keuze Aktief PA systeem ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TWENTYSEVEN
    • Oct 2001
    • 61

keuze Aktief PA systeem ??

Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een
    goed aktief PA-systeem (2ehands). (tot 3500 euro)

Nu heb ik wat hulp(advies)nodig bij het kiezen ??
    - voor drive-in disco
    - tot ongeveer 250 pers.
    - V0L goed geluid (fris hoog en voelbaar laag)
    niet agressief!!hoeft niet zo ver te dragen,
    dit i.v.m de toepassing (bruiloft&partijen)
    - makkelijk en snel op te bouwen (weinig sjouw werk)
    - hufterproof
    - verzorgt eruit zien.
    - enz. enz.

Nu heb een een paar optie`s
    * HK ACTOR set (2e hands)
    * AXYS SOURCE set (2e hands)

Wat zou volgens jullie de beste optie zijn ??
    en weten jullie nog meer goede systemen
    wel gelet op mijn besteedbaar bedrag de kwaliteit en toepassing ??

Alvast bedankt,
    Arno
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

HK klinkt wel leuk en is kwalitatief erg goed voor het geld. Je kunt er zelfs wel meer mee draaien dan 250 pers. Persoonlijk vind ik Axys Source wat achterhaald.
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• TWENTYSEVEN
      • Oct 2001
      • 61

Ik las ook dat AXYS SOURCE
      ook meer gebruikt wordt/werd door bands.(live optredens)
      en dat het voor disco gebruik wat minder geschikt is ??

Arno

Comment

• TWENTYSEVEN
        • Oct 2001
        • 61

Olaf,

Inderdaad...

volgens HK kun je met zo`n Actor set
        wel voor 500 personen draaien.
        Maar.... ik denk dat dat een [u]beetje</u> overdreven is.

Arno

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Dat denk ik ook...denk eerder aan 350/400...
          Olaf Duffhuës

Comment

• TWENTYSEVEN
            • Oct 2001
            • 61

Olaf,

Jullie verkopen toch ook HK Actor ??
            in His...?? Al veel in de reparatie gehad.?

Arno

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Wij hebben idd HK in het pakket, dus ook Actor. We zijn te kort dealer om daar een oordeel over te geven, maar wat ik zo hoor van klanten valt dat 1000% mee...
              Olaf Duffhuës

Comment

• Jag
                • Nov 2002
                • 319

Wij hebben een source set hangen in onze grote zaal (die er over niet al te lang trouwens uit gaat), ik vind het een heel prettig systeem om mee te werken, gaat een beetje de HiFi kant op (zit ook een TAD compression driver in). Maar voor disco werk niet echt geschikt, er zit niet echt een lekkere kick in.
                Wel snel opbouwen en erg handig in gebruik. Bovendien beschermt het zichzelf heel goed, bij ons is er nog nooit iets mee geweest, het source heeft nog alles overleeft.

Comment

• Beats4U
                  • Sep 2002
                  • 28

Hoi Arno,

We hebben eerder per mail contact gehad over onze Source set.
                  Die is inmiddels aan een ander verkocht, dus ik kan vrijuit spreken.

Tja, wij hebben de Source set verkocht om over te stappen op U88's van Axys. Dat zijn full-range kasten (zelfde maat als Source-set) die we ombouwen naar sub met topkastje. Dat maakt alles wat lichter en flexibeler. En klinkt ook heel lekker.

De Source set klinkt in mijn oren heerlijk. Voor discowerk moet je wel de bas wat bijplussen met de eq. Maar dan klinkt het volgens mij fantastisch.
                  Nou ben ik wel een liefhebber van clean, hifi geluid.
                  Ik heb ook de HK-set beluisterd en in vind het niet echt lekker. Zware, grommende bas, agressief mid/hoog.

Het is natuurlijk vooral een kwestie van smaak.
                  En een gebruikte Source set kost natuurlijk wel een stuk minder dan een nieuwe HK-set. Tweedehands heb ik die nog niet echt gezien. Een gebruikte Source set is wel waardevaster dan een HK-set.
                  De Source set heeft natuurlijk ook wel nadelen. Hij is groter en zwaarder dan de HK-set. Maar wel steviger gebouwd (multiplex ipv mdf), eenvoudig te onderhouden, ook omdat Axys / Duran Audio in Nederland zit. Niet dat ik problemen heb gehad trouwens. De Source set is eigenlijk wat te laag om zonder podium o.i.d. te gebruiken. De hoorn staat op 185-190 cm en dat is te laag.
                  Maar dat probleem heeft de HK set ook.

Succes met kiezen

Roelof-Jan

Comment

• Triple S
                    • Sep 2000
                    • 808

Ik heb zelf ook een Source-set gehad voor de drive-in, maar ik vnd het voor disco toch minder geschikt. Met wat EQ kom je een aardig eind, maar het blijft toch behelpen.
                    Voor live (R&R) is het echter een heel ander verhaal. Dan komt de set echt tot zijn recht.
                    HK-actor is ook een leuk systeem, wat denk ik meer bij je wensen aansluit. Klank vind ik zelf niet super, maar da's een kwestie van smaak.
                    Wellicht kun je ook eens kijken naar de actieve kasten van DB-technologies. Dat zijn ook zeer goede actieve kasten voor een redelijke prijs.
                    Don\'t call me DJ!

