welke topkasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fleur
    • Nov 2003
    • 4

welke topkasten

Hallo ik ben nieuw in de"geluidswereld" ik heb 4 jbl bas kasten a 200w. per stuk hiervoor een dynacord s1200 aangescaft, en 2 dap topkasten 250w. per stuk met een 2x 300w. vertsker merk ?? probleem is ik heb te veel laag, dap steld (heb ik begrepen niet veel voor)dus er moeten andere topkasten komen mijn vraag is welk merk/type???
  • ORKZ
    • Nov 2003
    • 65

dat ligt er nogal aan wat je van plan bent ermee te gaan doen...
    live-muziek of DJ-s?, grote of kleine zalen enz enz
    en aan wat je budget is.
    ooit bereiken we de 190 db grens.....

Comment

• fleur
      • Nov 2003
      • 4

Tja ze moeten in kleinere zalen full range kunnen en in grotere als top kasten dienst doen wat het budget betreft, beter in een keer goed dan snel en goedkoop, of denken jullie daar anders over

Comment

• fl@x
        • Oct 2003
        • 194

Dag fleur,

Ik weet nog wel twee leuke topkasten te koop.
        Zijn van het merk GAE.
        Type Prostage 4476T.

Zijn 350watt 15" 1" topjes. Ze wegen ongeveer 35 kg.
        Zien er goed uit en klinken super.

Ik hoor het wel.
        Zo niet, dan toch!!!

Comment

• fleur
          • Nov 2003
          • 4

wat kosten ze en is "dit"wat ik nodig heb???

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

Het nadeel van 15" in combinatie met een 1" is dat dit vaak leidt tot "slecht aanwezig mid" of "aggresief hoog". Ook geven deze speakers vaak een "beamy geluid" (beknopt; het geluidsbeeld dat de speaker weergeeft verandert als je een paar stappen opzij doet).

Ik gebruik zelf ook een 15" met 1" comb. en die is voor mijn toepassingen ruim voldoende (techno en derg.). Nadeel 1 kun je (grotendeels) wegfrommelen met een equalizer.

Maar als je het in één keer goed wilt doen, kun je beter een 12" - 1" comb. nemen. In kleinere zalen zou je dan bijv. 2 baskasten met 2 topkasten kunnen gebruiken omdat je anders waarschijnlijk laag te kort komt.
            Of 15" met 2" inch (duurder maar meer laag als je ze als fullrange gebruikt).

Mvg Johan

Comment

• Triple S
              • Sep 2000
              • 808

GAE is in ieder geval geen rommel. Ik denk dat je hier wel wat aan zou kunnen hebben.
              Ben je op zoek naar nieuw, of mag het ook tweedehands zijn?

Zo'n beetje elk merk heeft wel een kast met een 15" speaker en een 1-of 2" driver erin. Voor wat je omschrijft zou je daaraan het beste doen. Maar welk merk en welk type..... Ga er eens een aantal beluisteren zou ik zeggen
              Don\'t call me DJ!

Comment

• fleur
                • Nov 2003
                • 4

het eerste getal 12inch of 15inch snap ik (woofer)maar wat is een 1 of 2 driver (sorry zoals ik vertelde ik ben nieuw in deze wereld)het
                hele verhaal is bedoeld voor eigen gebruik maar om het te bekostigen moet de boel verhuurd worden ik denk aan kleine zaaltjes tuinfeesten ed. zowel dj (geen house party's) maar ook live, mag gebruikt zijn (moet wel netjes zijn)

Comment

• ORKZ
                  • Nov 2003
                  • 65

Dat zijn 1" of 2" compressiedrivers, tweeters met een hoorn ervoor. De meeste PA-tweeters werken volgens het hoornprincipe. Een alternatief is de bullettweeter.
                  ooit bereiken we de 190 db grens.....

Comment

• Contour
                    • Feb 2001
                    • 1018

De 1" of 2" slaan op de diameter van de hoornhals, oftewel de diameter aan het begin van de hoorn. 2" drivers zijn over het algemeen duurder dan de 1" varianten maar kunnen meer vermogen verwerken plus lager worden ingezet. Of dat laatste nu echt een voordeel is, valt te betwijfelen omdat de vervormingscijfers er doorgaans niet om liegen. In de hele grote systemen zien we dan ook regelmatig een aparte konusdriver (6" tot 10") die aan een aparte hoorn het middengebied afdekt. Voor jouw toepassing zal echter het advies 12"/1" topje van een goed merk zeker voldoen zeker als je niet voor gigantisch grote zalen komt te staan.

MVG Contour

Comment

• neeltje
                      • Apr 2003
                      • 295

Ga eens luisteren achter de X-treme series van Peeckersound. Op ACF een heel deftige demo van gehoord, en zeker voor life te gebruiken.
                      Indien kleiner: De max-serie van DB-audio, 15/2 inch concentrisch. echt wel lekker, een subje eronder en klaar (die e-pack verterkers zijn trouwens de max)
                      Nog kleiner: EV sx 250, momenteel zijn de limit-kasten nog te koop, en dit zijn echt wel exacte kopies (op de prijs na, en ja, we hebben ze nagemeten, vergeleken op dynamiek en sprijding, en ze zijn echt identiek in alle opzicht)
                      "En Go"

Comment

• Davy Gabriels
                        • Aug 2002
                        • 819

citaat:Ga eens luisteren achter de X-treme series van Peeckersound. Op ACF een heel deftige demo van gehoord, en zeker voor life te gebruiken.
                        Indien kleiner: De max-serie van DB-audio, 15/2 inch concentrisch. echt wel lekker, een subje eronder en klaar (die e-pack verterkers zijn trouwens de max)
                        Peeckersound heeft deze monitors ook hoor, coaxiaal 15"/2 of 12"/2", en tenminste tegen een betaalbare prijs.

Comment

• Staaf
                          • Feb 2003
                          • 398

Iemand een idee van de prijzen van die Peeckersound X-treme toestanden? Zal allicht niet voor een beginner zijn, vond ze anders wel heel vet klinken?
                          Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• neeltje
                            • Apr 2003
                            • 295

ik geloof dat ze een kleine 5000 eurotjes kosten voor een set (sub, bas, top per kant, zonder amp/cros/controler). Valt eigenlijk nog wel mee. Weet wel niet of het in of exclusief BTW is.
                            "En Go"

Comment

• daanjo
                              • Jul 2003
                              • 23

ik heb hier de prijzen liggen van Peecker sound.
                              De topkast (een 12"-2" combinatie)kost 2114 euro ex btw
                              De subwoofer kost een 1441 euro ex. btw

Comment

Working...