Koptelefoon...welke??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soilworker
    • Jan 2004
    • 71

Koptelefoon...welke??

Bij mijn beginnende (home) studio hoort natuurlijk een retegoeie koptelefoon....

Gooi alle merken / Types en ervaring erin...laat het mij weten.

Of als je nog een tweedehands te koop hebt.....laat het weten

mijn persoonlijke keus gaat uit naar AKG . Heb verder nog geen ervaring met koptelefoons...realiseerde mij dat ik zo`n ding hard nodig ga hebben ..

Groeten IK
    FertiliZing YOUR World
  • Soilworker
    • Jan 2004
    • 71

Volgens mij behoort deze onder het andere forum....sorry !
    FertiliZing YOUR World

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Ik ben dan wel een DJ, maar kep net (maand of 2 geleden) de ProDJuser gekocht, en dat is echt een hele lekkere koptelefoon.

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Veelgebruikte/goede types zijn de BT-100 van Beyerdynamic, de HD25 van Sennheiser, en de Sony MDR-7509.
        De ervaringen die ik heb met de HD25 zijn:
        bangelijk goede koptelefoon, sluit bijna perfect alle omgevingsgeluiden buiten, alleen zijn de oorschelpen nogal klein, waardoor je oren zeer doen als je em een uur lang aan 1 stuk op hebt. Maar dat hoeft niet altijd een probleem te zijn.

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

ik heb die sony al behoorlijk lang (vorige versie van mdrv-7509: mdrv-900) en ben er erg okee mee. Het is een soort van studiomonitor koptelefoon, je ziet hem ook veel bij de radio-dj's (nob/radio3), en als monitorafluistering in studio's voor muzikanten etc... Er is ook een dj versie mdrv-750, maar die heeft erg veel laag.....
          knoppen en waarden :)

Comment

• Soilworker
            • Jan 2004
            • 71

Hmmm wat gaat dat kosten??? en is het eventueel geschikt voor afmixxen van demootjes???
            FertiliZing YOUR World

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Ik gebruik altijd de Sennheiser HD280 pro. Dempt enorm goed omgevingsgeluid en heeft een evenwichtige geluidsweergave (inclusief ook bas). Die "VRT"-hoofdtelefoons, Beyerdynamic, hebben een uitgesproken gebrek aan bas. Dat maakt ze perfect voor professionele studiomonitoring waar bas een veel minder belangrijke factor is. Ik heb ook een AKG Monitor xxx (sorry nummer vergeten; maar Martin De Jonghe van Radio 2 gebruikte die vroeger nogal) maar die heeft teveel bas om een gebalanceerde geluidsmix te maken vind ik.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

sorry, jongens : de behringer 3000. Zeker niet slecht, en zeer goedkoop.( 30 euri)

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

Ik zweer bij de Beyer DT 990. Erg confortabele koptelefoon waar je dus lang mee kan werken. Erg heldere zuivere klank en strak laag.

Comment

• dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

nou zo heb je wel genoeg toch? iedereen zegt ook nog eens iets anders hehe, denk dat je zelf gewoon effe moet proberen wat je okee vind. Ik gebruik die sony voor FOH en dan schermt hij erg goed af, en blijft op volume ook goed klinken, met mooi laag. Afmixen doe ik toch liever op near field monitors, masteren/bijmixen op minimaal drie verschillende referenties ... en als laatste luister ik het nog ergens op klus op PA, met en lege zaal...
                    Maar denk zeker dat je met koptelefoon thuis kan afmixen als je niet anders hebt.... en het is een goed begin. Die sony was indertijd iets van 450 gulden.....
                    succes aardewerker

Comment

• Soilworker
                      • Jan 2004
                      • 71

Yo super ! bedankt jongens.. !! Ik ga zeker deze types allemaal even proberen. Van mij mag er een slotje op .. ik weet voldoende

Groeten FrankiE
                      FertiliZing YOUR World

Comment

• lifesound
                        • Apr 2003
                        • 1052

citaat:Geplaatst door dokter dB

ik heb die sony al behoorlijk lang (vorige versie van mdrv-7509: mdrv-900) en ben er erg okee mee. Het is een soort van studiomonitor koptelefoon, je ziet hem ook veel bij de radio-dj's (nob/radio3), en als monitorafluistering in studio's voor muzikanten etc... Er is ook een dj versie mdrv-750, maar die heeft erg veel laag.....
                        ik heb de mdrv-900. Dat is een gebeitelde hoofdtelefoon inde PA wereld. Gezien bij EML, IMEC, Phlippo, ...
                        Evenals bij een hele hoop techniekers.
                        Niet héél goedkoop, maar een beest van een hoofdtelefoon!

Comment

• dokter dB
                          • Nov 2003
                          • 1535

preicies
                          Phillippo is dat met die stapel F2?
                          Was vd zomer ergens op een festival in belgie met een bandje (feest ih park/oudenaarde kan dat?), die gast had het goed voor elkaar.....
                          F2 blijft lekker

Comment

• cru
                            • Sep 2003
                            • 106

Moet je de gloednieuwe Beyerdynamic DT 770 M eens horen. 105dB, Duitse kwaliteit en 35dB isolatie van omgevingsgeluid!
                            Anders is DT 150, DT 250 of DT 990 pro ook best bruikbaar.

Greetz,

Jan

Comment

• lifesound
                              • Apr 2003
                              • 1052

F2 ... hmmm ... zou kunnen...ik denk dat EML de zijne heeft "verwijderd", dus het zou phlippo wel kunnen geweest zijn.

Comment

Working...