Comment

• TWENTYSEVEN
                      • Oct 2001
                      • 61

Hoi, Roelof-jan

Gefeliciteerd met de verkoop..
                      Zoals ik begrijp heb je altijd tevreden gewerkt
                      met de Axys set. Ik had inderdaad ook het idee
                      dat de kasjes van HK wat handzamer zijn.

En..Jaq
                      Wat bedoel je met een [u]kick </u>

Heeft iemand nog meer optie`s voor een goed aktief
                      Pa-Systemen??. (rekening houdend met mijn budget)

Alvast bedankt voor jullie reactie`s

Comment

• Robert
                        • Aug 2000
                        • 630

Een goede dag,

Als je als wens ook hebt "niet veel gesjouw" zou ik dat Axys systeem maar fijn vergeten. Ik heb het zelf ook gehad, en je moet echt een beer zijn om die toppen alleen op twee subjes te kunnen tillen zonder je rug te breken. Stefan schijnt het te kunnen , ik liever niet... Bovendien: Je loopt met 6 zware kasten te sjouwen.

Dis HK actor set heb ik nog nooit gehoord, maar ziet er leuk uit op de website. Ik zie wel dat de totale hoogte wat tegenvalt: Je zet je toppen neer op 1m30, en de totale hoogte wordt maar 1m95. Als er echt 250 mensen in een ruim bemeten zaaltje staan wil je je toppen waarschijnlijk wel wat hoger hebben. Maar daar is natuurlijk wel iets op te verzinnen.

Tsja, en andere suggesties... Als je per se een actief systeem wil hebben (waarom eigenlijk?) in die prijsklasse, zou je eens kunnen kijken naar electrovoice SxA360 topjes. Klinken goed, en zijn ook nog eens lekker licht (16,6 kg). En als bijpassende subjes kan je dan kijken naar de SxA180. Als je ze tweedehands kan vinden tenminste.

En even iets minder on-topic: Ik ben van 't weekeind aangenaam verrast door luidsprekers van een merk dat je hier eigenlijk nooit hoord: Tannoy. Klonken erg goed (oke, wel met labgruppen amps erachter), en zijn niet eens schrikbarend duur, groot of zwaar! Was ook een bruiloft (ca. 125 mensen), en die man die de PA verzorgde had twee V15 kastjes per kant, en daarmaa ging het allemaal met gemak. Hij had echt nog een heel stuk over. Dus als ik zelf nog ooit eens een kleine PA zoek, ga ik daar ook zeker eens naar kijken!

Groeten!!!

Robert

Comment

• TWENTYSEVEN
                          • Oct 2001
                          • 61

Ja, waarom voor mij een aktief systeem??...

- geen versteker schouwen (zijn meestal hele zware krengen)
                          - geen versterker-rek nodig (weer een flightcase extra)
                          - Geen kabels rotzooi.
                          - Altijd de juiste input/balans/volume voor je speakers.
                          - Snel klaar..inprikken en gas erop
                          - Makkelijk en safe
                          - enz. enz.

Arno.

Comment

• TWENTYSEVEN
                            • Oct 2001
                            • 61

Dusss....
                            zoals ik over het algemeen hoor is volgens
                            jullie de HK ACTOR set voor mij de beste optie ?

-Handbare kastjes (zijn goed te tillen, beter als AXYS)
                            -Prima geluid,De topjes alleen wat hoger plaatsen.

alvast bedankt,

Arno

Comment

• Robert
                              • Aug 2000
                              • 630

citaat:Geplaatst door TWENTYSEVEN

Ja, waarom voor mij een aktief systeem??...

1 geen versteker schouwen (zijn meestal hele zware krengen)
                              2 geen versterker-rek nodig (weer een flightcase extra)
                              3 Geen kabels rotzooi.
                              4 Altijd de juiste input/balans/volume voor je speakers.
                              5 Snel klaar..inprikken en gas erop
                              6 Makkelijk en safe
                              1) Klopt, maar aktieve luidsprekers zijn wel weer zwaarder dan passieve.
                              2) Dat wel ja...
                              3) Ehm... nou, je moet wel een 220V kabel en een signaalkabel trekken. Het scheelt alleen maar 2 luidsprekerkabels wanneer je 1 kastje per kant gebruikt. En als je het hebt over een actor systeem heb je zelfs meer kabelzooi, reken maar uit! (passief: 1*220V, 2* signaal, 6* luidspreker, actief: 6*220V, 6* signaal)
                              4) ... net als bij een versterkerrackje toch?
                              5) ... idem
                              6) Safe? Als het kapot is moet je wel andere versterkers EN luidsprekers inschakelen. Als je een los versterkerrackje hebt kan je alleen met andere luidsprekers, of met andere versterkers toe.

Bovendien heb je veel meer keuze als je gaat voor een passief systeem!

Maar goed, actor ziet er leuk uit ja...

Grtz. Robert

Comment

Working...