electro voice DX34

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

electro voice DX34

Iemand die de oude electro voice processors (DX-34's dus) nog gebruikt.
    Ik krijg de master delay nl niet lager ingesteld dan 70 ms, en vroeg me af of dit standaard zo is in toestel, of dat je deze toch wel (wat normaal zou zijn) naar 0 ms kan krijgen...
    --- watt ever you want ---
  • Roy
    • Apr 2001
    • 55

Hallo Kevin,

Ben zelf in het bezit van twee DSP224 processors, de Dynacord versie van de DX-34a. Hierop is het master delay signaal in de 3-way mode in te stellen tussen 2 en 1000 ms. Weet niet of je hier iets mee kunt of dat je het vorige type hebt, de DX-34 zonder de toevoeging "a". Daarvan heb ik thuis wel nog de handleiding van liggen, daar is misschien meer in te vinden. Geef maar een reactie.

Mvg, Roy

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

In handleiding staat gewoon waar en hoe master delay in te stellen is, met de rotary button dus (gewoon op of af te draaien), maar als laagste waarde stopt hij bij 70 ms.

Ik weet niet of het zou kunnen dat dit een soort digitale vertraging is die het toestel (wegens al redelijk oud) nodig heeft om z'n omzettingen te doen (AD-DA) ?

En waarom heeft je processor dan ook een min waarde van 2 ms en niet 0 ms, BSS gaat toch tot 0 ?

Comment

• Roy
        • Apr 2001
        • 55

In de handleiding staan wel degelijk de value ranges, in het hoofdstuk parameters. Zo kun je dan ook zien wanneer je minimaal 70 kunt ingeven, je de waarde in cm aan het invoeren bent en niet in ms. Oplossing >> verander dmv de delay unit parameter je waarde van cm naar ms. Te vinden in het hoofdstuk Option Functions. Succes...

Comment

• cru
          • Sep 2003
          • 106

Dag Kevin,

Dat is inderdaad de interne vertraging voor de digitale "processing". Deze zit overigens op elke digitale processor (ook de DX38), alleen is die bij de meeste merken "onzichtbaar" gemaakt.

Greetz,

Jan

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

En kent d'r iemand deze waardes voor andere toestellen, bv BSS of alto, aangezien ik deze ook gebruik.
            In user manual BSS spreekt men nl van 0 ms...

Comment

Working...