Versterkers INTER M

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Giddi
    • Mar 2003
    • 45

Versterkers INTER M

Ik kan voor het ogenblik een M 2000 einversterker
    kopen (demo model) voor 750 euro.Wens deze te gebruiken
    op 2 st. Kappa 15 LF ( subbass ).
    Heeft er iemand ervaring met deze versterkers, of
    het merk ?
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

heb ervaring met de oudere modellen: zwaar maar oerdegelijk. de nieuwe types? geen idee.

Comment

• wout
      • May 2003
      • 100

Ik heb ooit gewerkt met die M-2000. De versterker gaat wel redelijk maar inter-M heeft ook de 20.5 series. Deze versterker heeft ongeveer dezelfde specs en kan volgens het boekje hetzelfde vermogen leveren maar uiteindelijk blijkt deze toch wel stukken beter te gaan.
      Ik weet nu wel de juiste prijzen niet van de 2 maar misschien M 2000 low budget? Ik ben er niet zeker van hoor...
      Wat ik wel weet is dat je moet oppassen met het bridgen dan kun je niet tot 4 Ohm gaan je moet dan boven de 8 Ohm blijven.
      Wij hebben toen daar nogal wat probleempjes mee gehad. Nu hangt deze versterker op 2 rcf art 300 speakers welke zijn doorgelinkt aan 2 zelfbouw subjes van 400 watt rms per stuk. De M 2000 werkt daar heel goed op en hij speelt altijd op volle toeren (net niet in clip).

The leader knows, Dateq
      The leader knows, Dateq!

Comment

• Giddi
        • Mar 2003
        • 45

Bedoeling is deze versterker in stereo te gebruiken,
        4 ohm per kanaal.( geeft 1000 Watt per kanaal )
        Bij dezelfde verkoper staat ook een RAM MB 1900
        van 2 * 900 Watt te koop voor 100 euro minder.
        Iemand hiermee ervaring, welke zou het beste zijn voor
        mijn toepassing, nl subbass

Comment

• Giddi
          • Mar 2003
          • 45

Als alternatief voor de M 2000 had ik gedacht aan de V4000 plus van
          Adj. Op dit forum zijn hierover al positieve berichten verschenen.
          Iemand nog recente ondervinding met dit toestel ?
          Tot slot nog dit: weet iemand hoeveel µf afvlakcapaciteit er in de
          voeding zit ( zou ideaal zijn mocht een eigenaar van een V4000 hem
          eens openschroeven, of bezit er iemand een schema )

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Giddy, ik zou eerst ff die InterM proberen..InterM zijn leuke versterkers voor het geld en werken erg goed...InterM was voorheen Inkel..
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

En bij de overgang naar InterM is de kwaliteit sterk achteruitgegaan...
              Voorheen waren de Inkel PSA series nog afkomstig uit Amerika, interm word lowcost geassembleerd in het verre oostblok.
              Heb namelijk gewerkt bij de verdeler ervan in belgie.M-reeks is een lowbudget reeks,vergelijkbaar met de behringer-amps qua opbouw.

Fotos van een ADJ V4000 kan je vinden op http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...rchTerms=V4000
              Condensatoren in de voeding zijn 8x22000uF, dus een dikke 160.000 uF!
              En ze zijn laatst nog eens in prijs verlaagd,dus nog goedkoper!

Comment

• karelg
                • Jan 2003
                • 112

Je moet zeker eens een P3200 tegen een M2000 zetten, het verschil is imens. Ik heb de indruk dat de P-series toch een stuk betere versterkers zijn dan de M reeks. Maar volgens mij zijn er nog heel wat versterkers die het prijs-kwaliteit beter of gelijkwaardig doen.

Comment

• Davy Gabriels
                  • Aug 2002
                  • 819

De P-reeks is uiteraard beter,maar veel te duur.M-reeks heeft zelfs geen cliplimiters dacht ik.

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

ivm de ADJ versterkers: heeft iemand een idee of de V-5000 (eindelijk) al uit is? En DAP is dit weekend uitgekomen met een professionele reeks (3 modellen) versterkers: degelijke opbouw - groot - héél zwaar. verwacht hier meer van, al zijn ze duurder dan ADJ.

Comment

• Giddi
                      • Mar 2003
                      • 45

Heb ondertussen een V4000plus gekocht en direct enkele foto's genomen. Ook van mijn de Citronics PPX 900 zijn er foto's!

Comment

• j_m_b
                        • Nov 2003
                        • 1

Ik heb hier 3 Interm M2000's in gebruik in combinatie met set RCF Event 3000 + ESW 1018 en ik kan enkel zeggen dat ze ZAAAALLLLIIIGGG draaien. Het mag dan wel telkens een loodzware taak zijn ze te verslepen maar ze zullen je zeker niet in de steek laten! En voor hun belachelijk lage prijs (op sommige plaatsten in België €750/stuk) zal je niet veel alternatieven hebben! PS heb ze al enkele keren in monobridge laten draaien (circa 3000W/RMS) en géén vuiltje aan de lucht. Wat die P-serie betreft, die mag inderdaad wel beter klinken, misschien wat minder ruis maar hij zal het niet langer uithouden en HALLO wel een héél stuk duurder hé!

Comment

Working...