idiotproof multisysteem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

citaat:
    Je ontkomt niet aan verschillende systemen naast elkaar, anders moet je aan elk snakeje ook een Harting 108 gaan zetten
    dat zeg ik niet, maar volgens mij is het toch handiger binnen hetzelfde soort connector te blijven.
    Alles link, alles soca, alles ...
    Maar afhnkelijk van de multi een ander merk gaan gebruiken vind ik wel wat overdreven.

citaat:
    @ lifesound: je hebt nog steeds niet verteld wat er in jouw ogen mis is met Harting??
    wel, ik vind het een bijzonder lompe stekker. Zowel in gebruik als om op te ruimen. Zo'n rechthoekige bak blijft werkelijk overal achter haken.
    Momenteel heb ik de beste ervaingen met link. Maar zoals ik hierboven al heb gepost heb ik nog niet met wirhlwind gewerkt, dus hierover geen mening.

citaat:
    Kabeldelen maak je beide male, leg je um ook nooit verkeerd om
    ....
    Female toch? Of heb ik mijn kabels nu verkeerd gemaakt
    kabels male-male maken zou ik nooit doen. Zelfs al zet je kapjes op de connectoren, de pennen zullen sneuvelen...
    Female-Female kan je doen als je zeker bent dat je de kabels niet moet verlengen. Er zijn en hoop PA firma's die het zo doen.
    Female-Male wordt dan weer gebruikt door EML dacht ik.

Voila, weer wat meningen en info...

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

Ja, een ronde connector is prettiger dan zo'n baksteen, dat ben ik met je eens.
      Het argument van verschillende merken vind ik niet zo interessant.
      Als de connectoren toch niet op elkaar passen, wat maakt het dan uit.
      De Socapex wordt in onze handel gebruikt voor 12 parige toepassing, omdat de omroepen dat doen, en we daarop aan willen kunnen sluiten.
      De 61 polige socapex kom je ook wl tegen, maar veel minder. En daar socapex niet hoger gaat kom je al snel in een ander systeem.
      Ik vindt de Link stekers ook wel interessant, al ben ik een Amphenol gebruiker. Maar dat komt meer door de prijs die ik daarvoor heb betaald. (€ 0,00 :-) )

En inderdaad, niet male-male, hooguit male-female maar als verlengen niet belangrijk is beter fem-fem.

Comment

• Dr.Sjeele
        • Apr 2004
        • 15

Als dit een vaste installatie is: geen multiconnectors gebruiken.
        Aan Stage-side direct op stageblok, aan desk-side direct naar XLR's (uiteraard Neutrik) Dit spaart een hoop centjes. Een multiconnector aan de mengtafel kan handig zijn als deze na iedere show opgeruimd dient te worden. Hier zou ik dan een connector op monteren die precies het aantal paren van je multi kan hebben.
        Harting is en blijft een goede connector. Zelf gebruiken wij Whirlwind (errug duur! en bij aansluiten dien je enige voorzichtigheid in acht te nemen, anders is er kans dat je pinnen wegdrukt)
        Met Link heb ik nog niet gewerkt, zien er wel robuust uit en schijnen niet te duur te zijn.
        Een "standaard" multi-systeem kun je vergeten. Als je diverse gast-PA bedrijven ontvangt (met eigen tafels) dan zullen deze waarschijnlijk hun eigen multi gebruiken. Wil je toch enigzins flexibel zijn, maakl dan een "break-in" van losse XLR's naar jouw multi-connector, zodat je een vreemde tafel eenvoudig op je multi kunt prikken.
        Grtz
        Guido
        rtfm

Comment

Working...