Qsc basic922 <-> andere speaker dsp crossover

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karelg
    • Jan 2003
    • 112

Qsc basic922 <-> andere speaker dsp crossover

Hi,

daarnet nog naar de Qsc voorstelling geweest in buggenhout (dank u, aed!) en daar de voorstelling van de Isis en de Basis922 gekregen.
    En ik moet wel zeggen dat ik zéér onder de indruk ben van de mogelijkheden van deze speakerprocessor-netwerk audio systeem. (helaas ook erg onder de indruk van de prijs).

Wat ik heel fijn vind aan dit systeem, is dat je de versterkers kunt monitoren via de Qsc dataport. Hierdoor kan je spanning over en [u]stroom door</u> je speaker monitoren EN instellen hoeveel vermogen je maximaal op dat kanaal wil hebben.
    Zo moet je een systeem kunnen maken dat speakers niet kan opblazen. (Mits het instellen van de juiste parameters)
    Zéér mooi Qsc, zéér mooi.

Het toestel heeft nog vele andere functies, maar die interesseren me op dit moment niet (of minder toch).

Ik vind het jammer dat er nog geen DSP-speakercrossovers (2in-6uit) bestaan (die een stuk minder kosten), waarbij de uitgangen van de amps door de processor gaan om zo de stroom en spanning naar de speaker te monitoren.
    Met die processor zou je dan ook maximaal vermogen per een aantal frequentiebanden kunnen instellen.
    Zo zouden ook speakerfabrikanten instellingen voor hun kast kunnen ter beschikking stellen.
    Een vorm van intelligente multiband limiting dus!

Misschien komt er nog een versimpelde versie van de basic op de markt die iets democratischer geprijsd is, laat het ons hopen!

Wat vinden jullie hiervan, hebben jullie daar behoefte aan?
    Of lukt het nog steeds met de conventionele DSP-crossovers en limiters?

Meer info op www.qscaudio.com en www.qscontrol.net

PS. Van de isis was ik echter maar matig overtuigd, maar dat ligt persoonlijk natuurlijk.
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

Was er ook, ben ook onder de indruk van die Basic, maar veel te veel gadgets...
    Je kan ook amps anders dan QSC ermee sturen, via cobranet. Maar blijft toch duur...

Over de ISIS, bwa nee, echt niet...
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

Working...