Hoor de laatste tijd erg vaak substitude for love van madonna. Het is niet een van mijn persoonlijke favorieten dus eigenlijk alleen ter info...
Test-CD/song
Collapse
X
-
-
-Toto Africa
-Metallica - meerdere nummers
-Jordan & Baker Explode en de remixen er van
-Phil Collins - meerdere platen maar vooral Something happend on the way to heaven
-en nog veel meer
Comment
-
Ik zie er zoveel voorbij komen die ik ook standaard op CD of MD heb staan... Vooral The Eagles gebruik ik nogal 'ns.
Vorige week kwam ik toevallig langs wat leuks: Goldfrapp- Ooh La La Wel eerst even alles goed opwarmen en probeer het dan maar eens!
Ik moet wel zeggen dat er een hoop is wat je kunt gebruiken. Als de CD (of nog beter indien mogelijk: LP) goed is afgemixt en je hebt thuis (waar het in principe altijd lekker moet klinken) een goed beeld van hoe het zou moeten klinken gevormd/opgedaan, kun je het eigenlijk altijd en overal gebruiken omdat jouw idee en smaak tussen je oren zit!
Het belangrijkste is dus gewoon dat je een goede referentie van het door jouw gebruikte nummer in je hoofd hebt zitten!Comment
-
op mijn soundcheck vind je
- Aaron Neville (with you in mind, close your eyes, Louisianna 1927)
- Harry Cronick jr
- Laura Figy (still)
- Sting (englishman in new york, Seven day's)
- Ilse de lange (When we don't talk)
- Icognito
- Eric Johnson (manhattan)
- Erica badu (rimshot, other side of the game)
- Tower of power (Soul with a capital S)
Ik doe hoofdzakelijk theater dus vandaar de slaapliedjes......Comment
-
standard altijd:
tim delux - just wont do
echt heerlijk nummer om om lekker strak te laten klinken (en altijd even de buurt te laten weten dat je er bent)
Met vriendelijke groet,
Frans JansenComment
-
Originally posted by jans.............Ilse de Lange - Inside Job
Elk nummer gebruik ik om zijn specifieke dingetjes............., Ilse de bas.Comment
-
Toto - I Will Remember
Do - Heaven
Celine Dion - All by myself
Vaya con Dios - Neh nah neh nah
Outfield - Your love
Hiermee kom ik vaak wel mee uit de voeten, puur omdat ik weet hoe ze horen te klinken.Beter Ă©Ă©n spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..Comment
-
Verder gebruik ik echt van alles:
Anouk , Diana Krall , Ilse de Lange , Postmen , Beef , Frank Sinatra , Michael Bublé.Comment
-
Babylon Sisters - Steely Dan. Een van de best geproduceerde liedjes ooit. Heel goed om hoog informatie en stereobeeld te checken. Het "Two against nature" album klinkt zelfs nog meer in balans met deze tijd (iets meer laag)
Voor de bassen idd Incognito, met de iets naar voren gemixte basgitaar van Randy Hope Taylor
En Everthing but the girl met Missing voor de dancebeat (die als een van de weinigen niet volledig is platgecompressed (ToddTerry remix)
Voor strijkers: Ases tod, uit de Peer Gynt suite van Edvard Grieg (klassiek)
Jazz: All blues, Miles Davis
Voor sublaag: Can't get away van Mood II Swing, erorm vette basdrum met veel sub maar toch strak. Vertelt je iets over je subs. Met name of er met je plaatsing staande golven ontstaan.
Voor de rest eigen produkties omdat ik weet hoe ik het gemixt heb.Comment
-
Hee, souncheck CD topics, altijd leuk!
Waar check ik regelmatig mee?
* Michael Flatley - Lord Of The Dance Main Theme (begint ver in het hoog, met halverwege de plaat een partij sub, goeie allround check)
* Jamiroquai - Deeper Underground (lange versie, veel sub)
* Toto - Africa (scherpe kick, veel snare / hihat / shaker in het hoog, synth in mid)
* Alannah Myles - Black Velvet (Sub, maar vooral basgitaar)
* Mr. Mister - Broken Wings (hoog / mid)
* Marc Cohn - Walking in Memphis (piano)
Om de subs, als die toevallig opgesteld staan, even te blazen en om te kijken of de ruiten wel 120dB kunnen hebben:
* Ultravox - Vienna (intro!)
* AC/DC - Thunderstruck
* Snoop Dogg ft. The Doors - Riders On The Storm (Fredwreck Remix)
Voor de tweeters:
* Mike Oldfield - Tubular Bells
Goeie allround plaatjes:
* Spandau Ballet - Through The Barricades (niet te veel bas, goeie gitaar, synth, zang)
* Bruce Springsteen - The River (Harmonica in het hoog, zang meer naar het laag toe, gitaar)
Voor dance plaatjes heb ik niet echt een enorme voorkeur, maar als ik specifiek wat zou kiezen:
* Gigi D'Agostino - The Riddle
* Sensation - The Anthem '02
* Marco V - Simulated (snoeiharde kick)
En puur voor de lol, als het publiek binnenkomt:
* Michael Jackson - Thriller
* Frank Klepacki - Fortification (Red Alert 2 Soundtrack)
Van daaraf beginnen we een beetje "voorprogramma" te draaien, om onze eigen DJ aan te kondigen met:
Alan Parsons Project - Sirius / Eye In The SkyFirst make it work, then make it look pretty!Comment
Comment