Bioscoop Pathe (schouwburgplein)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

Bioscoop Pathe (schouwburgplein)

Hallo,

Gisteren Matrix deel 3 gekeken in Rotterdam in bioscoop Pathe op het schouwburgplein. Voor de grap maar eens een keer mijn dB-meter meegenomen en gedurende de film gemeten. Tot mijn verbazing leek het geluid gelimit te zijn op 95dB(C) op mijn positie (halverwege de zaal) ik had eerlijk gezegt wel wat meer verwacht, maar inderdaad het laag was absoluut niet voelbaar of indrukwekkend. Ik vermoed dat er een speciale processor werd gebruikt om het geluid (stemmenbereik) harder te laten klinken dan dat het eigenlijk was.

Zijn er meer mensen die wel eens in een bioscoop hebben gemeten of die misschien zelfs het geluid in een bios hebben geinstalleerd? En wat zijn de wettelijke eisen, mag het zeg maar discotheek niveau of niet?

MVG Contour
  • badboyscrew
    • Aug 2000
    • 304

Wat wettelijk mag weet ik niet, maar veel bioscopen willen het zelf rustig houden.

En het laag bij een film is anders laag dan in muziek
    groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• johan L.
      • May 2001
      • 384

wat ik ooit gehoord heb, is dat er ivm gehoorbeschadiging niet harder gedraait mag worden als 95db en dat het anders gemeld moet worden bij de ingang of in de huisregels.

Heb dit al bij een aantal discos bij de ingang zien hangen.
      Net deed ie het nog.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

gevalletje beroepsdeformatie. Met dB meters in bioscoopzalen zitten. [)]
        lekker belangrijk!

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Ik was bij To fast to furius in Pathe arena, Ik had geen meter bij me maar dat was echt HARD Die haalde de 105db wel.

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Mathijs, wil jij bij mij eens komen luisteren hoe hard ik draai, dan hoef ik geen Db-meter aan te schaffen

Hoe heb je je oren ingesteld? Db A of Db C ?[)]

FF serieus, hoe kan je nu zeggen of het 105 Db is, dit kan je alleen meten of schatten, en dat schatten lijkt mij erg onnauwkeurig.
            Het menselijk gehoor is namelijk alles behalve linear, 100 Db op 80 Hz of 100 Db op 3Khz. is voor een mens nogal een verschil.

Groeten

Jack