tja, wat je kan doen is één kistje voorzien van een patchbay en een multi trekken tussen de twee kistjes, zodat alles op dezelfde patch uitkomt, maar geef mij dan toch maar 1 14HE rackje (of liever twee, maar ja)
veel 19" effects in een case, toch flexibel???
Collapse
X
-
ik denk ook dat t de grote wordt, twee kleine kosten meer hout, alu, twee multi chassisdelen, twee multi stekers en nog een stukkie kabel, ik ben geen bedrijf hoor, prive budget! een grote kist is mij niet zon probleem, zwaarder dan de amp`s zal hij toch niet worden (70 kg)...leeft muziek voor mij of was t toch andersom?Comment
-
Madmike,
Ik ben hobbyboer, en herken je probleem, ikzelf wil ook de ene keer dit mee, dan dat.
Echter sinds kort heb ik alles in 1 case (13 HE) en dat bevalt prima:
1 power input
minder "tussenkabeltjes"
netter geheel dan 2 of meer cases(soms diverse kleuren)
Eigenlijk meer in minder, het is wel zwaarder, maar er zitten wieltjes onder dus tillen is alleen in en uit de auto, en hoef nu dus niet meer op en neer te blijven lopen!!
Dus geen tip maar wel een ervaring, ik houd het voortaan bij 1 case!
Suc6
JohnGroeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
zo das lang geleden
hee hoi allemaal
ik ben dus de laatste tijd errug druk met het steeds bekender wordende bandje
en reis ook van plek naar plek met een effecten kistje.
hij is eigelijk voor twee dingen bestemd.
1 speciaal delay, tremelo, pitcher, flanger effect op zang of gitaar.
2 De-esser voor lead zang
dit alles zit in een 4 he rack met bovenin een racklampje.
aan de achterkant komen 6 lange snoeren 3 voor het effect en twee voor de de-esser en natuurlijk een 220 kabeltje.
op de foto schuin achter mij staat het rackje bovenop het rack vabn de "locals" in dit geval ampco.
oja kunnen jullie meteen zien hoe ik eruit zie. hahaha
laters. yvo(((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))Comment
-
volgens mij ging het over randapp. die een gasttechnicus meesleept.
en waar dat dan eventueel inzit. de een heeft zo'n stoffen 19" tas en de ander een plastic case. velen gewoon een grote (10 a 14 he flightcase met wielen en al. en sommige een kleine case. zoals ik die altijd meeneem. (ook op de foto te zien)
Tevens was de vraag over hoe te bekabelen. alles los en lekker erop los pluggen op locatie of alvast thuis een mooi kabelboompje maken en een eind spinnetje voor hier en daar in de mengtafel.Ook ik heb voor de laatste oplossing gekozen omdat ik, zie mijn berichtje, dan lekker snel klaar ben.
staat een beetje raar als je op een groot (pro) evenement aankomt en je bent in je eigen rackje aan het steken en doen.
nou hopend je hiermee genoeg geinformeerd te hebben.
groeten vannuit het zonnige lelystad
oja iedereen fijne feestdagen enz enz.
(((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))Comment
-
4 HE of 14 HE ... sja, het valt te zien wat je allemaal zelf wil meezeulen hé. Maar ik heb op festivals nog niet veel volk gezien die 14 HE willen meebrengen, zonder ineens ook een tafel binnen te rollen
Maar inderdaad een goed idee om een kabeltje te prepareren met een spinout voor in de menger. Niets zo irritant dan die mixers die wel héél belangrijk willen doen met hun eigen FX-rack, maar te dom/lui zijn om ineens even een kabel te solderen....
Ter info, mijn privé-rackje wordt 4 HE (tot aankoop van meer materiaal [8D]) uitgerust met een 2 HE panel langs achter waarop een socapex staat en XLR male/female. Daarbijhorende dan een kabel met een socapex langs de ene kant, en spin aan de andere kant.Comment
-
op mijn rackje(s) zit een binder connector,
voor de vaste toepassingen een multi met 2 kabeldelen erbij en voor de vage dingen een multi met aan een zijde een kabeldeel en aan de andere zijde een spinner.
kan je dus alles mee, flexibel toch?Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.Comment
-
hoho jongens...
heel leuk alemaal, maar ik ben 'maar' hobbyist. ik gebruik de installatie twee tot drie keer per maand en dan staat alles op een podium mooi dicht bij elkaar. we gebruiken ook geen master mengpaneel.
voorbeeld van de opstelling:
mixer (dateq apollo) met daarop: 2x technix 1200, 1x denon 2600 F.
van de mixer ga ik mijn case in. in de kist wordt t signaal samengevoegd met een micro van de MC, voor de mic zijn er de volgende apparaten: compressor, fbx, ultramizer.
voor het complete master-signaal de volgende apparaten: eq, virtualizer (ook compressor), evt. exciter. als laatste in de kist is er een splitter die het signaal doorsluist naar de x-over + amps, en evt naar een opnameapparaat.
natuurlijk hoef ik niet altijd alle apparaten te gebruiken, ik kan nemen wat ik nodig heb en zal nooit iets vergeten. jullie zien dat we zonder master mixer werken dus alles over de send/return gaat dus niet. daarom vind ik t omslachtig om met dikke multis te gaan werken, omdat ik toch niet veel signalen moet overbrengen. denk ook even aan het budget van een hobbyboer...leeft muziek voor mij of was t toch andersom?Comment
Comment