Martin Audio op Donna's dansfolie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imported_dre
    • Sep 2002
    • 65

Martin Audio op Donna's dansfolie

Ben verleden weekend naar dansfolie gaan zien in
    lochristi. Op de voorgaande jaren was het altijd
    Turbosound, waar ik persoonlijk toch tevreden over was.
    Altijd goede spreiding, genoeg sub en weinig of niet agressief.

Vanaf heden zijn ze on tour met Martin Audio ( W8 denk ik ).
    Was nog slechter dan slecht. Niks van sub derin, mid en hoog
    klonk gelijk de topkasten op 300m van de bassen verwijderd waren.
    En als afsluiter nog gans de avond dat stack per stack wel een
    keer 10 is uitgevallen.
    Het volk hoorde je gewoon boven de muziek.

Nu is mijn vraag of dit wel normaal lijkt.
    heb echter al veel goeds over de W8 sets gehoord.

Als dit zo blijkt komt er bij mij nooit geen Martin Audio
    over de vloer.

• lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

ik werk regelmatig met Martin W8. Ik denk niet dat dat normaal was

Comment

• djcenter
      • Aug 2003
      • 78

Langs hier klinkt dit altijd wel goed.
      maar ja , hadden ze wel spanning genoeg want
      wij stelllen ook vast als men maar 32amp voorziet
      onze subkasten ook wel eens zouden durven uitvallen.
      maar dat is dan gewoon door stroom tekort.
      Moet wel nageven dat Donna toch altijd 1 van de mooiste sets
      heeft.
      Veel beter dan bv kannaal2 of vt4 en zeker beter dan Q-party
      in ieder geval voor de 13.800ā‚¬ dat je neertelt hiervoor mag dit wel .
      toch vindt ik de prijs wart overdreven.
      mvg Tony
      Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hƩ zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• timescape
        • Oct 2002
        • 328

Hee, weet niks van Martin Audio, maar moet zeggen dat die Turbosound er toen ik er ben geweest, inderdaad mega-lekker klonk !
        Ook het licht bij Donna's dansfolie vond ik erg geslaagd, mooie trussing ook.
        Hmmmm....hier hebben jullie eigenlijk geen donder aan he...

Comment

• B-Rental
          • Sep 2003
          • 76

Ben helemaal voorstander van martin audio.....lekker strak geluid en totaal geen onzuiverheden.
          ]

Comment

• Staaf
            • Feb 2003
            • 398

Hallo;

Vorige jaren werd Donna's dansfolie verzorgd door de mensen van Soundfield (aalst) deze werkten voor deze format met Turbosound TMS3; aangedreven door QSC.
            Vanaf dit jaar is dit project toegewezen aan Philippo; deze gebruiken het Martin Audio W8 systeem aangedreven door Crest versterkers.

Ik moet zeggen dat ik de beide meerdere malen heb gehoord en kan dus zeker niet zeggen dat de Martin set slechter klonk als de turbo set. In tegendeel, de Martin set bleef zelf op hogere vermogens onvervormd en lekker transparant klinken. (niet dat de Turbo's stonden te vervormen).

Ik vermoed dus ook dat er iets grondig mis moet geweest zijn; temeer daar het geluid naar jouw zeggen meerdere keren is uitgevallen.
            Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• Wietse
              • Sep 2003
              • 149

phlippo is wel proffesioneel genoeg opdat het niet aan hen zou liggen.
              ik vrees dat er iets goed mis geweest zal zijn in de zaal.
              ben zelf ook zeer tevreden of W8C en W8L en hierbij dan nogeens de W8Cl en we zijn helemaal vertrokken,
              die crest is ook zeker voldoende.
              Nu wil je het echt weten? vraag aan de phlippo mensen!
              maarja 't is en blijft muziek,

en wie luisterd er nu naar DONNA?

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

citaat:Geplaatst door dre

Vanaf heden zijn ze on tour met Martin Audio ( W8 denk ik ).
                Was nog slechter dan slecht. Niks van sub derin, mid en hoog
                klonk gelijk de topkasten op 300m van de bassen verwijderd waren.
                En als afsluiter nog gans de avond dat stack per stack wel een
                keer 10 is uitgevallen. Als dit zo blijkt komt er bij mij nooit geen Martin Audio
                over de vloer.

