contrabas versterken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk1
    • Sep 2003
    • 4

contrabas versterken

Welke microfoon gebruik je best om een contrabas te versterken?
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

hangt van de toepassing af. , er zijn ook Kam-mikes, die geven meer signaal, en minder feedback bij hogere volumes ,

maar die d112 wil ook idd mooi.

Comment

• dzjarr
      • Sep 2003
      • 18

Zo'n kam-mic werkt wel goed. Zijn alleen nogal prijzig. Ik heb het een paar jaar geleden eens gezien en dan gewoon aangesloten op een behoorlijk zware basversterker, nou ik kan je vertellen, het wapperde je ballen uit je broek! Hahaha!

Comment

• Koert
        • Nov 2002
        • 86

Met een goede condensator gericht op de klankkast!
        Op Northsea Jazz een bassist gezien en gehoord met een AKG (geloof C3000) opgehangen in de kam met post-elastieken richting klankkast. Klonk geweldig! Laatst bij Ilse de Lange met een goedkoop AKG Clip-on microfoontje (een 419). Klonk ook wel aardig!
        Groeten, Koert

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Een PZM mic er voor leggen werkt erg goed. een richt pijpje er voor van een beetje onder gericht naar het midden werkt ook goed. (BV een shoeps, Neumann KM 140/180)

Comment

• DidierB
            • May 2003
            • 337

Die D112 werkt idd wel mooi. Heb het ooit geprobeerd met een B52, maar deze vond ik wat feedback-gevoeliger. Ook iets minder "crisp" als je begrijpt wat ik bedoel. De methode met de C3000 lijkt mij wat omslachtig, alhoewel het een uitstekende microfoon is. Een 419 had ik nog niet geprobeerd, lijkt mij wel een interessant experiment.

Audix heeft ook naar het schijnt zeer goede microfoons voor zulke toepassingen, maar heb er geen ervaring mee. Behalve met een drum-mic setje 1 keer: klonk wel heel goed.

Groeten,

Beghin Didier
            Ampli bvba

Comment

• yvobtv
              • May 2002
              • 272

De RE20 van EV.
              (((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))

Comment

• neeltje
                • Apr 2003
                • 295

nt1-a van rode (klonk toch heel goed voor chello, en aan de frequenties te zien moet die met gemak een contra-bas kunnen trekken). Hangt ook wel van de overige instrumenten en zaal af (lawaai op het podium, gewenst zaalvolume,...)
                "En Go"

Comment

Working...