Ervaringen QSC MX1500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T-Nuzz
    • Dec 2002
    • 274

Ervaringen QSC MX1500

Aangezien m'n versterker de geest heeft gegeven en reparatie niet meer rendabel is, ben ik op zoek naar een nieuwe. Hij wordt gebruikt om 2 15"-topjes mee aan te sturen voor dixo's in het "bruiloften-circuit". Geen keiharde beats dus. Had een Mackie M1400, nu is me dus een tweede hands MX1500 aangeboden. Heb hem eens gebruikt en deed het op zich prima. Werk ook regelmatig met RMX-types en die voldoen ook prima.

Maar ik ben dus op zoek naar ervaringen van mensen die er al echt serieus mee gewerkt hebben. Ben niet opzoek naar adviezen voor andere merken.

Wie kan me helpen??
    Heb je dat echt allemaal nodig?
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Hallo;

Ik ben van in '88 in het bezit van een MX1500. Het ding heeft op al die jaren nog nooit of te nimmer in de steek gelaten. Het ding heeft een enorme brok vermogen, heeft ook een stevige behuizing. Volgens mij heeft hij als enig nadeel dat hij weegt als lood.

BTW; wat scheelde er aan je mackie? Heb er ook in omloop en ben er heel tevreden van. Heb wel weet van een paar probleempjes die goedkoop op te lossen zijn, maar als je spreekt van een total loss...., maak je me wel benieuwd.
    Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• Barthez
      • Dec 2003
      • 256

Wij gebruiken een mx1500 voor het aansturen van 2 D&B max15's en een mx1500a voor 2 D&B E15's. Deze zijn 2e-hands gekocht van een geluidsverhuurbedrijf, en hadden er dus al aardig wat werk op zitten.
      Wij gebruiken dit setje nu al 5 jaar in het voorcafé van ons poppodium, en zo ook regelmatig voor dj-avonden waarbij ze flink mogen werken (regelmatig tot clippen aan toe [B)][:0]).
      Ze hebben er ondertussen (naar het schijnt) zo'n 10 jaar intensief gebruik opzitten, en ze beginnen nu wel enigzins aan vervanging toe te raken, maar ze zijn het geld zeker waard geweest, goed geluid, weinig onderhoud nodig en niet stuk te krijgen.

Dus mocht jij die mx1500 niet gaan kopen, weet ik wel iemand die m wel wil hebben
      Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Toen er twee jaar geleden bij ons op een festival de Neutrale wegviel en we dus op sommige stopcontacten meer spanning en op andere minder spanning kregen heeft zo'n MX1500 bijna 20 minuten op 270V staan draaien. Hij maakte wel een ronkend 50Hz geluid maar de klank die eruit kwam bleef zuiver en hij is ook de dagen erna gewoon doorgegaan (op normale spanning)! Niet te verwoesten die dingen!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• T-Nuzz
          • Dec 2002
          • 274

Ok, bedankt voor de reacties so far. Hij is al redelijk oud aangezien die dingen al jaren niet meer worden gemaakt, maar ze zijn wel ontzettend degelijk dus. dilemma.......
          Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

Working...