Misschien had je de geluidstechnicus gewoon eens een schop onder zijn kont moeten geven. Martin moet gewoon goed kunnen klinken.
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

dre ik kan toch wel een beetje bevestigen wat jij daar zegt hoor. bedrijf hier in de buurt heeft ook martin. ben al een paar keer geweest naar fuiven waar dan die set stond.

klonk zeker niet slecht maar met momenten had je toch zoiets van waar is de sub naar toe. of ookwel eens gehoord dat het hoog enorm hard stond en de sub gewoon niet te horen was.

ookwel aan de ingang van de tent enorm veel sub maar int midden niks meer.

andere keren dat ik die set gehoord heb klonk het dan wel weer goed.

versterking meen ik dat het qsc pl reeks was.
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• neeltje
                    • Apr 2003
                    • 295

Effe voor de duidelijkheid; ieder systeem klinkt slecht op bepaalde plaatsen en onder bepaalde condidties. Het gaat hier schijnbaar over de W8, dus eerste vraag, waar in de zaal stond je, want vlak voor de boxen ga je inderdaad niet veel horen. Ten tweede hoop ik dat ze eraan gedacht hadden frontfill's te zetten, want anders geven die w8'jes niets dan problemen, en ten derde even aanhalen dat die set echt niet voor de hand liggend is om te gebruiken. De W8 klinkt enorm goed, de basisklank is loepzuiver, de subs mooi rond en toch strak, maar je moet ze op de goede plaats zetten, goed plaatsen, goed afstellen, in de juiste combinatie gebruiken, en dan kom je al in de buurd van een goede sound. Ik reken erop dat ze dat bij phippo wel kunnen, al heb ik al vaker gemerkt dat daar toch ook wel enkele flippo's rondlopen die niet goed weten wat ze aan het doen zijn (misschien weten ze het wel, maar zijn ze gewoon doof, kan ook), maar zulke lui tref je nu eenmaal bij elke grote firma aan.

dus effe rechtzetten: als die w8 niet goed klinkt, ligt het zeker niet aan de set zelf, eerder aan de omstandigheden van gebruik.
                    "En Go"

Comment

• MatthiasB
                      • May 2003
                      • 674

meschien ligt het wel een beetje aan de kwaliteit van het materiaal, niet zo zeer van de fabrikant maar van hoe het materiaal onderhouden wordt bij phlippo. Wij hebben dit jaar voor het eerst ook een donna's dansfolie gehad en het geluid was daar best te pruimen in de tent, geen probleem mee maar hoe die mensen met hun materiaal omgaan daar heb ik wel een probleem mee.

tzou dus wel is kunnen zijn dat er hier en daar een basje gewoon niet werkte want bij phlippo is volgens mij de leuze "past het er niet in, dan heb je waarscheinlijk niet hard genoeg gegooid"
                      NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Stijn Vanstiphout
                        • Oct 2000
                        • 1160

citaat:Geplaatst door Tascam

meschien ligt het wel een beetje aan de kwaliteit van het materiaal, niet zo zeer van de fabrikant maar van hoe het materiaal onderhouden wordt bij phlippo. Wij hebben dit jaar voor het eerst ook een donna's dansfolie gehad en het geluid was daar best te pruimen in de tent, geen probleem mee maar hoe die mensen met hun materiaal omgaan daar heb ik wel een probleem mee.

tzou dus wel is kunnen zijn dat er hier en daar een basje gewoon niet werkte want bij phlippo is volgens mij de leuze "past het er niet in, dan heb je waarscheinlijk niet hard genoeg gegooid"
                        *Zucht*... Hier word 'k nu es moe van...

mvg,
                        Stijn Vanstiphout,
                        LVL Multimedia
                        Belgiƫ

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• Rv
                          • Feb 2001
                          • 1086

citaat:bij phlippo is volgens mij de leuze "past het er niet in, dan heb je waarscheinlijk niet hard genoeg gegooid"

Heb jij dit op een bepaalde manier ondervonden? Dan heb je toch een andere ervaring dan ik ...
                          ____
                          Rv.
                          ____

Comment

• MatthiasB
                            • May 2003
                            • 674

ja dat heb ik ondervonden. anders zou ik zo iets niet zeggen niewaar ?

de vrachtwagen:

men neme 1 topkast en neme een aanloop tot waneer je bij de keurig gestapelde (sub)bassen komt en daar doen we dan een flipover tot de top op zen poten met een plof boven op de rest komt en zo werd met alle meteriaal bijna gesmeten.

een laatste trusje paste er niet in en dus de zeer vriendelijke vrachtwagenchauffer had dus de meeste spierballen om het er even gezwint boven op te gooien zonder dat ie wist waar het stuk (cirkel) truss ging terecht komen

ik zij dus niet dat ik klagen had over de show zelf he versta me niet verkeerd. Het licht vond ik zeer goed gedaan althans naar mijn mening en de klank was niet mis behalve dat er een soort rare galm aan hing maar dat was waarschijnlijk de tent.

NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Wietse
                              • Sep 2003
                              • 149

gij iedere dag 100 dinge stapele?
                              zal u ook welles zien doen
                              maarja, op de duur merk je wel dat het er zowat tegen kan, en als je hier dan al een hele dag aan het werken bent, en al die rotzooi moet er weer in, als je al 12h aan zo een donna ding bezeg bent kan ik het wel best begrijpen dat je even snel die w8 erin propt!

time is money, en ik zen moe,...
                              slapen? nah w8 stapelen

Comment

Working...