Ervaringen met AKG WMS 4000 wie?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Wat is nou de beste zender?

Wat wil je ermee gaan doen?

Zendertechnisch vind ik die Sennheiser toch wel erg stevig en doordacht in elkaar zitten. Gewoon een stelschroefje om de frequentie in de stellen, betekend dus dat je je zender niet hoeft aan te zetten om de freq te veranderen (wat dus bij die shures wel moet), wat dus weer betekend dat je je zenders freq's kunt instellen (zonder kans op storingen) terwijl een andere band o.i.d. nog bezig is met een optreden. Volgens mij kon dat bij die nieuwe AKG bakken ook wat ik van Ome Ron (onetoe3) hoorde. Verder lichten die AKG dingen rood op als ze effe geen ontvangst hebben gehad, dat kan heel veel ellende en tijd schelen.

Maar ja, de mic die op een zendertje zit is toch ook wel belangrijk. Ik ben toch wel een shurefan (58beta) wat dat betreft.

Conclusie: De beste zender/ontvanger combinatie is voor mij een sennheiser handzender met een 58beta kop. Zou dat al te koop zijn?
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• onetoe3
      • May 2004
      • 18

Er komt ook nog een hub voor de AKG 4000 serie, zodat je al je zenders/ontvangers op een laptopje kunt controleren en beheren met practisch alle info die je zou wensen. Verder hebben ze met de standaard sprietjes al een groot bereik ( rondje Ahoy )zonder vlaggen te gebruiken.
      Dus, toch niet verkeerd...
      OK, de tijd zal leren of ze bedrijfszeker zijn.., we zien het wel

grtz Ron
      Handel in oorverdovende middelen

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

citaat:Geplaatst door shure-fan

ben ik het niet mee eens, ik vindt dat de zenders van shure veel uitgebreider zijn
        Ik wil geen uitgebreide zenders. Ik wil zenders die een strakke ontvangst hebben. Al is het maar met alleen een aan en uit knop.

(of is dit weer iets te simpel? )
        lekker belangrijk!

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

citaat:Geplaatst door onetoe3

Verder hebben ze met de standaard sprietjes al een groot bereik ( rondje Ahoy )zonder vlaggen te gebruiken.
          Dus, toch niet verkeerd...
          OK, de tijd zal leren of ze bedrijfszeker zijn.., we zien het wel

grtz Ron
          Hee Ron,

Hoe bedoel je rondje ahoy? Met een volle bak, zender in de ene hoek en ontvanger in de andere hoek?

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

citaat:Geplaatst door showband

citaat:Geplaatst door shure-fan

ben ik het niet mee eens, ik vindt dat de zenders van shure veel uitgebreider zijn
            Ik wil geen uitgebreide zenders. Ik wil zenders die een strakke ontvangst hebben. Al is het maar met alleen een aan en uit knop.

(of is dit weer iets te simpel? )
            Helaas.

Met een naam als Shure-fan zou je beter moeten weten

Comment

• onetoe3
              • May 2004
              • 18

hoi cobi,
              ja, dat hadden we met een soundcheck uitgeprobeert, geen probleem
              grtz Ron
              Handel in oorverdovende middelen

Comment

• test12
                • Jan 2003
                • 901

Inmiddels vier weken ervaring met het 4000 systeem van AKG.
                Zijn één schoonheids foutje tegen gekomen, n.l. het voedings rekje zit aan randaarde en deze moet je dus galvanisch gescheiden houden van de andere componenten. Om dit te verwezenlijken moet je de meegeleverde koppel stripjes (staal) vervangen door kunstof of een ander isolerend material.
                Na deze wijziging werkt het perfect, inderdaad (onetoe3) grote rijkwijdte, goede kwaliteit en niet gebruiks onvriendelijk. Samengevat, is onze mening, voor z'n prijs een goed systeem. Gaan er zeker nog meer van aanschaffen.

gr. Herman.

Comment

• MSSS
                  • Jul 2003
                  • 365

[offtopic]: heeft er hier iemand ervaring met de sennheiser EW series? de eerste series dan wel. Ben van plan om ze aan te schaffen alleen heb geen idee van de kwaliteit van bijvoorbeeld de EW 135 ( de goedkoopste geloof ik). En weet er iemand ook al de exacte verschillen tussen de eerste serie en de tweede?
                  oleole ik heb EV :)

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

Onze bassist werkt met de zender van deze serie. En ik heb als backup een 835 microfoon.

1) de microfoon werkt live maar is kwaliteitje SM58. Vergeleken met de huidige tijd loopt dat dus nogal achter. Hoewel hij voor presentaties e.d. prima werkt en niet snel rondzingt. Gevoeligheid en hoog zijn voor kwaliteits-zang in mijn ogen te laag.

2) de zender zijn nooit problemen geweest op een keer na. Toen er een draadloze allround band met in ears een keer in een aangrenzende zaal ging soundchecken tijdens ons optreden...[B)]..niet echt een probleem van het apparaat dus. Maar met maar vier kanalen om uit te kiezen was dat even minder.
                    lekker belangrijk!

Comment

• Stijn Vanstiphout
                      • Oct 2000
                      • 1160

citaat:Maar met maar vier kanalen om uit te kiezen was dat even minder.
                      Je hebt geen vier kanalen om uit te kiezen, je hebt 4 PRESETS. Je kan met de 100, 300 en 500-reeks net dezelfde frequentiebanden afgaan, je kan er zoveel gebruiken als je wil, maar er maximum 4 als preset opslaan!!

mvg,
                      Stijn Vanstiphout,
                      LVL Multimedia
                      België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

Working...