Wat je ook kunt gebruiken is een test-CD van TDK, hierop staat heel veel (frequenties, freq. sweep, noises)
Test-CD/song
Collapse
X
-
ik wil 65Hz zo hard hebben hier.
ik wil 90Hz zo hard hebben hier.
En dan ga je met die frequenties een beetje je je eq staan te schuiven voor de akoestiek van de zaal?
Lijkt me beetje onlogisch...Comment
-
En dan heb je er een lijstje bij met frequenties met een db waarde erbij en dan kijk je in een tabelletje:
ik wil 65Hz zo hard hebben hier.
ik wil 90Hz zo hard hebben hier.
En dan ga je met die frequenties een beetje je je eq staan te schuiven voor de akoestiek van de zaal?
Lijkt me beetje onlogisch...De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :DComment
-
Ik gebruik het niet om een bepaalde frequentie op een specifieke plaats in de zaal goed te laten klinken. Wat ik wel doe is bij de FOH gaan staan en dan ff dat CD'tje draaien. Dan ga ik in het SMS van alles aanpassen om zo een goed geluidsbeeld te krijgen bij de FOH. Dat had ik ff wat duidelijker kunnen aangeven....De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :DComment
-
..Kick..
Tijdje geleden een 'test' cd'tje van iemand gekregen, begint met
Robert Cray, The Dream
Het luisteren waard.
(wat een leuk topic is dit toch, was even uit zicht, maar hier is ie weer)
Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
Ik gebruik inderdaad nummers die ik heel goed ken:
Pink Floyd - Echoes (16'31" - lekker lang luisteren naar veel freq's)
Heavy Deviance - You Got Me Movin'
en voor de subjes:
Joe Bonamassa - Junction 61
En dan voor de leuk meestal CD'tje van The Good, The Bad & The Queen.
altijd leuk.Comment
-
Test CD's komen en gaan met de maand... Maar al enkele maanden toch echt steevast bij binnenkomst:
Dire Straits - Heavy Fuel (van On Every Street remastered album)
Retestrakke onderkant. Veel dynamiek. Groot voordeel is dat de basgitaar echt een groot bereik heeft dus als je je systeem voor elkaar hebt, moeten alle nootjes hoorbaar zijn.
Alleen even het 5k gebied negeren. Dat is wat stevig.
Tijdloos topic dit.Comment
-
hier nog altijd Donald Fagen - The Nightfly - 3. Ruby Baby.
in 52 seconden het hele spectrum scherp.
Hihatt die te scherp is, een linkerhand piano die als basgitaar klinkt bij verkeerde subinstelling, verstopte koortjes voor je midrange, blazers met effect en zonder, kortom :
binnenkort ff een nieuwe kopen, voor het geval dat.Comment
-
Daar hoort ook een mooie videoclip bij:
Comment
-
Veel gebruikte test muziek door EML in belgie (werchter , pukkelpop en andere )
AIR - All i need
Jeff buckley - everybody here want's you
deze gebruik ik zelf ook ...Comment
-
Classic rock op orkest doet het ook altijd goed.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Vooral op monitors, maar soms ook FOH.
- Steely Dan, Babylon Sister. Duidelijke en heldere mix.
- Smash Mouth, All Star. Moderne volgearrangeerde productie.
Bij FOH voor de subs: Uzul, Rumble inna Station (Skream remix), dubstep met heel diep strak laag.
En als ik met Gertgeluid werk, dan begin ik altijd met 'Du' van Peter Maffay. Maar dat is vooral omdat ik Gert zo lief vind.Comment
-
als je bij de brom zit...Comment
-
met Sheffield Lab is niks mis hoor, is best prima muziek in vergelijking met frequentiesweepers.. heb Sheffield Lab bijna altijd wel in mijn tas zitten want zeker als je hem goed kent is het een erg prettige referentie.
Verder zit vaak in mijn tas:
- Phil Collins
- Dire Straits
- Top40 cd's (excuus vaak zelf gebrand)Comment
Comment