Boost PX-2400

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

    Boost PX-2400

    ik wil een versterker proberen van boost 2X 12oo watt....weet er iemand al of het wat is voor zo weinig geld ?
  • Jeroen
    • Aug 2000
    • 1021

    #2
    Je koopt ook geen Mercedes voor de prijs van een Lada,... lijkt me een redelijke vergelijking.
    Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

    Comment

    • JVS
      • Mar 2004
      • 317

      #3
      Even voor de duidelijkheid, we hebben het dus over deze amp:
      http://www.mediazero-shop.de/index.h...dstufe2773.htm (even van een buitenlandse webshop geplukt om hier geen reclame voor nederlandse webshops te maken)

      Als je hem stevig gaat gebruiken denk ik dat hij in het eerste jaar (garantie) meer bij de dealer dan bij jouw zal staan En dat je hem daarna graag de prullenbak in kiept..

      Het binnenaanzicht van de amp:

      - Veeel te weinig eindtorren om het verliesvermogen veilig te kunnen dissiperen. Halfgeleiders worden ver buiten hun SOA (Safe Operating Area) ingezet. Gaat niet lang goed...

      - Deze paar eindtransistoren niet netjes verdeeld over koellichaam.. Komt de warmteafvoer ook zeker niet ten goede.

      - Trafo belachelijk klein bemeten. Gaat er geheid thermisch uit na een tijdje op vol vermogen draaien.

      Vergelijk ze maar eens met de T.Amps.. Exact dezelfde amp met een t.amp stickertje erop levert volgens de specs ineens nĂłg meer vermogen.... Gewicht is exact hetzelfde, dus groter zal de trafo niet zijn.. ( http://www.netzmarkt.de/thomann/thoi...el-158252.html )

      Ik vertrouw het niet helemaal. . . . . . .

      Mijn advies: Koop een 2e handsje van een deugdelijk en betrouwbaar merk.

      Joost

      Comment

      • Triple S
        • Sep 2000
        • 808

        #4
        Is idd de T-amp, blijft wel mooi, die behuizing van Mackie
        Don\'t call me DJ!

        Comment

        • MSSS
          • Jul 2003
          • 365

          #5
          Alleen heb ik over de T.amp wel weer goede dingen gelezen.onder andere op het n*wl*ne forum. Daar had iemand ze getest en kwamen erg goed uit de bus.
          oleole ik heb EV :)

          Comment

          • som
            • Nov 2002
            • 787

            #6
            30 kilo, dat wegen sommige van mijn versterkers ook,
            maar die zitten afgeladen vol en zijn ook 3 he.
            zou dan zelfs het gewicht niet kloppen?
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

            Comment

            • luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

              #7
              het gewicht klopt helaas wel....

              Comment

              • luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

                #8
                en weer eens reageren mensen op een topic zonder vooraf wat onderzoek te doen... het boost-interieur verschilt WEZENLIJK van de t-amp binnenkant. De t-amp is volledig gescheiden opgebouwd.

                Comment

                • TUM
                  • Apr 2004
                  • 28

                  #9
                  Hallo,

                  Ik weet niet of iemand dit nog leest maar ik heb een boost xp 2400.
                  vandaag heb ik hem gestest op 2 x 1000 wat boxen.
                  ik heb ook een a.d van 2 x 350 watt aangesloten op dezelfde boxen
                  beide geven ongeveer dezelfde hoeveelheid power (gaan even hard).
                  dus de 2 x1200 watt rms kan je echt wel vergeten doe alle gegeven wattages :2 en dan komen de wattage's veel meer in de buurt.

                  met vriendelijke groet,
                  Wouter
                  Music is my life... Without Music there is no life...

                  Comment

                  • xtof
                    • May 2003
                    • 19

                    #10
                    BOOST , DAP en BST zijn dezelfde amps met een verschillende kast....
                    ik had DAP besteld voor een kleine cafe en als ze "out of stock" waren heeft de importeur BOOST voorgesteld ...
                    open de 2 en het is hetzlfde.

                    voor de grap ik heb behringer verkocht
                    Excuseer als ik foutje doet maar ik ben franstalig.

                    Comment

                    • TUM
                      • Apr 2004
                      • 28

                      #11
                      Uhm,

                      bst en boost hebben volgens mij wel 1 verschil.
                      boost is zeg maar 1 versterker (al het gewicht zit ook aan 1 kant) daarintegen bestaat bst uit (2) gedeelte links en rechts dus zeg maar 2 blokken ook zit er verschil in met koeling e.d
                      en bst is wat duurder dan boost als ik me niet vergis.

                      Met vriendelijke groet,
                      Wouter
                      Music is my life... Without Music there is no life...

