Mater 2K5

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MUSCOM
    • Mar 2002
    • 62

Mater 2K5

Ik ben in het bezit gekomen van 2 Master 2K5 versterkers volgens opgave moeten ze 2 x 1250 watt aan 4 ohm leveren.

Nu mijn vraag wie heeft er ervaring met dit type amp.
    Brand los !!!!!
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

Ik heb zelf amps van master maar niet de 2k5 maar wel 2 keer 3k6 en de 120o en de 800 maar wat er op staat doet hij ook. Het is een zeer stabiele versterker heeft een boel beveiligingen aan boord en je kunt hem aanpassen op elk gewenst master systeem en een verdraaibare limiter op max de helft van zijn vermogen. Erg sterk dus kan tegen een stootje. één nadeel vind ik hij heeft geen filters bij de luchtkoeling. Maar hij klinkt als een klok mits je een goed signaal in stop. één tip als je gebruikt maakt van één of twee processorkaarten stel ze dan zo af dat als je nul db op je mengtafel dan ook max power op je amp is want standaard is dat 1.2V is full power in plaats van de meeste amp 1.5V en de kaarten kun je knijpen en anders de volumeknoppen iets terug op 6 dan ben je er ook. Veel plezier met je Master 2k5 het is een beest van een amp en bijna niet kapot te krijgen.

Groetjes Ronnie
    U draait, Wij vragen.

Comment

• MUSCOM
      • Mar 2002
      • 62

Hallo Ronny,

Ik heb de versterkers uit laten proberen en die vertelde mij dat hij het wat tegen vond vallen. De DAS ST218 baskasten die zo'n 1200 watt RMS zijn moeten dit vermogen makkelijk kunnen hebben. Volgens diegene die ermee gewerkt heeft gaan ze snel in de clip. Ik zal kijken of de inputregeling soms teruggeschroeft is.

Henk

Comment

• B-Rental
        • Sep 2003
        • 76

Ik heb zelf ook 3k6jes bij mijn bedrijf.... Zezijn zeer betrouwbaar en leveren een ontzettende goeie kapasitijd.
        ]

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

is er een website???

Comment

• dome
            • Mar 2002
            • 159

Amate Audio offer the highest standards of performance and functionality for the most demanding application environments.

Comment

• S500D
              • Feb 2003
              • 215

Hmm het zou niet aan de input regeling moeten liggen want clippen doet hij alleen aan het eind van z'n vermogen. nu weet ik dat je bij de dl serie's van master de limiter trager kunt zetten zodat hij langer doorloopt en niet zo snel de limiter zal aanspreken maar nu weet ik niet of dat al bij de 2k5 kan want het is al een vrij oude serie. Bij de 2k4 en de 3k6 kan dat wel maar daar zal je even de handleiding als die erbij zit er op na moeten slaan. Maar ik weet ook niet het rendament van die das St218 subs zijn maar dat kan ook een reden zijn dat die amp snel in de clip gaat, vooral als je vermogen gaat stopppen op een gebied wat die sub moeilijk kan weergeven. maar dat is voor mij gissen want ik heb die sub nog nooit gehoord. Ik draai zelf met een MD4 en die 3k6 amps die ik heb die gaan als een banaan. en een goede geluids kwaliteit, maarja ze zijn ook wat nieuwer en vast ook verbeterd ten opzichte van de 2k5 maar er is niks mis mee. vind ik

Groetjes Ronnie
              U draait, Wij vragen.

Comment

• Carl
                • Nov 2000
                • 907

Let er ook even op dat die DPU serie versterkers op pennen 2+/- van de speakon de sensing ingang hebben!!!
                Daar mag je dus niets op aansluiten als je niet de bijbehorende speakers gebruikt.
                Zorg er dus voor dat die aansluitingen al bij de versterker los zijn!
                In de Master speakerkasten zit een stukje elektronica dat de speakerbelasting meet, en terugmeldt aan de amp.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

En je raadt het al : deze versterkers zijn ook van http://www.bokeaudio.com/products.htm , net zoals de Grooth-AudioEngeneering amps...

O, en de vermogens die genoemd zijn zijn burst, dwz 20ms piek.

http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=8646 gaat er al over.

Comment

• S500D
                    • Feb 2003
                    • 215

Master komt uit de Amate fabriek waar ze ook altair spul maken. en wie is nou een kloon van wie "Master van Boke of andersom". zeg het maar! persoonlijk heb ik nog nooit van Boke gehoordt dus als je me er meer over kan vertellen graag. maar stuur dan maar een mailtje

Groetjes Ron
                    U draait, Wij vragen.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

lezen, :::::::

boke is een soort van rank-xerox voor audio....

Comment

• wimpie
                        • Sep 2003
                        • 2

volgens mij moet je bij de gooth zijn www.degrooth.nl vraag maar naar boke dan schrikken ze zich dood

Comment

• S500D
                          • Feb 2003
                          • 215

Even een giga kick op dit topic.

Is er iemand in het bezit van de handleiding van de Master dpu 3k6?
                          Want die heb ik er nooit bij gekregen en zou die toch graag hebben.
                          Als iemand die heeft mag ik die dan kopieeren?

Gr Ronnie.
                          U draait, Wij vragen.

Comment

Working...