Nieuw setje getest dit week-end

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Nieuw setje getest dit week-end

Hello there

Ik heb dit week-end eens m'n nieuwe setje getest.

De set bestaat uit

AMPS: QSC Powerlight 1.8 (Mid-hoog) + QSC Powerlight 4.0 (laag)
    X-over: BSS FDS-360 2-weg
    Speakers:
    4x BR met elk 2x Beyma 18GT200 goed voor 600WRMS per kastje
    2x mid-hoog met elk 2x Fane Studio 12B, 2x CP22 Beyma Bullit en 1X JBL Bi-Radiaal Hoorn.

Ik was heel te spreken over de zuiverheid van het systeem, bas dreunde ook lekker door, maar ik mis wel echte sub. Het nummer "I got 5 on it" geeft normaal gezien zo'n leuke sub, die ik echter maar zwak door het systeem kreeg gejaagd.

Zoals je zal merken zit er nog geen Equalizer tussen, misschien ligt het daar aan?

Op die BSS X-over zit ook een speaker bescherming dmv subfiltering. Vermits ik aan de handleiding van het ding niet echt uitkom, denk ik misschien dat die te hoog staat gefilterd?

De subspeakers gaan tot 29Hz, dus in princiepe mag het daar iet echt aan liegen.

Iemand een idee?
    ah zo dan
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Als niemand hierover iets weet dan maar een suggestie.
    Als het nieuwe speakers zijn willen deze nog wel eens nog wat stugger (stijver) zijn, na een paar keer gebruiken worden ze wat misschien nog wat losser.
    Ik ga ervanuit dat speaker en kast combinatie (die ken ik niet) correct zijn.

m.v.g. Herman

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

citaat:Op die BSS X-over zit ook een speaker bescherming dmv subfiltering. Vermits ik aan de handleiding van het ding niet echt uitkom, denk ik misschien dat die te hoog staat gefilterd?
      dan zou ik dat eens eerst tegoei nakijken. Vraag eens aan mensen die nog zo een bss xover hebben hoe dat je die tegoei moet instellen.

dan moet je systeempje optimaal klinken.
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Stefke
        • Sep 2003
        • 259

De speakers waren al ingespeeld, dus daar geen probleem.

Uit de bas heb ik al wel mooi laag gekregen met m'n oude versterkerrack incl. oude X-over(zelfbouw, maar niet door mij). Dus ligt het idd volgens mij meer aan de X-over.

Maar vermits ik geen techneut ben, is die handleiding chinees voor mij.

De instellingen gebeuren met dipswitchen, maar daar kom ik dus niet uit en ook niet aan als ik er niets van ken.

Het systeem is gebruikt geweest door een live band, maar de verkoper was ook weer niet de techneut van het groepje.

Vette stress!!!![xx(]
        ah zo dan

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

een cross over met dipswitch instellingen. vreemd nog nooit gezien. ik denk dat een simpel behringer crossovertje jou systeem al een pak beter zou laten klinken.
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Stefke
            • Sep 2003
            • 259

AAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHH HHHHHHHHHHHHHH!!!

Een BSS even snel vervangen door een Behringer??? Niet om te stoefen, maar weet u wat zo'n BSS kost?? idd zo'n 1049 Eurotjes. Ik heb de handleiding nog eens bekeken en de dipswitchen (staan trouwens achteraan) dienen voor het instellen van de limiter treshold settings.

De BSS op zich is standaard uitgerust met een 30 Hz subsonic filter, de instelling die ik zelf ook in gdachten had, moest ik die manueel kunnen instellen, dus daar kan het probleem ook weer niet zitten.

Ik denk dat ik gewoon een goeie Behringer EQ mis om die lage toontje wat op te boosten Misschien nog wel een soundenhancer van Behringer er tussen pleuren (ik heb toch nog wat HE headeroomin de amp rack)
            ah zo dan

Comment

• Siem
              • Jul 2003
              • 124

citaat:ik denk dat een simpel behringer crossovertje jou systeem al een pak beter zou laten klinken.
              Mwoah, ik dacht het toch echt niet. Met de FDS-360 zijn zeer goede resultaten te behalen, echter je moet er inderdaad wat meer moeite voor doen. Op zich staat alles ook duidelijk in de handleiding, vooropgesteld natuurlijk dat je de engelse taal machtig bent.
              Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• Stefke
                • Sep 2003
                • 259

Jah Siem,

Engels is als m'n tweede moedertaal. Ik ben zoals reeds gezegd geen techneut en die handleiding staat vol grafiekjes en tekeningetjes met benamingen van condensatoren en hoe noemen die andere dingetjes nu weer? ah ja weerstanden natuurlijk. En daar heb ik geen kaas van gegeten.

Maar ik begrijp dat jij die FDS-360 kent of hebt gebruikt??

