welke topkasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fleur
    • Nov 2003
    • 4

welke topkasten

Hallo ik ben nieuw in de"geluidswereld" ik heb 4 jbl bas kasten a 200w. per stuk hiervoor een dynacord s1200 aangescaft, en 2 dap topkasten 250w. per stuk met een 2x 300w. vertsker merk ?? probleem is ik heb te veel laag, dap steld (heb ik begrepen niet veel voor)dus er moeten andere topkasten komen mijn vraag is welk merk/type???
  • ORKZ
    • Nov 2003
    • 65

dat ligt er nogal aan wat je van plan bent ermee te gaan doen...
    live-muziek of DJ-s?, grote of kleine zalen enz enz
    en aan wat je budget is.
    ooit bereiken we de 190 db grens.....

Comment

• fleur
      • Nov 2003
      • 4

Tja ze moeten in kleinere zalen full range kunnen en in grotere als top kasten dienst doen wat het budget betreft, beter in een keer goed dan snel en goedkoop, of denken jullie daar anders over

Comment

• fl@x
        • Oct 2003
        • 194

Dag fleur,

Ik weet nog wel twee leuke topkasten te koop.
        Zijn van het merk GAE.
        Type Prostage 4476T.

Zijn 350watt 15" 1" topjes. Ze wegen ongeveer 35 kg.
        Zien er goed uit en klinken super.

Ik hoor het wel.
        Zo niet, dan toch!!!

Comment

• fleur
          • Nov 2003
          • 4

wat kosten ze en is "dit"wat ik nodig heb???

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

Het nadeel van 15" in combinatie met een 1" is dat dit vaak leidt tot "slecht aanwezig mid" of "aggresief hoog". Ook geven deze speakers vaak een "beamy geluid" (beknopt; het geluidsbeeld dat de speaker weergeeft verandert als je een paar stappen opzij doet).

Ik gebruik zelf ook een 15" met 1" comb. en die is voor mijn toepassingen ruim voldoende (techno en derg.). Nadeel 1 kun je (grotendeels) wegfrommelen met een equalizer.