                      Comment

                      • binarizer
                        • Oct 2004
                        • 15

                        #12
                        ter compensatie van enige negativiteit die ik bespeur ten aanzien van low-budget producten de volgende review.....

                        ----------
                        Tot nu toe altijd soundsystems geleend/gehuurd voor onze (illegale) feestjes, maar om van het gedoe en kosten af te zijn zelf toch maar zelf e.e.a. gekocht. (En dan kan ik ook heerlijk zelf tweaken op zoek naar de ultieme sound! [8D])

                        1 enkele(!) Px-2400 aangesloten op setje Cerwin Vega Earthquakes en parallel(!) daarop d32 fullrange kasten. Op papier een twijfelachtige setup: relatief oude boxen, goedkope versterker, geen bi-amping, hoge belasting van versterker.

                        Alle processing geschiedt via een 21-chips Creamware DSP-systeem (AD/DA @96kHz 24bit, processing @ 32bit fixed point, 10x I/O) dat ik toevallig al had voor prive studiogebruik. Duur, maar mooi spul.

                        'Bobbel' (als gevolg van overlap fullrange/subs) weggewerkt met parametrische EQ, totaalcorrectie met 31 band grafische EQ, algemene processing in de vorm van multiband expander, multiband compressor, (hard werkende) subsynth en een enhancer.

                        Geluid uiteindelijk: zeer strak, zuiver, transparant en hard!!! Dit is uiteraard subjectief, maar ter indicatie: alle DJ's die draaiden waren zeer onder de indruk van het zuivere en nauwkeurige geluid (ikzelf ook!), en ik vond het zeker beter klinken dan praktisch alle 'freetekno' soundsystems die ik tot nu toe heb gehoord (en dan zijn er een hoop in de loop der jaren!)
                        Diep en erg rond laag, sprankelend (en niet pijnlijk) hoog. Eerder hifi dan PA-sound.
                        Natuurlijk niet geschikt voor 1000 man, maar 150 personen middenriffen zonder problemen mee.
                        (wie zin heeft om te luisteren moet ons volgende feestje vooral eens uitchecken!!! 2e kerstdag, meer info op verzoek)

                        Nu weet ik dat de complexe processing die ik toegepast heb een belangrijke rol speelt in het resultaat (zonder processing klinkt de combi PX-2400 + Cerwin Vega's best wel laf in het laag, wollig en schel), maar met de juiste voorbehandeling is deze versterker echt tot wonderbaarlijk veel in staat. Tijdens 3 proefnachten doorbeuken (clipping ledje ongeveer 2 x per minuut zeer kort aan) bleef de versterker van buiten op kamertemperatuur(!), dus het lijkt met de koeling wel snor te zitten. Het filtertje aan de voorkant is effectief voor het tegenhouden van stof, rook en andere troep, maar moet wel geregeld schoongemaakt worden.

                        We gaan er zeker nog een PX-2400 bijkopen (om in ieder geval 2 of misschien wel 4 extra w-bins aan te sturen afhankelijk van de resultaten), en wellicht nog wel meer. Ik ben zo tevreden over het parallel-aansluiten van de Earthquakes + fullrange kasten dat ik dat voorlopig zo hou!

                        De PX-2400 lijkt in eerste instantie een beetje lui (met name in het sublaag), maar met een strenge correctie laat hij zijn ware (full-range) aard zien (en klinkt ABSOLUUT heel veel harder dan de 2 x 350W die iemand in deze thread noemde)

                        Testoordeel: zeer goede waar voor je geld!

                        Wordt vervolgd….

                        Comment

                        • Freek Fokker
                          • Aug 2003
                          • 495

                          #13
                          En hoe waren die subs dan afgefiltert?
                          Je hebt het over een DSP (wel een erg luze trouwens), wat deed die dan precies?

                          Ik vind het maar eng, als je een beetje 3/4-weg systeem goed aanstuurt kan je er veel meer uit halen dan die "150 man".

                          Die luiheid in het sub kan ik wel begrijpen, w-bin's houden daar helemaal niet van, maar je zei zelf al dat je er een aantal bij wilt kopen. Dat moet je zeker doen. Gestackt gaan ze namelijk een heel eind dieper, en neemt de belastbaarheid toe.
                          SR20DET

                          Comment

                          • luc2366
                            • Jul 2002
                            • 1161

                            #14
                            citaat:Geplaatst door TUM

                            Uhm,

                            bst en boost hebben volgens mij wel 1 verschil.
                            boost is zeg maar 1 versterker (al het gewicht zit ook aan 1 kant) daarintegen bestaat bst uit (2) gedeelte links en rechts dus zeg maar 2 blokken ook zit er verschil in met koeling e.d
                            en bst is wat duurder dan boost als ik me niet vergis.

