idiotproof multisysteem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • whizzo
    • Mar 2004
    • 3

idiotproof multisysteem

Hallo,

Ik ben Wouter van Maaren van Poppodium de Toonzaal. We zijn bezig met het realiseren van een nieuw multisysteem. Nu is mijn vraag: Welke connectoren kan ik het beste gaan gebruiken? het gaaat om 32ch heen, en 4 ch terug.

Alvast bedankt,

Wouter van Maaren
    De Toonzaal
    Als je mijn handtekening wilt, moet je dat persoonlijk vragen :-)
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Gewoon XLR
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• johan L.
      • May 2001
      • 384

whirlwind, harting of socapex
      Net deed ie het nog.

Comment

• PM
        • Mar 2003
        • 87

32 + 4 = 36 paren = 108 geleiders

Komt precies goed uit voor een Harting HAN108 DD.
        Als je de investering dan toch doet, koop dan ineens de vergulde pinnetjes ipv de verzilverde...
        En verder eens goed nadenken waar je de mannelijke en de vrouwelijke versies gaat gebruiken. De mannelijke versie is namelijk iets kwetsbaarder dan de vrouwelijke.

Is het voor een vaste installatie ? Of zijn er andere bedrijven die ook gebruik gaan maken van jullie multikabelsysteem ? Dan zou ik eerst eens overleggen om compatibiliteitsproblemen te voorkomen.

En verder natuurlijk Neutrik XLR's hé !

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

ik zou voor link gaan. Robuuste, ronde stekkers.
          - Cables Connectors Accessories Distribution Systems Sanitization ecommerce, open source, shop, online shopping

Wordt hier in belgië door de meeste PA firma's gebruikt.
          Ik ben ook nog steeds tevreden van deze dingen!

Socapex is redelijk fragiel. Pinnen die snel afbreken en dergelijk, maar verder best wel een degelijke stekker.

Wirlwind heb ik nog nooit gebruikt, maar zal ook wel een degelijk ding zijn.

Harting vind ik persoonlijk de slechtste keuze voor een multistekker. Maar dat is natuurlijk enkel mijn mening...

Comment

• whizzo
            • Mar 2004
            • 3

dat linksysteem klinkt goed, maar ik heb er geen prijzen van kunnen vinden. Iemand enig idee wat dat zo'n beetje kost?
            Als je mijn handtekening wilt, moet je dat persoonlijk vragen :-)

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

ik ken alleen de dealer in belgië:
              Amptec is a supplier and manufacturer of professional audio solutions for the broadcast, live and studio industries

Comment

• meyerfreak
                • Mar 2004
                • 142

Ik zou whirlwind W4 gebruiken (maximaal 56 parig geloof ik)echt een top verbinding, ontzettend robuust en is bij ons van 24 ch. tot 48 ch. sets de standaard.

ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

Als ik het me goed herinner zijn de Whirlwind spulletjes alleen betaalbaar voor Bill Gates en consorten.
                  Kun je een prijsvoorbeeldje geven Meyerfreak?
                  @Lifesound: waarom is Harting zo slecht in jouw optiek?
                  Het is de meest gebruikte connector in Nederland, voor deze toepasing, denk ik.

Comment

• Barthez
                    • Dec 2003
                    • 256

citaat:Geplaatst door lifesound

ik zou voor link gaan. Robuuste, ronde stekkers.
                    - Cables Connectors Accessories Distribution Systems Sanitization ecommerce, open source, shop, online shopping

Wordt hier in belgië door de meeste PA firma's gebruikt.
                    Ik ben ook nog steeds tevreden van deze dingen!
                    Wij gebruiken ook Link voor onze 12 kanaals snakes en voor speakermultibekabeling, niks te klagen, stevige connectors tot max. 66 kanalen.

dealer in nederland is Audio Pro
                    Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Ik denk ook dat de Harting 108 het meest gebruikt is in Nederland.
                      O.a.: Ampco, Focus, Heuvelman, Hulskamp, AED, Dutchview gebruiken dit systeem voor 36 kanaals multi's en daarbij vaak socapex voor 12 kanalen of whirlwind voor grotere sets. Verder zit er o.a. in Huis ter Duin en Hart van holland een harting 108 infrastructuur waar je gemakkelijk op kunt inprikken.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Kan uit ervaring zeggen dat Hartring 108 prettig werkt. Kabeldelen maak je beide male, leg je um ook nooit verkeerd om
                        kleppies netjes over de pinnen wanneer niet in gebruik, in theater goed vol te houden.

Whirlwind lijkt me vrij duur voor de simpele toepassing.

Comment

• lifesound
                          • Apr 2003
                          • 1052

citaat:
                          Ik denk ook dat de Harting 108 het meest gebruikt is in Nederland.
                          O.a.: Ampco, Focus, Heuvelman, Hulskamp, AED, Dutchview gebruiken dit systeem voor 36 kanaals multi's en daarbij vaak socapex voor 12 kanalen of whirlwind voor grotere sets.
                          mag ik daaruit verstaan dat die firma's 3 verschillende kabelsystemen hebben??
                          Dat kan volgens mij ook niet handig meer zijn.

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

Je ontkomt niet aan verschillende systemen naast elkaar, anders moet je aan elk snakeje ook een Harting 108 gaan zetten, ook niet erg handig lijkt me.
                            Of maak er meteen een 216 polige van, voor meer dan 36 paren...
                            @ lifesound: je hebt nog steeds niet verteld wat er in jouw ogen mis is met Harting??

Comment

• Siem
                              • Jul 2003
                              • 124

citaat:Geplaatst door ralph

Kabeldelen maak je beide male, leg je um ook nooit verkeerd om
                              Female toch? Of heb ik mijn kabels nu verkeerd gemaakt, zie ook http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=8253
                              Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

Working...