Behringer CX 2300

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

okee duidelijk, toch een limiter....

ja die ratio zou theoretish oneindig:1 moeten staan, maar 6:1 of 10:1 is ook wel okee...
    Als het toch harder word bij meer insturen is dat niet echt normaal...
    En natuurlijk trek je die limiter dan over de rooie maar dan stuur je dus ook behoorlijk te hard in.
    Ik zou toch zorgen dat je versterkers en de uitgangen van je limiters niet te veel verzwakken, behlve als het klankmatig nodig is (bijv. hoog en mid zachter ofzo)
    Het is de bedoeling dat je verterkers juist spanning versterken, er is in je amps nl ook meer spanning aanwezig dan in je mengtafel/procesor... Nu heb je 12 dB verzwakt na de input van jouw processor....
    Verder dat DJ/limit verhaal hou je gewoon met dit soort processors. Op een gegeven moment trek je het ook nog uit balans als je harder gaat... Dus ik zou voor alles een DJ-limiter gebruiken die het totaal gewoon nooit te hoog laat komen, en die zet je vrij traag in release, en wat sneller in attack, dan hoor je hem niet echt werken....
    Het is de bedoeling dat die processorlimiters je luidsprekers beveiligen, en versterker-clip tegengaan, en niet dat je hem als eindlimiter gebruikt...
    De limitlampjes mogen gewoon knipperen, maar als ze blijven branden klinkt dat bij geen enkele processor meer mooi...
    veel succes ermee!!
    knoppen en waarden :)

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

oh ja wat ik dus vergat, -4dB threshold is nix mis mee hoor.....
      moet je je naam niet in staf veranderen zo rond sinterklaas?
      knoppen en waarden :)

Comment

• Staaf
        • Feb 2003
        • 398

citaat:Geplaatst door dokter dB

moet je je naam niet in staf veranderen zo rond sinterklaas?
        Neen; Trouwens mijn echte voornaam is Piet. Moet kunnen toch?[8D]
        Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• Wims
          • Jun 2003
          • 56

Hey,

Ik heb ook die behringer CX2300. Hij werkt best wel goed, alleen zou het kunnen dat die tamelijk veel ruis produceerd?
          En dan heb je van voor nog 2 Delay knopjes, waarvoor dienen deze eigelijk.
          Als ik daar aan draai hoor ik geen verschil.

groetjes Wim

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

Als je beide delays tegelijk verdraait, hoor je waarschijnlijk weinig effect, draai eens 1 delay volledig open, en de andere dicht, en luister naar het laag. Het is een delay die enkel op het laag zit. Zoek eens wat meer info over delays, dan vind je wel waarvoor het juist dient.

Comment

• Wims
              • Jun 2003
              • 56

Hey, ok

Maar die ruis, ik vindt toch wel dat die redelijk veel ruis veroorzaakt ?
              Is dat normaal of waar zou het aan kunnen liggen ?

groetjes Wim

Comment

• fredjuhh
                • Sep 2002
                • 215

citaat:Geplaatst door Dikke Foaf

Als je beide delays tegelijk verdraait, hoor je waarschijnlijk weinig effect, draai eens 1 delay volledig open, en de andere dicht, en luister naar het laag. Het is een delay die enkel op het laag zit. Zoek eens wat meer info over delays, dan vind je wel waarvoor het juist dient.
                ik merkte alleen dat je dan een soort van boost midden tussen de 2 subs krijgt, en daarbuiten de bass juist meer wegvalt. maar het is geloof ik ervoor om als je meerdere stack's hebt je uitdoving kan voorkomen toch?
                verder best tevreden met die 3400, limiter is mooi meegenomen maar denk niet zo hoogwaardig ale een losse limiter ( zou t zelf niet weten, dit is de enigste vorm van limiter die ik heb.)
                ---hier staat nix--->

Comment

Working...