Welke microfoon voor blazers ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PM
    • Mar 2003
    • 87

Welke microfoon voor blazers ?

Welk type microfoon gebruiken jullie voor het uitversterken van een blazersectie ? Momenteel gebruik ik hiervoor altijd SM58 of SM57. Af en toe vraagt men mij om clip-microotjes te gebruiken, vandaar dat ik overweeg om er een viertal aan te kopen. Enkele modellen die in aanmerking komen zijn :

* AKG C419
    * AKG D409
    * Sennheiser E608
    * Shure Beta98H/C

Ik heb wel eens gewerkt met de C409 van AKG en dat klonk wel goed. Persoonlijk zou ik kiezen voor Sennheiser als ik moest kiezen tussen Sennheiser en AKG. De Shure zal nog wel beter klinken, maar vind heb nogal duur in verhouding met de andere voorstellen.

Graag jullie reacties.

• Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

Ik werk hier graag met een C419 mee. Is niet echt duur en klinkt echt wel goed
    --- watt ever you want ---

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

de meeste firma's hebben C419 standaard in de set zitten. Maar ik zou deze zelf ook wel eens willen vergelijken met de E608.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

de E608 is door een paar muzikanten die ik eens hun mening over deze microfoon heb gevraagd zeer goed van klank maar mechanisch helemaal niet stevig (kabeluitgang en cel sneuvelen snel)
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Jan-Peter
          • Jan 2001
          • 311

Als je echt kwaliteit wilt gaan gebruiken, kies dan voor de microfons van SD-systems. Dit Nederlandse bedrijf maakt echt erg goede clip-microfoons voor blazers, maar ook voor bijvoorbeeld dwarsfluiten.
          Veel (inter)nationale artiesten hebben deze microfoons bij zich. Ook op bijvoorbeeld North Sea Jazz, zie je deze microfoons veel voorbijkomen.

OK, het zijn niet de goedkoopste microfoons.

LCM-89 voor sax € 400,00
          LCM-70 voor fluit € 400,00
          LCM-85 voor blaas instr. € 320,00
          LDM-94 voor sax en trombone € 255,00
          (Prijzen incl. BTW)
          Deze prijzen als indicatie, want ik heb geen aktuele info bij de hand.

Uitgebreide informatie vindt je op http://www.sdsystems.com
          16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• djcenter
            • Aug 2003
            • 78

Audio technica is ook bijlange zo slecht niet.
            even opzoeken op het net .

mvg tony
            Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

c419 akg, does it all...

Comment

• neeltje
                • Apr 2003
                • 295

c419 vind ik toch niet wat het belooft te zijn. Goed voor scherpe blazes (trompet etc), maar niet voor blazers met bas in hun klank (sax, bariton, trombone,...) Heb wel eens iemand gehoord die met zo'n clip van audio-technica speelde en dat klonk echt wel goed. Heb trouwens veel mixers voor sax van c419 terug naar sm58 zien gaan. Natuurlijk wel moeilijk te gebruiken als clip-micro.
                "En Go"

Comment

• cru
                  • Sep 2003
                  • 106

Als je het kunt permiteren (hoewel is de C419 echt goedkoper?) maar wat lomper in het gebruik: Electro-Voice RE 20, de referentie voor sax!!!

Comment

• yvobtv
                    • May 2002
                    • 272

ha die re 20 is overal goed voor ik stop hem soms zelfs in de kick,
                    (((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))

Comment

• cru
                      • Sep 2003
                      • 106

Inderdaad, de RE 20 in kick truc wordt vooral veel in studio 's toegepast vanwege weinig kleuring van sound.
                      citaat:Geplaatst door yvobtv

ha die re 20 is overal goed voor ik stop hem soms zelfs in de kick,

Comment

• Jac
                        • Nov 2002
                        • 32

De D409 raad ik af, deze is veel te gevoelig voor contactgeluiden zoals de ventielen van de trompetten. De C419 gebruik ik zelf altijd voor alle blaasinstrumenten inclusief bas-tuba en accordion. Dit bevalt mij heel goed.
                        You have to realize that you must analyze before you equalize!

Comment

• pascal
                          • Jan 2003
                          • 69

Er gaat niks boven een RE-20 van Electro Voice op Sax!!!!!!!!!.

Comment

• cru
                            • Sep 2003
                            • 106

Meer dan 200% gelijk Pascal . Doe de rest mijn groetjes maar, hèhè, je weet wel
                            citaat:Geplaatst door pascal

Er gaat niks boven een RE-20 van Electro Voice op Sax!!!!!!!!!.

Comment

• neeltje
                              • Apr 2003
                              • 295

jullie hebben allemaal een set bestaande uit re 20, c414, nueman etc, of vergis ik mij toch en moeten jullie heel af en toe ook eens op minder materiaal werken???
                              Effe serieus, die mens is op zoek naar een gewone micro, geen superdeluxe beestje waarvoor je 15 andere micro's kan kopen (gezien de prijs)[V]
                              "En Go"

Comment

Working...