Actieve en passieve DI's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

ja voor zover ik kan zien zou inderdaad de ingangs impedantie hoger moeten worden bij inschakeling van de pad.....
    het is wel een nep ding zeg...
    knoppen en waarden :)

Comment

• EP Woody
      • May 2001
      • 795

Ag, koop wel een bonk van die Behringer DI'tjes, bevallen tot nu toe prima. En kosten geen drol.

Meteen van gedonder af

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

ja kan ook, is misschien beter dan die mona, misschien moet je gewoon in die mona een echt trafootje zetten?

Comment

• EP Woody
          • May 2001
          • 795

Zou kunnen, maar in hoeverre word het daar beter op?

Monacor, met nieuw trafootje, tov Behringer DI-100

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

tsja is niet te vergelijken.
            Je hebt met die omgebouwde mona wel een di die in welke situatie dan ook nooit zal brommen, en daar gaat het toch eigenlijk om met di's.... je moet alleen die padschakeling dan eruithalen. Heb je dan niet meer nodig. en die behranger, ja dat heeft toch geen enkele restwaarde.... je investeert in een doos lucht, maar ik ken ze niet hoor misschien is het best okee, maar ik zou voor de trafo gaan, heb je jaren plezier van....

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

voor alles wat je maar met trafo's wilt doen;
              Audio transformers optimised for all applications. Replacements for vintage recording equipment. Worldwide shipping. Free custom design for volume customers.

en ze doen het geweldig.
              worden o.a door neve [:0] toegepast,
              de heren zijn zelfs zo vriendelijk om schematjes van het een en ander erbij te zetten
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

ja precies, type 4243 schemaatje wat erbij staat is de algemene standaard, maar je kan ook die van amplimo nemen of pikatron, jensen heeft ook veel informatie op de site, is iets wetenschappelijker, en erg ineressant
                groetjes en succes gasten, pak de soldeerbout aan de goeie kant beet, niet aan de gloeie hehe

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

en passief doet het eigenlijk altijd[^]
                  alleen niet tegen de tech van de band vertellen want die willen ALLEEN maar actief[)]
                  en als je ze vraagt waarom? eeeeeeehhhhh[?]
                  Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• lifesound
                    • Apr 2003
                    • 1052

ach jongens toch, natuurlijk is een BSS DI beter dan een behringer. Maar mij ga je echt niet moeilijk horen doen als ik een hoop behringers te gebruiken krijg.
                    Het is maar een DI hoor!

En als je nog steeds brom hebt als je reeds een behringer DI gebruikt heb je wel een groter probleem dan alleen de DI.

Comment

• S500D
                      • Feb 2003
                      • 215

Ik heb zelf 5 ultra d.i's van berhinger en ik heb nog nooit problemen gehad met die dingen, ze stinken wel naar verbrande electronica maar dat zal wel komen omdat ze altijd fantoom voeding krijgen.
                      U draait, Wij vragen.

Comment

Working...