Welke microfoon voor blazers ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

citaat:Geplaatst door yvobtv

ha die re 20 is overal goed voor ik stop hem soms zelfs in de kick,
    Ik stop 'em JUIST in de kick, daar kan geen d112 tegenop. Maar goed, beetje offtopic misschien.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Ik heb al van alles gebruikt op de blazers, ik ben geen fan van AKG clipjes, die zitter veel te dicht in het instrument en daarmee mis je volgens mij gewoon de helft van de geluid. Ik kwam laatst wel een clip micje tegen (ben het model even vergeten) van Audix en die klonk helemaal top. Gewoon een lekkere degelijke 57(b) of een PL80 (wordt volgens mijn niet meer gemaakt) klink vaak al erg goed. Bij gebrek aan mic's heb ik ook meerdere malen gewoon een 58(b) gepakt en dat klinkt ook zeker niet slecht. Voor een sax zou ik eerder een 87b pakken, met die mic hoor je net effe wat meer 'lucht' in je sax geluid.

Comment

• appie
        • Oct 2003
        • 1

Wij (DOBBAND) gebruiken voor onze blazers de volgende microfoons:
        4x SAX de BayerDynamic OPUS 82 SET hebben fantoom voeding nodig
        3x TUBA de Sennheisser E608 ook voor de SCHUIFTROMBONE
        2x TROMPET de BayerDynamic OPUS 62

Dit zijn allemaal klik micro's

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

citaat:Geplaatst door appie

Wij (DOBBAND) gebruiken voor onze blazers de volgende microfoons:
          4x SAX de BayerDynamic OPUS 82 SET hebben fantoom voeding nodig
          3x TUBA de Sennheisser E608 ook voor de SCHUIFTROMBONE
          2x TROMPET de BayerDynamic OPUS 62

Dit zijn allemaal klik micro's
          Die 608jes blijven natuurlijk ook erg leuke mic's, qua prijs valt het ook allemaal nog wel mee.

Comment

• Studio 2000 uden
            • Mar 2006
            • 60

het volgende, onze band bevat 18 personen en we moeten voor de euphoniums en de trombone's nieuwe clip mic's hebben
            zelf dacht ik al aan de akg c419, maar nu lees ik hier dat die niet echt geschikt zijn voor deze instrumenten, heeft iemand tips voor clip on mic's die toch niet qua prijs boven het dak uitstijgen
            Hij heeft altijd in een radiostudio gestaan en er is nooit mee gesleept en gegooid zoals bands en drive inns dat doen

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Wat ik regelmatig heb meegemaakt met de AKG C419 is dat ze dichtklappen bij hoge geluidsvolumes van bijvoorbeeld trompet of trombone. De klank is dan echt helemaal naar de maan.

Ik werk nu voortaan meestal met de Sennheiser E908 en die heeft daar totaal geen last van (met de pre-amp op -10db) en klinkt echt een stukje beter ook. Prijs is wel wat hoger volgens mij.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Voor blazers heb ik zeer goede ervaring met de Audio Technica ATM35 clip on. Ik heb nog niet zo langgeleden een blazer bij ons in de zaak gehad die de ATM35 heeft geprobeerd, hij vond deze zeer goed. Alleen vond hij de prijs wat hoog en heeft toen gekozen voor een AKG C419. Deze kwam binnen een week retour en hij heeft alsnog een ATM35 gekocht...Ook heb ik met de ATM35 goede ervaring op percussie en strijkers...Het is niet de goedkoopste oplossing, maar wel een van de betere en een bijkomend voordeel, high gain before feedback....
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

Ik heb laatst een audix adx-20 verkocht aan een trombonist (met draadloos systeem) van een band waar ik vaak geluid voor doe. En deze mics zijn echt SUPER: warm karakter met veel definitie. Daar kan geen C419 of shure 57/ 57a tegenop.
                  Voor tuba's/ euphoniums ook een uitgelezen goede kandidaat dat weet ik zeker.

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

probeer dit eens

Erg goed sm57(b) sm58 DPA 4091 (top) beyer heeft klip-ons die erg goed klinken SD systems erg goed re20 fijn om die weer eens tegen te komen top voor sax en kick/floor
                    De rest laat ik me niet over uit daar ik meestal slechte ervaringen er mee heb gehad of ik ken ze niet
                    Ben wel benieuwd naar die audix eigenlijk

Comment

Working...