Amcron DC300A

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pdijkman
    • Nov 2003
    • 4

    Amcron DC300A

    Hallo,

    Ik heb een Amcron DC300A eindtrap die ik met mijn huidige mixer niet volledig kan open sturen. Spanning van de mixer is 800mVolt. Weet iemand met hoeveel volt input deze versterker volledig aangestuurd moet worden.

    Gr,

    Paul
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

    #2
    heb nog wel een schema van dat ding ergens, is pseudo complementaire eindtrap, hebben nog tig van die dingen op woodstock gestaan geloof ik, toen bestonden ze net...
    Maar wat voor mixer is dat dan? is dat een dj tafeltje ofzo, die kan zeker weten meer uitsturen, want er zit nou eenmaal meer voedingsspanning in..
    knoppen en waarden :)

    Comment

    • pdijkman
      • Nov 2003
      • 4

      #3
      Het is inderdaag een DJ mixertje. Deze doet niet meer dan 800mV als uitgangs spanning. Iemand zei tegen mij dat deze versterker minstens 1000mV nodig heeft om goed te draaien.

      Comment

      • dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

        #4
        ja man, ergens tussen de 1 en 2 volt....
        dat dj mixertje is nep, werktie op batterijen ofzo? haha
        ik zou dat mixertje effe modificeren, welk mixertje is het? toch niet beehransjee he?
        knoppen en waarden :)

        Comment

        • ronny
          • Dec 2002
          • 2139

          #5
          kan ook zijn dat hij geen gebalanceerde uitgang op het mixertje heeft en dus een niet gebalanceerde gebruikt. scheelt toch zo een 6dbtjes.
          niet zagen, gewoon doen!

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            nbee, het is een amerikaanse 0dB, en die ligy wat hoger dan de europese odB, vandaar.
            goeie truc : tc-elektronics, met ingebouwde voorversterker erachter, en gaan met die banaan.
            Van de andere kant : die 300 lekker thuis gebruiken, en een vette eindbak meenemen, want de 300 geeft niet echt veel vermogen, Wel oemeunig zuiver, maar niet veel..

            Comment

            • dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

              #7
              als dat mixertje op + en - 15 V werkt moet hij ongebalanceerd nog steeds +22dBU RMS uit kunnen sturen . kzou toch maar dat mixertje onder handen nemen. denk dat hij een -10dBU uitgang heeft...
              Amerikaanse dBU kennik niet, maar dat is waarschijnlijk hetzelfde als dbV: dan is 1V gelijk aan 0dbV, bij dBU is 0dBU=0,775V....
              knoppen en waarden :)

              Comment

              • Ward
                • Aug 2000
                • 352

                #8
                En als je die amcron kwijt wilt.. ik ben wel geinteresseerd.
                Groet,
                Ward

                Comment

                • ORKZ
                  • Nov 2003
                  • 65

                  #9
                  Ik heb nog een crown dc 300 a te koop, maar deze is niet meer 100% OK: volgens mij zijn de elco-potten aan vervanging toe. Hij ziet er na 10 jaa gebruik in ons kraakpand ook niet meer echt uit. Te redden is hij denk ik echter nog wel..
                  (de crown is hetzelfde als de amcron)
                  ooit bereiken we de 190 db grens.....

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    ORKZ, mail me maar en prijs...

                    Comment

                    Working...