Versterking voor toetsen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • h.soepboer
    • Dec 2003
    • 3

Versterking voor toetsen

Ik sta op het punt om m'n huidige set te reduceren van:

2 toetsenborden, 2 19" kistjes, 2 speakers

naar

1 toetsenbord, 2 actieve speakers

Het toetsenbord ben ik al uit, de versterking echter nog (helemaal) niet. Heb afgelopen weekend een setje LEM d400 (300/100W 2-weg met digitale processor) geprobeerd, niet slecht (hard en strak) echter ik vond ze persoonlijk niet "warm" genoeg klinken (+ nog wat andere kleine dingetjes).

De volgende overwegingen ben ik op dit moment aan het maken:
    1. Moet ik gaan voor een 2-weg systeem (compact en licht) maar met een grote kans op te weinig laag en een gebrek aan warmte (Mackie SRM450, LEM d400, JBL EON G2 .....) ?
    2. Zou een 3-weg systeem hier iets verbeteren en wat bestaat er aan actieve 3-weg systemen naast de Mackie SR1530/SA1232 (die zowel qua vermogen als gewicht veel te zwaar zijn) ?
    3. Is het misschien een idee om een mini PA met een relatief kleine subwoofer en 2 kleine boxen uit te proberen ?
    4. Misschien moet ik hifi-speakers proberen (beschadigingen aan de buitenkant zit ik niet zo mee, en een grilletje spijker ik er zelf wel voor) ?
    5. Moet ik wel voor actief gaan ? De keus in passief is groter, zit dan wel weer met een losse eindtrap. En is actief nu eigenlijk beter of slechter qua geluidskwaliteit dan passief ?

Suggesties, ervaringen en commentaar zeer welkom.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

h.soepboer,
    je kan misschien even kijken naar www.hkaudio.com
    aktieve betaalbare systeempjes ( lucas, 1000 en 2000 )

craaft, solton, Lem e.a. hebben ook zo systeempjes

sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• musicjohn
      • Aug 2001
      • 1102

Ik heb goede ervaringen met de Peeckersound systemen.

Kijk eens naar de Energy series:

E12-A is een self-powered 2 weg systeem (12" + 1") van 350 WRMS - 97 dB 1W/1M
      Freq. response: 50 Hz - 19 kHz
      Gewicht: 26 kilo
      Speakon en Powercon aansluiting (lekker makkelijk met opbouwen / afbreken)

E15-A is een self-powered 2 weg systeem (15" + 1") van 400 WRMS - 101 dB 1W/1M
      Freq. response: 45 Hz - 19 kHz
      Gewicht: 32 kilo
      Speakon en Powercon aansluiting (lekker makkelijk met opbouwen / afbreken)

Als ik me niet vergis liggen de prijzen voor de E12-A rond de 720 Euro (ex. BTW) en voor de E15-A roond de 1050 Euro (ex. BTW)

Als je zonder subwoofer gaat werken zou ik voor de E15-A gaan. Net even iets warmer dan de E12-A qua klank.

Ik vind ze lekker klinken, en zoals je weet werk ik ook met twee keyboards en zang.

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

Working...