Beste keus Pa tafel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

    Beste keus Pa tafel

    Mischien wel handig om jullie ervaring en kennis te raadplegen bij dit probleempje. Ik wou graag een leuk pa tafeltje kopen voor theater en bands uit te versterken. Mijn huidige tafel (craaft CA16/4/2) schiet hierbij een beetje tekort en begint toch een redelijke leeftijd te krijgen. Ik wou deze in de toekomst gewoon als backup of aanvulling gaan gebruiken.

    Nu ben ik rond aan het kijken en zie helaas tot mijn teleurstelling dat een fatsoenlijke pa tafel bakken vol geld kost (minimaal 3500 euri[B)]). Nou hoeft dat nu ook weer niet maarja mijn budget is erg beperkt namelijk maar 1500 euro. Tweede hands lijkt me wel een goede optie maarja je weet maar nooit. ik ga zeker goed rondsnuffelen op de Pa-markt.

    Ik heb sowieso mijn interesses op de yamaha MG32-14FX mits ik tweede hands niks vind. Deze tafel ligt ruim in mijn budget. Is dit de beste keus of zijn er betere alternatieven voor 1500 euro? Ik zal zeker de pa markt afwachten voordat ik een tafel nieuw of tweede hands koop.

    Weten jullie een betere keuze? of is de yamaha voor 1100 euro de beste keus (budget 1500 euro).
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

    #2
    Misschien is een Mackie CFX20 iets voor jou. Er zijn al diverse reacties op het forum geweest over deze serie van Mackie
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

    Comment

    • Michael
      • Nov 2002
      • 643

      #3
      Klopt prachtige tafel, helaas maar met 16 mono kanalen uitgerust en dat is evenveel als mijn craaft ca heeft. Ik heb echt minimaal 24 nodig liefst 32. Mijn budget is precies 1800 euro, geen cent meer.

      Comment

      • sompi
        • Mar 2003
        • 200

        #4
        hoeveel kost de yamaha mg32/14fx ?

        Comment

        • Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

          #5
          Wat dacht je van de MX 9000 van Behringer. Voor 1800 euro heb je dan een 24/48 tafel, 4/6 auxen + 1 stereo aux dmv routing. Verder Parametrisch eq, 8 subgroepen, vu meter per kanaal en uitgebreide routing opties. In deze prijsklasse vind je niets completers.
          Lid van het Front tegen zijlicht

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            je zegt zelf al dat je je craaft als aanvulling wilt gebruiken, kun je in dat geval niet een 2de tafel bijkopen en die craaft erop aansluiten ofzo?? blijf je (misschien) binnen je budget
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • paulheu
              • Oct 2003
              • 156

              #7
              citaat:Geplaatst door Michael

              Klopt prachtige tafel, helaas maar met 16 mono kanalen uitgerust en dat is evenveel als mijn craaft ca heeft. Ik heb echt minimaal 24 nodig liefst 32. Mijn budget is precies 1800 euro, geen cent meer.
              Ervan uitgaand dat dat ex BTW is kan je daar zo een Behringer DDX3216 met ADAT module en 8 kanaals AD/DA krijgen.. heb je 24 kanalen met heel veel mogelijkheden voor relatief weinig geld.. Klinkt geweldig en de DDX3216 is serieus een erg analoog voelende tafel..

              Uit mijn hoofd is de set prijs 2055 in BTW advies verkoop.. ik denk dat je de set zeker voor 15-20% minder moet kunnen krijgen. dus zeg zo'n 1500 euri ex BTW.. Kan je er nog een mooie kist bijkopen (ProDJUser SLANT 146 voor zo'n 200 euri)

              Comment

              • Michael
                • Nov 2002
                • 643

                #8
                Ik ben dus een gigantische behringer fan en heb bijna alles van dit merk maar qua live tafels had ik eigenlijk wat meer kwaliteit in huis gehaald. De yamaha MG32-14FX kost als bedrijf zijnde een 1000-1100 euro. De end user prijs ligt op 1800-1900 euro. De craaft is al acht jaar oud dus een tweede lijkt me er niet in te zitten helaas. Verder heb ik echt een hekel aan digitaal (weet weet zit achter de oren) maarja tijden veranderen en ik moet dit ook in overweging nemen ja een behringer digitale tafel ligt ruim binnen het budget. De behringer mx9000 biedt mij niet meer dan dat de yamaha mij biedt namelijk 24 mono kanalen en daar gaat het uiteindelijk om. Mijn voorkeur gaat uit naar een tafel met net wat meer kanaaltjes als dat kan binnen mijn budget. Nu moet ik wel zeggen dat men rustig met een tafel mag komen aanzetten van max. 2000 euro aangezien hij als bedrijf zijnde wel wat goedkoper te krijgen is.


                [edit] Mod heb je een paar topics verwijderd of zie ik spoken? [edit]

                Iemand had een post gedaan in verband met tweede hands yamaha 32-10 (?) tafels. Die persoon mag mij gerust meelen aangeizen ik helaas desbetreffend persoon niet meer kan terugvinden.

                Comment

                • moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

                  #9
                  ja natuurlijk!

                  off topic gedoe over al dan niet behringer fan is leuk voor de speeltuin
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                  Comment

                  • dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

                    #10
                    ja precies, opgeruimd staat netjes. ik heb al gepleit voor een apart b*******r forum.
                    Maar ik had nog crest X-rack aangeraden (die post is ook weggehaald, maar ik weet wel waarom!)

                    is dat iets voor je? gaat wel maar tot 20/24 kanalen (misschien nog wat extra stereo's), maar is kwalitatief erg goed, en luux uitgevoerd: goeie toonregeling, lange faders, switchable phantom voor elk kanaal, en elk kanaal heeft geloof ik ook echt een mic input. Voor dit kleine formaat iig bizar goed en uitgebreid ivg met andere 19" formaat/analoge tafels. maar misschien net iets te weinig channels voor je....
                    knoppen en waarden :)

                    Comment

                    • Michael
                      • Nov 2002
                      • 643

                      #11
                      tja 24 mono kanalen heb ik toch echt wel nodig. Eind deze maand produktie: 12 draadloze sets + een bandje extra uitrichten
                      dan zijn die 24 kanalen in no time bezet. Ik gebruik nu mijn tafeltje en een mackie sr tafel erbij (niet van mij helaas).

                      Tja zal waarschijnlijk dan maar sparen worden voor de pa markt of anders de yamaha mg32-14fx.

                      By the way iemand ervaring met dit tafeltje?

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        ook handig : die craaft als monitor-tefel, ben je op je zaal niet zoveel auxen nodig, en kun je met een iets kleinere optie volstaan.

                        Comment

                        • Michael
                          • Nov 2002
                          • 643

                          #13
                          Ja daar zal ik hem ook voor behouden. Hij kraakt nog niet en is degelijk opgebouwd.

                          Ik wacht voorlopig eens even de pa markt af en als ik daar niks vind dan maar de yamaha mg24-14fx.

                          Comment

                          Working...