Headsetje - subtiel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

Headsetje - subtiel

Hallo allemaal,

Voor een zang/dans groep ben ik op zoek naar een draadloos headset systeem, het budget is niet al te groot, maar we willen wel een betrouwbaar systeem. Een ander aspect is dat het makkelijk verwisselbaar moet zijn (er zijn meerdere solisten, en niet genoeg geld voor meerdere headsetjes).

Ik zat te denken aan een Sennheiser 152 headset systeempje, maar dan met een ander microfoontje erbij: het moet er op het podium subtiel uitzien. Ik heb wel eens zo'n mooi huidkleurig dingetje gezien, waarvan het draadje stijf is, zodat je het niet met gaffa op de wang hoeft op te plakken. Wie weet een merk/type?

Verder: is de keuze voor Sennheiser goed of is er voor die prijs (EUR 653) een betrouwbaarder systeem te vinden?

Een andere optie heeft nog de voorkeur: een headset zonder beltpack (grote knobbel achterop je hoofd). Het enige exemplaar dat ik daarvan ken is van Samson en daar heb ik slechte ervaringen mee...
    Iemand misschien een ander merk/type en betere ervaringen?

Alvast bedankt voor het meedenken,
    Sjoerd Op 't Land
  • bas_geluid
    • Mar 2001
    • 56

hoi sjoerd,

ik kan je helaas niet helpen, want ik heb er geen ervaring mee.

maar ik wilde graag wel nog wat meer horen over jouw ervaringen met die samson headset. ik heb splannen om die eventueel te kopen.

hopelijk kun jij me weer een beetje verder helpen

Groeten Bas Geluid

There are only 10 types of people in the world:
    Those who understand binary and those who don't

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Allereerst lees ik een hoop eisen die iedereen wel zou willen stellen aan een zender systeem, maar die vrijwel niet uit te voeren zijn.

In het kort:
      betrouwbaar maar toch goedkoop.
      snel te wisselen
      onopvallende microfoons

Die zender die aan de mic vast zou zitten achter op het hoofd zou ik lekker vergeten. Als er een keer iemand is die een pruik draagt zit je al met een headsetje wat moeilijker past. Daar komt bij dat het headsetje zwaarder wordt door het zendertje en daardoor sneller zal vallen.

Voor combinatie snel te vervangen en onopvallend zou ik gaan voor DPA 4066 (even uit mijn hoofd) of countryman E6. Onopvallende 'druppel microfoontjes' aan een huidkleurig ijzerdraadje wat vanachter het oor richting mond wijst.

Een microfoontje wat je op de wang moet plakken, zou je natuurlijk ook met huidkleurige pleister tape kunnen plakken in plaats van gaffa. Ziet er ook alweer stukken subtieler uit.

De senheiser zender ontvanger combinatie lijkt me OK, ik zal bij een zender/ontvanger combi zeker niet gaan voor merken als samson en dergelijken. Trouwens die Senheiser 152 kan je ook wel voor een lagere prijs krijgen hoor.
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

heeft hele leuke systemen. EW152, met HS2-1 mics http://www.sennheiser.com/sennheiser..._buene_headset

Alleen wel met de prijs rekening houden.( ca 800 ex, geloof ik...)

Comment

• paulheu
          • Oct 2003
          • 156

citaat:Geplaatst door SjoerdOptLand

Ik heb wel eens zo'n mooi huidkleurig dingetje gezien, waarvan het draadje stijf is, zodat je het niet met gaffa op de wang hoeft op te plakken. Wie weet een merk/type?
          Uit mijn hoofd DPA 4066 kost (enkel micro, dus geen sender/ontvanger) 299 euo ex BTW. Je moet er dan nog een koppelstukje bijkopen voor de zender van je keuze..

Comment

• chris S
            • Aug 2002
            • 87

Sjoerd, ik gebruik hier de ew152 set voor maar dan met een andere headset, de huidkleurige microfoon Sennheiser HS2. Dit condensator microfoon headsetje zie je bijna niet, is zeer licht en makkelijk te plaatsen en te dragen. Ik heb hem besteld met de EW100 stekker. Voor de Belgische TV zie je hem vaak.

Voor sinterklaas heb ik hem ook gebruikt en dan kan die onzichtbaar in de baard verstopt worden. De kwaliteit is zeer goed. Ik snap niet dat men zo'n klein mirofoontje kan maken ( 3mm doorsnede)

Voor lezingen gebruik ik hem ook.

chris s

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

hs2 = zwart, hs2-1 is roze.....

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

De mics die je vaak bij musicals ziet, of soms ook op TV (zag ze bv laatst op Ned 2 bij een of ander muziek programma) zijn idd DPA. Eerg goed microfoons, maar dan ook wel erg duur.

Een veel gebruikte is de 4061.

Comment

• SjoerdOptLand
                  • Jul 2003
                  • 261

Hallo allemaal,

Bedankt in de eerste plaats, ik heb de prijzen nu genoemd, en we gaan kijken of dat haalbaar is allemaal.

Bedankt,
                  Sjoerd

PS (Ik was niet écht van plan gaffa op mensen hun wangen te plakken hoor)

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

citaat:Geplaatst door SjoerdOptLand

PS (Ik was niet écht van plan gaffa op mensen hun wangen te plakken hoor)
                    daar hebben ze dan ook hansaplast voor uitgevonden

Comment

• Triple S
                      • Sep 2000
                      • 808

Of locktide
                      Don\'t call me DJ!

Comment

Working...