Allen & Heath effecten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Allen & Heath effecten

Weet iemand hoe de ingebouwde effecten klinken op de A&H mengtafels

alvast bedankt

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • peternotermans
    • Oct 2003
    • 156

Sis, gaat het hier over de Wizard serie's?

Ikzelf heb een 16:2DX MixWizard en vind die ingebouwde effecten, euhh zacht uitgedrukt, niet zo sterk. Het is wel nog mogelijk om de effecten te editen mbv software op een PC (via de midi-poort) maar daar heb ik me nog nooit de moeite voor genomen; wellicht dat het dan wat beter wordt. Zie ook http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...86&whichpage=1
    --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door peternotermans

Sis, gaat het hier over de Wizard serie's?

Ikzelf heb een 16:2DX MixWizard en vind die ingebouwde effecten, euhh zacht uitgedrukt, niet zo sterk. Het is wel nog mogelijk om de effecten te editen mbv software op een PC (via de midi-poort) maar daar heb ik me nog nooit de moeite voor genomen; wellicht dat het dan wat beter wordt. Zie ook http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...86&whichpage=1
      Het gaat eigenlijk over de nieuwe PA 12-20-28 serie ( de nieuwe dus )
      maar ik mag aannemen dat dit dezelfde eff. zijn dan de hierboven beschreven mengtafel
      Ik mag aannemen dat het geen lexicon of tc.electronics en dat het ook geen behringer effecten zijn ?

Eigenlijk moet ik een goede galm en delay hebben , compacte mengtafel voor het kleine werk en vooral de effecten moet goed bruikbaar zijn voor zang

alvast bedankt voor Uw antwoord

sis

Comment

• Pino
        • Jul 2002
        • 390

Voor het kleine werk heb ik wel eens met een powermate van Dynacord gewerkt. Vond het zeer aangenaam klinken met goeie, 2 naast elkaar te gebruiken effecten (via 1 FX send en 2 retours op schuiven). Zo kon je bijvoorbeeld op 1 schuif gewone reverb zetten en op de 2de een delay wat soms erg handig is.
        Versterker zit erin, dus daar hoef je voor een gewone kroeg ook al niet mee te sleuren en scheelt een hoop plaats.
        Voor de handigheid:
        The page you're looking for does not exist.

Groetels,
        Pino
        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Pino, zou ook een optie kunnen zijn maar ik stel vooral die par.EQ op de output bij die PA series nogal op prijs , lijkt mij zeer handig + de mengtafel met versterker leverd 2 x 500 watt zowel op 4 of 8 ohm ( schakelbaar ) en dan nog het prijsverschil tussen A&H en Dynacord die is ook niet misselijk
          Toch bedankt

sis

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

de effecten in deze tafels zijn volgens mij allemaal van een commerciele broeder. Die zitten in hetzelfde moederconcern. Net zoals soundcraft digitech en lexicon's chips toepast.

Ik moet even kijken waar ze die ook al weer kochten.
            lekker belangrijk!

Comment

Working...