MIDI Control

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

MIDI Control

Ik ben op zoek naar een PC programma waar je dmv van verschillende midi commando's verschillende liedjes kan starten/stoppen. En dan nog wel liefst freeware.
    Kent iemand zoiets waar het mee kan? Of een plug in voor één of ander programma?
    Ik zoek wel GEEN midi-gate. Maar effectief stoppen en starten van een ander liedje enzovoorts...
    Life is a freakshow, I just do the lighting
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

citaat:Geplaatst door KoenB

Ik ben op zoek naar een PC programma waar je dmv van verschillende midi commando's verschillende liedjes kan starten/stoppen. En dan nog wel liefst freeware.
    Kent iemand zoiets waar het mee kan? Of een plug in voor één of ander programma?
    Ik zoek wel GEEN midi-gate. Maar effectief stoppen en starten van een ander liedje enzovoorts...
    Wat jij zoekt is Showpro.

Een programma waar je je que's in een tabel zet. Werkt erg goed. Bij elke que kan je een aantal midi commando's sturen, bijvoorbeeld voor het oproepen van effect presets of mute groepen besturen. En je kan ook muziekjes instarten vanaf midifile, wav, mp3 of gewoon een cd in je cdrom-speler.

Type het eens in bij google zou ik zeggen.

Succes.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

gedverderrie, dat ik dat proggie vergeten was ... sorry koen...

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

midi heeft in het protocol zelf boodschappen voor starten en stoppen van sequencers/apparaten. Met elke sequencer zijn deze te verzenden.
        lekker belangrijk!

Comment

• KoenB
          • Mar 2003
          • 453

citaat:Geplaatst door showband

midi heeft in het protocol zelf boodschappen voor starten en stoppen van sequencers/apparaten. Met elke sequencer zijn deze te verzenden.
          Da's niet tot de kwestie hé.
          Ik zoek PC programma
          Iemand nog ervaringen met Showpro?
          Kent iemand nog andere programma's? Waar je ook video mee kunt?

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

citaat:Geplaatst door KoenB

citaat:Geplaatst door showband

Da's niet tot de kwestie hé.
            Ik zoek PC programma
            Iemand nog ervaringen met Showpro?
            Kent iemand nog andere programma's? Waar je ook video mee kunt?
            Nou dat betekent dus dat je in elk sequencerprogramma die midi en audio kan gebruiken dus de klus die jij zoekt kan doen.

cubase, logic (oude versie nieuwe is voor apple) en ga het rijtje maar weer af...

Ik denk trouwens dat je dit het snelste voor elkaar kan krijgen met gigasampler. Dan kun je 88 nummers starten met een note on en stoppen met een note off. Tracksnelheid continu regelen met pitchbend contol messages. enz. Desnoods door elkaar heen.
            lekker belangrijk!

Comment

• KoenB
              • Mar 2003
              • 453

Heb Cubase SX ter beschikking. Vind enkel niet hoe ik het ermee klaar gespeeld moet krijgen.
              Heb ondertussen van ander forumlid Halion gekregen. Maar ik kan hier blijkbaar enkel mee starten en niet stoppen. Ofwel moet ik noot ingedrukt blijven houden. Of ben ik hier verkeerd?
              Het interessantste zou zijn als ik ook men video ermee kan aan en uit zetten.
              Heb je wat meer info over die Gigasampler?

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

halion = een softwaresampler die direct van disk werkt net als gigasampler. Alleen een ander merk. (steinberg ipv tascam)
                Ze werken allebei even goed.

Ja, je moet de toets ingedrukt houden.
                Het toetsenbord geeft namelijk "note on+nootnummer+velocity" bij het indrukken. En "note off+nootnummer" bij het loslaten.
                Met elke universele midi remote moet je dit kunnen namaken.
                Als je het toetsenbord ingedrukt houden te moeilijk vind noet je een verbreekcontact aan de jackplug "sustainpedal" hangen. Dan druk je muziekfragmenten aan met je keyboard en stopt ze met de verbreekschakelaar.

Foutopsporing:
                -Let op dat er keyboards zijn die geen "note off+nootnummer" geven maar een ""note on+nootnummer+ velocity nul" bijvoorbeeld oude rolands. Die gaan dit karweitje niet goed doen.
                -Let op dat als je een toetsenbord gebruikt dat je het volume van de sample kunt beinvloeden met de kracht waarmee je de toets indrukt. Disable de velocity in je samplesoftware!

enz enz. [^]
                lekker belangrijk!

Comment

• KoenB
                  • Mar 2003
                  • 453

Dus hij blijft zoiezo spelen tot hij een note off commando krijgt? Een note on met velocity 0 kan het niet doen bij geen van beide?
                  Wat is volgens jullie een goede midi remote? Ik ben aan het kijken naar de Control Freak Studio van Kenton.
                  Is er zo een programma/sampler die ook video kan mee starten/stoppen?
                  Kan je eigenlijk de algemene start/stop van cubase ook bedienen met Midi?

Comment

Working...