QSC PLX 3002

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bewap
    • Jun 2002
    • 239

citaat:Jij bent dus wel te spreken over geschakelde voedingen in een versterker voor je laag?
    Op zich ben ik er wel over te spreken, misschien dat conventionele versterkers met trafo het misschien zullen winnen van sommige versterkers met schakelende voeding op het basgebied. Maar dat weegt niet op tegen het gewicht, ik ben blij dat ik die zware eindbakken niet meer heb en niet meer hoef te verplaatsen. En het verschil in basweergave vind ik niet zo enorm groot.

En even terug te komen op de PLX: de basweergave is misschien minder, maar ik geef het geen onvoldoende. Het is niet zo dat er echt geen bas uit komt. Over het algemeen vind ik het een prima versterker en dat voor een nette prijs.

Comment

• Michel_G
      • Dec 2003
      • 376

citaat:Geplaatst door Kingafric

Ik gebruik Ram audio.. ook niet slecht
      Ja, en ik gebruik ook ram audio.

Maar moet je daar zo nodig over reageren in een topic ???[V]
      Dit topic gaat namelijk niet over welke merken versterkers iedereen heeft, maar welke ervaringen mensen met de QSC PLX 3002 hebben.
      Is weer terug !

Comment

• Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

We gebruiken zelf PLX1602, 2402 en 3402.
        Vooral de 2402's worden erg veel gebruikt, we hebben er acht staan, en ik moet zeggen dat we eigenlijk nooit problemen hebben met deze versterkers. Zeker voor het geld heel fijne beestjes, en ongelooflijk betrouwbaar, das toch wel heel belangrijk vind ik.

Moet zeggen dat de 3402 in vergelijking met een PT1800 van Carver toch wel aardig tegen viel, en dat terwijl de QSC meer vermogen zou moeten leveren. Maargoed, das qua prijsklasse een erg oneerlijk vergelijk natuurlijk...
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

Wat bedoelen jullie eigelijk met er komt niet zoveel laag uit die versterker?

Bedoelen jullie misschien dat zo´n versterker niet zijn opgegeven RMS vermogen behaalt bij de lage frequenties, Of dat hij de pieken niet kan weergeven en dichtklapt of misschien nog iets anders?
          Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Staaf
            • Feb 2003
            • 398

Zozo; thx

Zal er héél waarschijnlijk 2 bestellen, maar wat ik me nog afvraag is: Als een normale amp clipt ga je je trafo eigenlijk te zwaar belasten, wat gebeurt er met geschakelde voedingen? Toppen die gewoon af op hun maximum spanning?
            Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• od
              • Feb 2004
              • 138

werk al 15 jaar met QSC. USA, MX, PLX en nog geen enkel probleem mee gehad. Iedere 6 maanden open en stof uitblazen, als er al stof zou inliggen. ze zijn weer zo goed als nieuw. voor mij een zeer goede keuze prijs / kwaliteit.
              Is het niet zo dat AED voor 90% met QSC werk?

Comment

• Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

citaat:Geplaatst door mbottens

Wat bedoelen jullie eigelijk met er komt niet zoveel laag uit die versterker?

Bedoelen jullie misschien dat zo´n versterker niet zijn opgegeven RMS vermogen behaalt bij de lage frequenties, Of dat hij de pieken niet kan weergeven en dichtklapt of misschien nog iets anders?
                Dat ie dus dichtklapt, en het diepe "bonken" dat laag zou moeten doen niet echt weergeeft. Er komt dus wel laag uit, en hij gaat niet plots in clipmode ofoz (door te weinig vermogen) maar het klinkt behoorlijk plat.
                citaat:Geplaatst door od

werk al 15 jaar met QSC. USA, MX, PLX en nog geen enkel probleem mee gehad. Iedere 6 maanden open en stof uitblazen, als er al stof zou inliggen. ze zijn weer zo goed als nieuw. voor mij een zeer goede keuze prijs / kwaliteit.
                Is het niet zo dat AED voor 90% met QSC werk?
                Denk zelfs dat je hiervan 99% mag maken, en dan vooral doordat AED eglantier (de verkoop dus) invoerder is van QSC.
                --- watt ever you want ---