Stond daar de subsonic op 30Hz of op 15Hz want dat kan ook als je wat componentjes bijsoldeerd op de plaat.
                ah zo dan

Comment

• Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

30 Hz of 15 Hz zal het verschil zeker niet maken...
                  Ons systeem heeft sowieso altijd een lo-cut op 35 of 30 Hz aangezien alles eronder meestal toch enkel luchtverplaatsing en geen rendement is.
                  Kan misschien aan amps liggen, ik heb ook eens de powerlights gebruikt voor de subs, maar geef mij toch maar een QSC MX3000 of crest 8001, hier krijg ik een veel diepere sub mee dan met de powerlights.
                  --- watt ever you want ---

Comment

• Stefke
                    • Sep 2003
                    • 259

Fucker de fuck

Als het aan de amps ligt, ben ik mooi gezien. Ik heb geen budget meer om nog nieuwe aan te schaffen Ik dacht dat ik met die QSC bakken toch wel degelijk materiaal in huis had.

Ik heb nog wel een Crown 2400, maar die is te licht natuurlijk om die 4 bassen aan te sturen.

Zou er geen andere oplossing zijn?? sound enhancer of kan het niet opgelost zijn door al gewoon een equalizer voor de x-over te zetten?

Nog iemand een idee??

Frustratie is de oorzaak van overkill, zover mag het niet komen.
                    ah zo dan

Comment

• DJ_Robin
                      • Jul 2001
                      • 610

Ben je er nu wel zeker van dat je x-over goed is ingesteld ?
                      Als dat zo is zou je misschien eens een x-over of een processor van een vriend/collega kunnen proberen om te kijken of dan het setje wel lekker klinkt.
                      Ik kan me haast niet voorstellen dat je met een PL4.0 geen lekker sub kan krijgen.

Weet je ook zeker dat je systeem in fase staat , als er natuurlijk een basje uit fase staat valt er ook heel was sub weg.

succes ,
                      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

DJ Robin,

De X-over is zo'n "hufter proof" ding, waarop je niets kan instellen. Werkt met interne X-over kaart en kan dus niet geregeld worden dmv draaiknopjes.

Ik had ook eerst aan het fase probleem gedacht, maar aan maagbas kwam ik niet te kort, dus ben ik ook niet verder ingegaan op dat mogelijke probleem. Het ui fase stan van een baskast kan dus sub weghalen, maar maagbas nog wel degelijk doorstuwen?

Het kan best, dan moet ik dat maar eens controleren

Hoe test je dit het best? Ik heb al gelezen door een 9V batterij op de speakers aan te sluiten, dan zie je of ze naar voor of achter trekken.

Goed idee? of beter niet.

Idee kwam wel van op dit forum, maar soms weet je niet of een post nu serieus is of als grap is bedoeld.

Alvast bedankt voor de vele suggesties

groeten
                        ah zo dan

Comment

• test12
                          • Jan 2003
                          • 901

Hallo Stefke even nog enkele punten:
                          1
                          Er is wel verschil in subgedrag bij verschillende versterkers, ben er van overtuigd dat dat hier niet het probleem is.
                          2
                          Je geeft geeft aan dat de set door een band is gebruikt.
                          Deze gebruikers groep zal een rechte waargave curve nastreven, omdat ze per signaal in willen kleuren (bas gitaar iets voller of harder / Kick enz. enz.)
                          Dat wil zeggen dat jij met een enhancer en of equaliser heel wat op kan lossen.
                          3
                          De BSS Xover heeft intern nogal wat mogelijkheden tot equen.
                          Wat jij nodig hebt is de LF Shelving Responce Curve van pag 35 voor ongeveer 8 db.
                          Als je dit zelf niet kunt iemand zoeken in jouw omgeving die deze Xover kent (van binnen)en dit voor je wil en [u]kan</u> doen.

m.v.g. Herman

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2139

he steven tis niet omdat ik over behringer begin dat ik meteen beweer dat die dan beter is als die bss.
                            als je dan toch niet met behringer eens een test wilt doen, pak dan een andere crossover he van een ander merk. zet die er eens tussen en vergelijk dan.

en als je dan toch die hoogegeprezen bss xover wilt gebruiken neem dan nog eens contact op met die band en vraag achter die techneut.

en je pronkt toch zo graag met prijzen enz. waarop ik zeg: Ge kunt van materiaal hebben wat ge wilt, als ge er niet mee kunt werken heb je er niets aan. En dat is niet persoonlijk bedoeld.

mvg
                            smits ronny

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Stefke
                              • Sep 2003
                              • 259

Ik ga denk ik maar eens naar een verdeler van BSS stappen.

En niee, ik pronk niet met het materiaal dat ik heb, of het was in elk geval niet de bedoeling. Want 90% van de Forummers hebben denk ik nog wel een pak meer en beter materiaal dan ik.

Ik gaf alleen even de prijs van die bSS weer om aan te gven dat een vergelijk tussen een behringer en een BSS X-over, niet meteen kan getrokken worden.

Voor ik de set kocht, zat ik wel degelijk te denken aan Behringer X-over en EQ, ik heb niets tegen het merk, vermits ik er ook nog niet mee getest heb. En als blijkt dat ik een EQ mis, zal het voorlopig zelfs een behringer worden (nieuw model 2004 Utragraph Pro FBQ6200)

Vandaar dat ook deze topic is ge-opend, omdat ik van die BSS weinig ken en dus om te vragen aan mensen die er wel iets van kennen, waaraan het ligt dat ik weinig sub heb.

En aan iedereen m'n beste wensen en een hartelijken dank voor uw hulp en adviezen.
                              ah zo dan

Comment

Working...