Fantoom en dynamische microfoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Hallo mensen,

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie reactie's.
    Wij hebben de fantoom op de tafel ingeschakeld en de dynamische-, condensatormic's en toetsen via DI aangesloten. Dit werkt perfect bij de repetitie en gaan we nu ook inzetten bij optredens. Ik kan dus mijn mic's gebruiken.

Allemaal nogmaals bedankt.

Vasco

Comment

• paulheu
      • Oct 2003
      • 156

citaat:Geplaatst door Jag

Beginner en dan al KM184s, toe maar .
      Ik heb net 4 B5 mics van Behringer gekocht.. ERRUG goed! en 129 euro in de BTW..

En inderdaad, de DI20 van behringer is ook goed bruikbaar en nog goedkoper.. :^)

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

gezellig forum zeg!
        ben net nieuw in dit forum maar er word nogal wat op los geouwehoerkt! niet iedereen blijft beleefd maar ja...
        over fantoom: sluit me helemaal aan bij de oplossing van jelle C, om de line-input te gebruiken....
        Er zit wel 1 een foutje in bovengenoemde oplossing... Microfoon input van een mengtafel is doorgaans 1 tot 2 kohm (2 tot 4 kohm balanced), en niet 600 ohm... meeste lijnuitgangen kunnen dit wel voeden, zei het met ietsje signaalverlies(lees spanningsdeling)
        Jammer dat je die di's voor nix hebt gekocht..
        voor basgitaar heb je zowiezo een DI nodig want direct-out kan je zomaar opblazen bij het inschakelen van fantoom (koppelelcos van 63V houden de transients niet tegen). Andere reden is weer dat de basgitaar passief gezien een hogere impedantie moet zien dan die van een microfooningang, zelfs een lijningang is nog een faktor 10 te laag qua impedantie (en te weinig gain....)
        mooie micros KM 184...
        knoppen en waarden :)

Comment

• Jag
          • Nov 2002
          • 319

Ik vraag me af of iedereen het over dezelfde km184 heeft. Ik heb het iig over de Neumann km184

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

Om even terug te komen op de DI's van behringer. Ik heb de Ultra G (GI100, DI met gitaarmodulatie), de DI 20 van behringer en de DI van ASL naast elkaar gelegd.
            de ASL en GI100 ruisen nauwelijks, dat is bij de DI20 wel anders! Op 0 dB ingeregeld en vervolgens het lijntje er uit gehaald. Levert flinke ruis op.

Ik denk dat we t allemaal over dezelfde KM184 hebben. Als overhead heb ik m nog nooit gebruikt. Ik pak dan meestal een 421, 441 of AKG C414
            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

wat je van die di van behringer zegt kan wel goed kloppen. Behringer heeft namelijk wel meer producten die ruisen. dx 1000 heeft dat. die equalizer( rooie lampjes bak) heeft dat ook. enz. Daar staat behringer ook een beetje voor bekent, maar als je daar nu niet naar kijkt dan heeft; vind ik toch althands behringer toch een aantal zeer goede producten in huis. En dan zal die di ook niet moeten onderdoen voor anderen.
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

citaat:Geplaatst door dokter dB

voor basgitaar heb je zowiezo een DI nodig want direct-out kan je zomaar opblazen bij het inschakelen van fantoom (koppelelcos van 63V houden de transients niet tegen).
                schroef de bas-amp maar ens open , zul je verbaasd zijn: er zitten meestal helemaal geen elco's in, namelijk...( SWR had/heeft?? dit probleem, trace elliot in sommige gevallen). Dit wordt meestal door de reparateur ook niet verbeterd..

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

ja precies, dat gebeurd geloof ik wel vaak dat die elcos er niet inzitten, het zijn best grote jongens die erin moeten zitten (lage impedantie naar microfooningang van mengtafel toe) en dat kost geld. De klant ziet het toch niet in de winkel dus van het een komt het ander.
                  Maar als je het zelf wil modificeren: vervang de output opamp (meestal TL072) voor een opamp met transistoruitgangen en geen FET uitgangen, neem NE 5532 oid. Plaats beveiligingsdiodes (1n4004) op de uitgangen naar de beide voedings-helften (in totaal 4 diodes dus) zodat als de uitgang onder of boven de voedingsspanning komt, dit word kortgesloten naar + of - voeding. daarna plaats je breekweerstandjes 150ohm ofzo om stroom te begrenzen, en dan de koppelelcos (220u 63V, met de plus naar buiten!) en dan nog 100kohm bleeders naar de massa vanaf de uitgangen
                  dan werkt het voor altijd goed.
                  knoppen en waarden :)

Comment

Working...