Voice Systems vs. andere monitoren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

    Voice Systems vs. andere monitoren

    Ik ben van plan een aantal acieve monitorspeakers aan te schaffen, die ook gebruikt kunnen worden als spraaksetje e.d.

    Nu kwam ik kastjes van Voice Systems tegen:
    - VS Eclipse E (200+50W) 12" coax + 1"
    - VS Shark 12 (300 + 50 W)

    Heeft hier iemand ervaring met deze kastjes, of weten jullie betere alternatieven, buiten EV SX.
    Met welk merk is de kwaliteit van deze kasten te vergelijken? Enig idee welke componenten er in zitten? Het spul komt van viscount (http://www.viscount.it), maar dat zegt natuurlijk niets
    Lid van het Front tegen zijlicht
  • Mr. M.
    • Jun 2004
    • 10

    #2
    Halloow,

    Ik weet het, dit is een oud onderwerp maar het enige waarin gevraagd word naar ervaringen met de Shark serie van Viscount (http://www.viscount.it/products.asp?idcat1=-367249229). Helaas heeft er niemand op gereageerd. Ik overweeg nl. zelf ook de aanschaf van de Shark 12 met later een subje uit dezelfde serie. Dus als je iets van de Sharks weet, laat het horen.

    Groet,
    Michiel

    Comment

    • neeltje
      • Apr 2003
      • 295

      #3
      ik ken het systeem niet, maar als ik zo'n tweeter zie dan denk ik niet dat het echt goed kan klinken.
      "En Go"

      Comment

      • Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

        #4
        Ik heb zelf inmiddels een aantal Voice Systems Contact speakers (8" 120 W type met mic input). Voor spraakdoeleinden en achtergrondmuziek zeer geschikt. Shark en Eclipse heb ik nog steeds niet gehoord.
        Lid van het Front tegen zijlicht

        Comment

        • dver00
          • Oct 2004
          • 6

          #5
          Begin dit jaar heb ik alle zaalspeakers vervangen door setjes Shark 10 + subs.

          Na luisteren en luisteren vonden we de Shark 15 beter als de 12 echter de Shark 10 het allerbeste (voor zang). Zit waarschijnlijk in de kantelfrequenties van de filters.

          Voor kleine zalen gebruiken we drie Shark 10's, voor grote zes (waarbij we meerdere top's aan elkaar schroeven om genoeg geluidsdruk te halen) in combinatie met de bijpassende SUB's.

          Behalve dat de kwaliteit geheel naar het zin is (en budget) kunnen we ook goede setups maken in kleine en grote zalen.


          Dirk

          Comment

          Working...