peavy zanginstallatie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zard
    • Dec 2003
    • 3

    peavy zanginstallatie

    Ik ben van plan om voor mijn band een zanginstallatie aan te schaffen.
    Nu kan ik een Peavy (2 x 300 watt, 4 ingangen) amp + 2 Peavy speakers (16 ohm 200 watt). Het gaat erom dat alleen de zang ermee versterkt wordt voor kleine ruimtes (oefenruimtes en iets grotere zaaltjes). Het spul is al wel erg oud (eind jaren 70), maar ziet er nog perfect uit. De amp kost 250 euro en de speakers 190.

    Kan iemand mij vertellen of dit een goeie koop zal zijn (ervanuitgaande dat de boel technisch 100% ok is).

    Nog een vraag: Wat houdt de 'he' aanduiding in. Ik zie soms 2he, 3he, 4he staan. Wat betekent dit en wat is beter??


    Alvast bedankt
    Bart
  • Reemski
    • Dec 2001
    • 690

    #2
    Heb je niet meer informatie over het set...

    Anders moet er maar gegist worden over de kwaliteit van de spullen

    HE is de hoogte-eenheid voor 19" apparatuur. 1 HE = 44,4 mm.
    HE heeft dus niets te maken met goed of niet goed, enkel met de grootte.

    Comment

    • Zard
      • Dec 2003
      • 3

      #3
      De versterker is een Peavey XR 400, zoals gezegd, erg oud, 1979 geloof ik.

      Comment

      • cobi
        • Aug 2002
        • 1083

        #4
        citaat:Geplaatst door Zard

        De versterker is een Peavey XR 400, zoals gezegd, erg oud, 1979 geloof ik.
        Bij dit soort setjes is het gewoon wat de gek er voor geeft. Als je 2 a 3 keer een setje moet huren ben je meer kwijt. Wat moet je verwachten voor 250 euro, in ieder geval geen top kwaliteit.
        Spelingvouten onder voorbehout...

        Comment

        • Zard
          • Dec 2003
          • 3

          #5
          idd ik ga nog maar een poosje evrder sparen heb ik besloten

          Comment

          • - -Niels- -
            • Aug 2003
            • 253

            #6
            Lijkt mij persoonlijk ook een goed idee.

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              De Peavey XR 400 is volgens mij van de serie waar maar een 150W versterker in zit. Dit is echter wel 150 échte watts en daarmee vier keer zo hard als "DAP-watts". Het ding houd dit ook jaren vol zonder stuk te gaan.

              Deze serie is hier in de omgeving daarom ook uiterst populair bij de verhuurbazen van oefenruimtes. Omdat ie écht werkt en bestand is tegen ondeskundig gebruik.

              Bied er €50,- onder als hij in echt goede staat is. Prima koop.

              Als de speakers zo oud zijn. Niet doen!
              lekker belangrijk!

              Comment

              • djlloyd
                • Dec 2003
                • 44

                #8
                maar ik ben ook helemaal niet zo op paevy
                ik vindt het niet mooi klinken heel agresief
                (ik ben een dynacord manetje)
                je moet is kijken voor een lem setje kost niet zo achterlijk duur en komt redelijk goed geluid uit
                Fouten onder voorbehoud

                Comment

                • musicjohn
                  • Aug 2001
                  • 1102

                  #9
                  citaat:maar ik ben ook helemaal niet zo op paevy
                  ik vindt het niet mooi klinken heel agresief
                  Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Peavy maakt leuke gitaar versterkers, maar daar houdt het wat mij betreft op.

                  Voor een zang-installatie kun je nog beter uitwijken naar Behringer, Dynacord of voor mijn part DAP.

                  (En dat meen ik echt serieus !!!)
                  Greetzzz... [;)]

                  John


                  Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

                  Comment

                  • showband
                    • May 2001
                    • 4524

                    #10
                    Als ik een "nul-butget-kofferzanginstallatie" in de verhuur moet gooien waar bandjes kleine optredens en repetities mee gaan doen? Dan heb ik liever iets wat boven een doorsnee gitaarversterker uitkomt. Met zo een peavey lukt dat. Met de huidige zogenaamde 300W yamaha/Dap/phonic/samic enz topjes kun je daar lekker over dromen.

                    En de bonus is nog dat ie goed blijft werken tot het einde van de avond. [:0]

                    Voor €250 vind je geen Dynachord die beter is dan de Peavey. Je vind meestal van die kunstof shit waar de DIN-pluggen van vervangen zijn. Als je echter een oude "gigant" tegenkomt is dat een leuke vergelijkbare keuze. Maar dan heb je niet eens altijd XLR op zitten! JA doorsparen betekent dat je betere spullen kan kopen. Nieuw spul van Dynachord is vele malen duurder en dus geen nieuwe kijk op de vraag.

                    Als je mooi wil gaan kun je een stapje hoger. Met bv een setje JBL powered eon en een klein mixertje. Maar dan is je butget inmiddels wel maal vier gegaan. En je zit nog steeds nét over ge drums/bas/gitaar heen te zingen.

                    Voor eigen gebruik zijn de powered HK dingen e.d. populair. maar die zijn in werkelijkheid geen 150W maar 80W en zijn in een zaaltje absoluut onhoorbaar. Nogmaals als je de versterker voor €200 kunt in vrijwel nieuwstaat kunt kopen is het geen slechte keuze.
                    lekker belangrijk!

                    Comment

                    Working...