Nieuw in de opname wereld ben ik erg nieuwsgierig [:0]
Om onze dweilkapel op de te nemen (eerst ons zelf maar eens opnemen, schrikken, oefenen, schrikken, oefenen) voordat we de studio in gaan duiken. Voor zover hebben we de adviezen (en ervaringen) inmiddels al wel[^]
We beschikken nu over de volgende apparatuur:
Soundcraft FX16
2x Shure SM58
2x AKG E190
2x AKG C1000
2x AKG C3000B
1x AKG D3500
1x Fostex DMT8
2x Hill Audio versterker
2x Wharfdale speaker 12"en 1"
2x Boss monitor
En inderdaad om digitaal op te nemen is dit niet voldoende[V]
Niks zo oncontroleerbaar als een blazer als het om volume gaat. Denk dat een compressor ons daarbij kan helpen [?] Maar wat is dan het meest geschikte type? gevoelsmatig is dat een buizen versie (maar dat kan ook mijn emotie zijn). Digitale versies staan voor mijn gevoel zo ver van onze analoge muziek af. Voor alle duidelijkheid, een CD van een dweilkapel moet zeker niet perfect gaan klinken (redden we ook niet) maar sfeer uitdragen.
Waardeer op voorhand jullie ondersteunde inbreng.
Eric
PS bezetting:
Trompet 6x
Trombone 2x (1x bas trombone)
Baritone 2x
Bes Bas 1x
Es Bas 1x
Bariton sax 1x
Tenor sax 3x
Picolo 1x
Snare 1x (met bekkentje)
(vaak tegen melodie in de zachtere instrumenten)
Grote trom met bekkens 1x
Om onze dweilkapel op de te nemen (eerst ons zelf maar eens opnemen, schrikken, oefenen, schrikken, oefenen) voordat we de studio in gaan duiken. Voor zover hebben we de adviezen (en ervaringen) inmiddels al wel[^]
We beschikken nu over de volgende apparatuur:
Soundcraft FX16
2x Shure SM58
2x AKG E190
2x AKG C1000
2x AKG C3000B
1x AKG D3500
1x Fostex DMT8
2x Hill Audio versterker
2x Wharfdale speaker 12"en 1"
2x Boss monitor
En inderdaad om digitaal op te nemen is dit niet voldoende[V]
Niks zo oncontroleerbaar als een blazer als het om volume gaat. Denk dat een compressor ons daarbij kan helpen [?] Maar wat is dan het meest geschikte type? gevoelsmatig is dat een buizen versie (maar dat kan ook mijn emotie zijn). Digitale versies staan voor mijn gevoel zo ver van onze analoge muziek af. Voor alle duidelijkheid, een CD van een dweilkapel moet zeker niet perfect gaan klinken (redden we ook niet) maar sfeer uitdragen.
Waardeer op voorhand jullie ondersteunde inbreng.
Eric
PS bezetting:
Trompet 6x
Trombone 2x (1x bas trombone)
Baritone 2x
Bes Bas 1x
Es Bas 1x
Bariton sax 1x
Tenor sax 3x
Picolo 1x
Snare 1x (met bekkentje)
(vaak tegen melodie in de zachtere instrumenten)
Grote trom met bekkens 1x
Comment