blaasinstrument uitversterken

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • octopus
    • May 2002
    • 6

blaasinstrument uitversterken

Hallo, Ik zie wel eens een optreden,waar ze voor het versterken van een, blaasinstument een plexiglas schermpje, rond de mic hebben, waar is dit voor ?
    Alvast bedankt Jaap[?][^]
    jdl
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Deze schermpjes zijn om overspraak tegen te gaan. Zo wordt bijvoorbeeld er voor gezorgd dat de microfoons op drum (mn. overheads) niet in grote mate de blazers opnemen, zodat het signaal zuiver blijft.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Welke blazers bedoel je?
      Er is mijn's inzien een ander heel groot voordeel, als trompettist hoor je zonder monitoring totaal niet wat je doet, de belangrijkste uitlaat hoor je zelf niet (is van je af gericht iedereen stopt z'n oren dicht). Blaas tegen een muur je hebt de gewenste vertraging (looptijd), luisterd makkelijk, je haalt een hoop direct akoustisch vermogen weg ( in de gordijnen boven en de blazer zelf en de mic pakt het goed op).
      Behoefte op monitoring word minder enz. enz. . Deze posting omschrijving rammelt enigssins, maar ik zal de vraag is vaak veel misverstand over , en na het wweekend wil ik vlug naar bed.

geen discussie met mij over taal of wat dan ook vandaag nog mogelijk (alles best en vriendelijk bedoeld).

P.s. ik ben geen blazer en sta alleen voor een optreden op het podium of daar moet wat verschrikkelijk fout gaan.

m.v.g. Herman

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

citaat:als trompettist hoor je zonder monitoring totaal niet wat je doet ...
        Behoefte op monitoring word minder enz. enz.
        dit is dus inderdaad één van de hoofdredenen, samen met het overspraak-gedeelte dan

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

citaat:Geplaatst door lifesound

dit is dus inderdaad één van de hoofdredenen, samen met het overspraak-gedeelte dan
          je krijgt er, als de trompettist op de voorste rij staat, meer overspraak van. Wat best wel veel bandjes doen met blazers.

Wij gebruiken het alleen als "personal monitor" reflector. De saxen naast de trompettist worden dan wel gek van de herrie. Maar die zijn ook niet zacht

je hebt ze met klemmetje ook voor saxen. Kijk eens bij oudere borsato filmpjes bij sax-solo's eens naar de beker.
          lekker belangrijk!

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

citaat:je krijgt er, als de trompettist op de voorste rij staat, meer overspraak van.
            Dat is dan weer afhankelijk van het podium

Comment

• zjeten
              • Mar 2003
              • 331

wat bedoelen jullie met overspraak??
              dus als ik het goed heb is het plexi schermpje voor reflectie (monitoring) en de trompet te dempen dat de het podiumbeeld van de klank net blijft

dank bij voorbaat
              jeffrey

Comment

• Bigfoot
                • Nov 2002
                • 151

citaat:Geplaatst door zjeten

wat bedoelen jullie met overspraak??
                Lees deze topic even... en je weet het....
                Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

Working...