - Rosalyn

+ allerlei instrumenten solo
                + pink noise
                + pink noise uit fase! (erg handig om fasefouten op te sporen)
                + freq sweep

op de site van schoondermark.com staan (of stonden) deze laatsten, voor geinteresseerden.
                dusssss.........

Comment

• Element-Recordings
                  • Feb 2009
                  • 1

Soundcheck

Een goed nummer voor soundcheck is een nummer dat je goed kent, veel gehoord hebt en vooral gehoord hebt op verschillende locaties... Denk aan feesttenten, badkamer, in de auto in je woonkamer, door je koptelefoon en ga maar door!
                  Toch heb ik een aantal favoriete nummers:
                  Toto - I Will Remember
                  The Eagels - Hotel California (Live unplugged/acoustic)
                  Dan nog een hip top 40 nummer dat lekker dreunt!
                  Pink noise kan je zeker goed gebruiken op grotere locaties als je je set even flat af wilt stellen!

Succes ermee!

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Die pink nois zou ik niet doen.
                    Gewoon oortjes gebruiken en klaar is ome sis
                    En heb je geen goede oren , AFBLIJVEN
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Caspero
                      • Oct 2006
                      • 65

Originally posted by sis
                      En heb je geen goede oren , AFBLIJVEN
                      Regel nummer 1

Ik gebruik vaak(altijd)

Paolo Conte - sotta stelle del jazz (heerlijke compositie en een gigantisch karakteristieke holle stem)
                      Steely dan - Babylon sisters, hey nineteen (klaarhelder gedefinieerd hoog)
                      Eagles - Hotel california(Live) (pure feeling en heerlijke gitaarsolo)
                      Room Eleven - Sad song (voor de touch van die snaren, heerlijk) samen met wat andere nummers van hun albums.
                      Toto - Africa (voor de drums)
                      Kate Nash - Nicest thing(die stem van haar breekt alles wat hard en stevig is)
                      Wat ik soms ook nog wel eens wil gebruiken is Ilse de Lange of Elton John met circle of life(van de Lion King) Die climax met de drums, weergaloos!

Verder ook vaak wat je overal vaak hoort(radio winkels e.d.) omdat je dan heel veel referentie hebt hoe het klinkt, nu bijvoorbeeld: Norah Jones - Don't know why.

Hierna staat het als een dijk
                      Hoewel het natuurlijk nooit perfect is

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Ach, en je hebt ook nog altijd Tape-klusjes waar je er lekker koud in mag of op z'n hoogst de kans krijgt om 10 seconden iets te draaien om te kijken of alles het doet.

Eerlijk gezegd is het voor mij al weer een tijd geleden dat de Test-MD langer dan 2 nummers aan heeft gestaan. Maar: alles went!

Overigens is dit ondertussen al de 100e reactie op dit Topic. Zag het toevallig...

Comment

• KlankOntwerp
                          • Jun 2008
                          • 130

Farmers Market - How High the Loch

Het nummer begint met een lange legato vocaal met een flinke nagalm, die wordt er uitgedraaid en wordt droge scat, vervolgens start een zeer snel en strak balkan/jazznummer in met een redelijk droge mix waarin elk instrument goede ruimte heeft. Heel veel definitie in de bas, heerlijk om over een goede installatie te horen.

Farmers Market is trouwens live ook een fantastische band.

Hier moet je natuurlijk wel even flink door de compressie heen luisteren maar toch is het een goed voorbeeld van hoe strak de band is, wat uitermate fijn is bij een soundcheck van een installatie (vooral als je zo'n plaat al een jaar of 9 hebt en uit je kop kent):

YouTube - Farmers Market - Ratchenitza

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Als je een schoon gemasterde track zoekt met goeie drum en veel dynamiek, kun je natuurlijk nog altijd Money For Nothing van Dire Straits draaien.

Verder op mijn soundcheck-CD:
                            Star Wars - Duel of the Fates (veel vocaal, wat laag maar weinig sub)
                            Safri Duo - Played-A-Live (drums)
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Vekin
                              • Jun 2009
                              • 33

wij nemen meestal Phill Collins, redelijk diepe bas en toch ook heel wat hoog.

Welke cd's/songs gebruiken jullie meestal bij PA, voordat het bandje begint? Daar zoeken we nog goede nummers voor...

Comment

• Mach Facilities
                                • May 2009
                                • 109

Soundcheck......tja

Bij mij staat er vaak de Dijk, met Nergens Goed Voor, daarna een klein stukkie salsa, meestal Gloria Estefan met Montuno (blazers) en daarna een klein stukje Blue Man Group met TV song (sub, kijk de DVD maar eens, maar liefst een 40 inch bassdrum)

Alledrie live recorded, weliswaar in de studio, maar in een take opgenomen, wat de balans ZEER ten goede komt
                                Greets,

Chris

Comment

Working...