Welke speakers in Peavey HiSys

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djkoen
    • Nov 2002
    • 85

Welke speakers in Peavey HiSys

Hallo!

Even in het algemeen: wat vinden jullie van een Peavey HiSys 3XT set? Goed voor disco of bandjes?

Maar nu de echte vraag: welke speakers zitten er in de Peavey HiSys set want achterop de speakers staat geen info. De basspeakers weet ik welke dat zijn, die zijn van peavey zelf. Maar ik ben benieuwd naar de hoorn en de midrange speaker.

gr. Koen.
    Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.
  • bewap
    • Jun 2002
    • 239

De hisys serie is een niet al te dure serie en levert toch een behoorlijke kwaliteit voor zijn prijs. Het zijn dus prima speakers voor drive-in, een equaliser is wel aan te raden.

In de hisys serie, zitten black widow woofers. Dit zijn over het algemeen goede compenenten. Maar de klankkwaliteit is niet het beste van het beste. Maar de speakers zijn bijna niet te slopen dat tot tegenstelling tot de scorpions. De hoog, de hoorn en de middrivers komen ook van Peavey af. Het type weet ik niet precies, van de 4xt is dat in ieder geval de 22xt. Over het algemeen komen de drivers nogal schreeuwerig over, dus een equaliser is wel op zijn plaats.

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

mee eens, veel voor weinig, beetje bij-equen wel
      peevie high-sisss, (met white widow drivers)
      kruidige sound
      knoppen en waarden :)

Comment

• Madmike
        • Jul 2003
        • 70

ik heb een set 3xt en 215 s, er zitten idd de black widows in, zeer stugge en sterke speakers. ik vind de bas iets tegenvallen voor 2 15" per kast(we verstoppen soms twee 18" subbies als tafel ofzo voor ze aan te vullen)) maar ze zijn kraakhelder in de midden en de hogen. op de site van peavey moet je een heel verhaal kunnen vinden over de meest gebruikte speakers van peavey: black widow en de scorpion, de BW is onbetwist de betere van de twee.

conclusie drive in schow: voldoende power voor +/- 200 man
        opstelling bandje kan misschien 300 man aan
        leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

• djkoen
          • Nov 2002
          • 85

citaat:
          conclusie drive in schow: voldoende power voor +/- 200 man
          opstelling bandje kan misschien 300 man aan
          Ik dacht dat je voor een band veel meer vermogen nodig had als voor een disco-feest?

Correct me if i am wrong!
          Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

citaat:Ik dacht dat je voor een band veel meer vermogen nodig had als voor een disco-feest?

Correct me if i am wrong!
            Eisen voor een band zijn dat je een behoorlijk geluid kan produceren over of in combinatie met het benodigde podium geluid.
            Als je daar aan voldoet maakt het op zich niet uit.
            Onze ervaring is dat je bij het mixen van een band het voordeel hebt dat je de sound, optimaal aan de omstandigheden en wat de installatie kan, kunt aanpassen. Terwijl de platen gemixt zijn om overal optimaal te klinken en dat gaat toch vaak enigsinds ten koste van de sound onder die specifike omstandigheid.
            Ter veduideling om onnodige discussie te voorkomen, de installatie moet wel aan de minimale eisen van de band voldoen.

m.v.g. Herman

Comment

• Madmike
              • Jul 2003
              • 70

dit is ook ongeveer wat ik bedoelde, bij een zulke redelijk kleine set mag je rustig het geluid van de band zelf ook meetellen. het is geen set voor in een hal te plaatsen...
              leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

• Martin-vdB
                • Oct 2003
                • 85

Als je het zeker wilt weten bel dan even met ARK Audio-Video want die zijn officieel service center voor Peavey in Nederland.
                072-562 72 95

Comment

Working...