Comment

• Dr.Sjeele
                  • Apr 2004
                  • 15

Staaf,
                  Welke luidsprekerkasten wil je met deze eindtrappen aansturen?
                  Ikzelf ben geen fan van QSC (we hebben MX3000's en PLX3002's) Tot voor kort was mijn favoriete amp Carver PT2400: klinkt voller, mooier, heeft meer output, lagere inschakelpiek dan QSC MX3000.
                  PLX'en gebruik ik zo min mogelijk (vermogen te weinig)
                  We zijn over enkele dagen de gelukkige eigenaar van 24 stuks LABgruppen fp6400. Dit is echt een waaaaaaanzinnige eindtrap !
                  (Bekijk maar eens de specs hiervan)
                  Wat je ook gebruikt aan amps, probeer in één systeem zoveel mogelijk gelijke amps te gebruiken. Wij werken 4-weg actief(KF850/KF760) en hebben op sub, low,mid en high gelijke amps van gelijk vermogen staan. Alle gains op maximaal en dan regelen we de rest met limiter-settings (BSS-omnidrives / MX8750)
                  Later,
                  Guido
                  rtfm

Comment

• Staaf
                    • Feb 2003
                    • 398

citaat:Geplaatst door Dr.Sjeele

Staaf,
                    Welke luidsprekerkasten wil je met deze eindtrappen aansturen?
                    Zelfbouwkasten; 700W stuk voor de toppen en 600W stuk voor het laag

Comment

• Dr.Sjeele
                      • Apr 2004
                      • 15

toppen 2-weg / 3-weg ? welke componenten ? actief of passief gefilterd ? welke impedanties ?
                      grtz
                      rtfm

Comment

• Staaf
                        • Feb 2003
                        • 398

toppen zijn 4 Ohm; 2x Beyma 15K200 en CP600 voor het hoog. ( 2 weg). Op het laag komt ofwel eminence Omega Pro (8Ohm) Ofwel basreflexkast met 2x RCF541K (4Ohm)
                        Tussen de toppen en het laag filter ik met een actief dynacord X-over

Comment

• Dr.Sjeele
                          • Apr 2004
                          • 15

Ik vermoed dat je graag QSC eindtrappen wil gebruiken. Is dit het geval, dan zou ik zelf 2x MX3000's gebruiken (deze zijn voor een redelijke prijs gebruikt te koop). Als je al 'n PLX hebt (3002 ?) dan is het een optie om hier een van bij te kopen.
                          Als je nog geen keuze hebt gemaakt, probeer dan eens twee Carver PT2400's (ook wel gebruikt te vinden) Deze hebben veel meer ballen!!
                          Over gewicht heb ik het niet, het zijn tenslotte maar twee versterkers, dus echt zwaar wordt een flightcase niet.
                          Nogmaals: eindtrappen geheel open en de rest met een goeie limiter regelen.
                          Suk6
                          rtfm

Comment

• mbottens
                            • Feb 2004
                            • 743

E&W

PS-500
                            PS-800
                            PS-1000
                            PS-1500
                            PS-2000

Met de volgende vermogens:

2x 240w @4ohms, 7,2kg, 2HE
                            2x 400w @4ohms, 8kg, 2HE
                            2x 500w @4ohms, 10,5kg, 2HE
                            2x 750w @4ohms, 12,5kg, 2HE
                            2x1000w @4ohms, 13,5kg, 2HE

En goed te betalen. prijzen van 600 tot 1200 euro inclusief BTW.

Is die 2 x 1000 Watt niet iets voor als je een lichte versterker wil?

Is tenminste een stuk goedkoper dan een QSC

Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

Working...