Test-CD/song

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danny Middelburg
    • May 2007
    • 17

Ligt net aan m'n bui eigenlijk

maar dit zijn ze meestal wel

- Iets van Toto (Hold The Line ofzo)
    - Iets van Krezip
    - Iets van Theory Of A Deadman
    - Iets van Snow Patrol
    Mag het donker uit?

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by Stoney3K
      Als je een schoon gemasterde track zoekt met goeie drum en veel dynamiek, kun je natuurlijk nog altijd Money For Nothing van Dire Straits draaien.

Verder op mijn soundcheck-CD:
      Star Wars - Duel of the Fates (veel vocaal, wat laag maar weinig sub)
      Safri Duo - Played-A-Live (drums)
      jaja, lekker plaat. Met die lekkere gitaar solo! En ik zal je eerlijk zeggen dat als ik een paar test nummers draai. Dat ik altijd wat plaaten zoek die een beetje in dat gerne zitten. Dus heb ik blazers. Dan zoek ik een nummer waar ik ook wat fatsoenlijke blazers in heb, en wat natuurlijk ook klinkt he.
      Last edited by dj-wojcik; 23-07-09, 21:56.
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Ik heb weer een mooi gevonden in de tussentijd...

Ulla Meinecke - Die Tänzerin

Dit is gewoon een erg mooi nummer, vind ik dan..;-)
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Highs013
          • Jul 2009
          • 1

Ik gebruik al heel lang de zelfde volgorde (wel wat andere artiesten dan de rest hier):
          Michael W Smith - Freedom, The offering - Diepe strings aan het begin voor het checken tot zo'n 250 Hz.
          Michael W Smith - Freedom, Carol Ann - Piano, vooral voor het gebied 250 tot 800
          Ralph van Manen - Don't Waste The Dawn - 800Hz tot 4kHz, meestal om te bepalen hoeveel er op onze H&K set bij moet rond de 2,5kHz En verder zit er ook wel een lekkere kick in om te checken of het laag strak klinkt.
          Daarna eventueel nog Nicole C Mullen - Call on Jesus, ook voor bass en kick

Comment

• partydrivein
            • Jul 2008
            • 389

1. this is the life - amy macdonald
            2. o fortuna
            3. just dance - surrender the dancefloor
            4. Bohemian rapsody - Queen
            5. Pick of Destiny - Tenacious D

Is egenlijk nog best veel wat ik draai

En dan gewoon omdat er niks te doen is wat Rammstein en Tenacious D etc.
            Last edited by partydrivein; 23-07-09, 14:22. Reason: moet eens weer wat meer op mijn nederlands letten...
            deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• nls-nls
              • Dec 2008
              • 128

***!!!!

had zon k*t frequentiesweeper geluid opgezet, genaamd track06,

nu liggen de tweeters van mijn soundmate 1 eruit te roken...
              word weer vervangen.

weest gewaarschuwd!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by nls-nls
                ***!!!!

had zon k*t frequentiesweeper geluid opgezet, genaamd track06,

nu liggen de tweeters van mijn soundmate 1 eruit te roken...
                word weer vervangen.

weest gewaarschuwd!
                Dat soort geluiden moet je ook alleen op laag vermogen afspelen, die zijn bedoelt om metingen mee te verrichten.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Steef°
                  • Jul 2009
                  • 1

Welk nummer?

Hey,

Een van jullie techs weet het antwoord op mijn vraag vast wel:

Welk nummer en van welke band/formatie wordt altijd gebruikt door o.a. apr om de geluidsset op vooral festivalweides te testen? Dit is een zeer bekend klinkend nummer, met een intro van elek gitaren en rustige opbouw.

Dit is meestal het eerste nummer wat uit de geluidsset komt op een festival, tenminste op pinkpop,bospop etc etc.

Wie helpt me aan de titel?

Thanks alvast,

Steef

Comment

• DMiXed
                    • Jan 2008
                    • 370

heb n vast cd-tje met van lekker rustig tot knoerhard...
                    ook beginnend met de live versie (acoustisch) van Hotel California,
                    die klinkt bijna altijd wel goed daarna wat toto en Phill Collins (another day in paradise & In the air tonight, blijft goede muziek) dan wat krezip en moderne pop, om op wat dikke dance/clubbin/electrorock uit te komen (don't forget justice, We are your friends!) om toch ff te laten horen wat er nog meer in zit, al is t gros niet blij met Waters of Nazareth
                    Jeroen van Geffen

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Welkom op dit forum.
                      Het wordt hier prettig gevonden om eerst te zoeken met de wonderbaarlijke zoekfunctie voor je iets vraagt wat al besproken is. Ondertussen staan er in het topic "Test-CD/song"
                      Al meer dan 100 berichten hierover...
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Dat is doorgaans afhankelijk van de technicus, die kiest dat nummer om de geluidset te eq'en.
                        Het kan heel goed zijn dat dat op pinkpop en bospop dezelfde persoon was en dan dus meestal hetzelfde nummer.

Volgende keer gewoon even naar de FOH lopen en het vragen
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Wat ik meestal doe is een (of 2) lekker afgezaagd boemboem nummer van Code Red (Bambino, Happy song) om de verhoudingen hoog/laag af te stellen, dan nog een (of 2) nummers van Vanilla Ninja (in ieder geval Liar, vaak ook nog een rustiger nummer, Shadows on the moon oid) voor het totaalplaatje.

De meeste hier zullen nu wel iets denken als "welke nummers????", maar dat maakt het vind ik, onbekende nummers/artiesten draaien tijdens je check (naja... hier in Nederland onbekend dan, in het oostblok is dat wel anders).

Als ik tijd over heb ga ik altijd nog even met DJ Rankin' - Summer of 69 spelen. Als je je sub goed afstelt kun je je sub met dat nummer als het ware over het veld (door de tent, whatever) laten rollen. Heerlijk.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• gjlekkerkerker
                            • Nov 2007
                            • 12

Ik gebruik sowieso altijd
                            TOTO - Cruel
                            Thomas Dolby - Pulp Culture

en als er echt geblazen moet worden dan Roisin Murphy met Footprints. Die sub gaat dieeeeep!

Natuurlijk wel bekijken wat er geprogrammeert staat en daar je soundcheck op aanpassen...

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Meesterwerk om te gebruiken:

Dream Theater - Octavarium

Octavarium - Google Videos#

Comment

• DMiXed
                                • Jan 2008
                                • 370

valt me nog in nu ik een nieuw schijfje ben aan het branden, de ouwe is alweer de klote op Eve of the war van Jeff Wayne. mooie warme viooltjes en gitaarsolo, mooi open, krijg je een goede indruk hoe warm je setje klinkt!

edit: snakefood van Safri duo, laat je subs rollen!
                                Last edited by DMiXed; 12-09-09, 12:59.
                                Jeroen van Geffen

Comment

Working...