                            Met vriendelijke groet,
                            Wouter
                            volledig mee eens! Daarbovenop heeft de Boost GEEN clip-limiters... en dan is de keuze (ondanks de meerprijs van T-amp of BST) snel gemaakt!

                            Comment

                            • binarizer
                              • Oct 2004
                              • 15

                              #15
                              citaat:Geplaatst door Freek Fokker
                              En hoe waren die subs dan afgefiltert?
                              Die waren niet afgefiltert (afgezien van mogelijk een passief filter in de Cerwin Vega b36 Earthquakes zelf), dat is de gein juist vind ik:-). Gevolg: behoorlijke overlap in vooral het 120-500Hz-gebied tussen subs en tops ('bobbel'). Oplossing (zoals ik al beschreef): zorgvuldige cut in dat gebied. Uiteraard weet ik dat ik beter kan bi-ampen, maar aangezien ik maar 1 Boost-versterker had leek dit me een leuk testje om eens te kijken hoe of wat. En het resultaat overtrof onze verwachtingen dus volledig!

                              citaat:
                              Je hebt het over een DSP (wel een erg luze trouwens), wat deed die dan precies?
                              Alles! Met Creamware heb ik een volledig modulaire studio tot mijn beschikking, met honderden bouwstenen van eenvoudige filters tot multiband dynamische processoren, delays, enhancers etc. En alles draait realtime en crash-bestendig op de SHARC-chips. Dus met enig verstand van zaken bouw je zonder problemen je eigen speaker processor & controllor, volledig naar eigen inzicht. Extra crossovertje: geen probleem! Expander op het laag voor
                              minder zompigheid: sleep en klaar. Elk raar idee is gelijk uit te voeren (en dat doe ik dus ook[}]). I/O's zijn naar keuze beschikbaar, ik gebruik bijv. externe ADAT-convertors. Als je wilt hang je er tot 48 kanalen AD/DA aan.
                              Geluidskwaliteit: Protools.
                              Overigens gebruik ik dit systeem vooral in mijn studio voor normaal studiowerk, (modulaire) klanksynthese en mastering.

                              citaat:
                              Ik vind het maar eng, als je een beetje 3/4-weg systeem goed aanstuurt kan je er veel meer uit halen dan die "150 man".
                              Wat is er eng dan? Natuurlijk kan er veel meer man doof gemaakt worden met dit setje!!! De Cerwin Vega d32 (fullrange) tops kunnen flink hard (ja, ook met de Boost versterker), en dat heb ik uiteraard ook geprobeerd. Maar ik heb er bewust voor gekozen om het mid en hoog behoorlijk te temperen zodat er meer energie overbleef om de Earthquakes aan te sturen. (vergeet niet dat er hier maar 1 versterker draaide die zijn vermogen maar 1 x kwijt kan, en dus moet ik d.m.v. EQ en frekwentie-afhankelijke dynamische processing een keuze maken welke frekwentiespectra welk deel van het vermogen krijgt)
                              De B36's subs kregen er dus flink van langs. Een subharmonic processor voegde behoorlijk wat (4-16) dB's toe in het 38-120Hz-gebied voor meer middenrif-en-broekspijp-plezier. En de Earthquakes trokken een dik half octaaf extra diepgang wonderlijk goed!

                              Mijn bedoeling was vooral een bepaalde ultra cleane sound te creeren. Mensen die de actieve MFB hifi-speakers van Philips kennen weten misschien een beetje wat ik bedoel als ik zeg dat het daar wat op leek. Het is niet bepaald rammen of oorverdovend, maar meer chirurgisch nauwkeurig en gedetailleerd in zowel het laag, mid en hoog. En *erg* fijn om op te mixen of dansen!
                              Harder mid/hoog zou de pentratiegraad van het geluid uiteraard aanzienlijk doen verhogen (lees: zaal met meer mensen), maar tevens zou het minder goed in balans zijn met het sublaag. Want hoe je het ook went of keert: je laat echt geen 600 broekspijpen (van 300 man[)]) trillen met slechts 2 B36 speakers! (of 2 w-bins, of wat voor duootje van 15/18" baskasten dan ook).
                              Vandaar mijn "150 man" uitspraak.

                              [quote]citaat:
                              Die luiheid in het sub kan ik wel begrijpen, w-bin's houden daar helemaal niet van, maar je zei zelf al dat je er een aantal bij wilt kopen. Dat moet je zeker doen. Gestackt gaan ze name

                              Comment

                              Working...