Verhouding EV MT-2 mid-high en low

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roy
    • Apr 2001
    • 55

Verhouding EV MT-2 mid-high en low

Beste forummers,

Ben sinds kort in het bezit van een MT-2 systeem bestaande uit 2 MTH2.5/64 toppen en 2 MTL-2B bassen. Aangestuurd met P-series versterkers van EV. Als processors zitten 2 stuks DSP224 van Dynacord ertussen, gelijk aan de DX34a van EV. Nu het volgende, de vorige eigenaar liet mij deze set horen en vertelde er bij dat je per top eigenlijk 2 bassen nodig had om het geheel in verhouding te krijgen. Zo klonk het inderdaad ook, werd wel aangestuurd met Crest. Na het geheel gerenoveerd te hebben (nieuw tapijt, wielen enz.) en het amprack compleet was kon het testen beginnen. Heb de processors ingesteld met de EV-fabrieksinstellingen voor dit systeem en wat blijkt, de toppen blijven in verhouding achter ten opzichte van de bassen. Is hier een verklaring voor ? Ben eigenlijk n beetje teleurgesteld in het eindresultaat, set ziet er weer als nieuw uit maar klinkt niet naar verwachting. Alvast bedankt voor jullie tips.

Mvg, Roy
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

Zijn de midspeakers en hoogdrivers nog wel in orde ?
    Voor PA lukt het meestal met verhouding 1bas/1top maar algemeen zetten wij meestal een verhouding 3 bas voor 2 top (en dan meestal hoog nog redelijk dicht trekken).
    En hoe zit je systeem gecrossd ? Best L/R 24 bas-mid crossen op 160 Hz en mid/hoog 1k6. Ik heb er bij mij ook een lowcut op 35 Hz insteken.
    Daarbij heb je voor je mid/hoog ook een vrij rare curve mbt EQ'en van de speakers. Ik kan ze je na weekend wel even bezorgen, maar nu staan alle sets in verhuur, en ik ken de parameters ook niet van buiten.

Normaal gezien zou je alleszinds, in 1/1 configuratie, eerder bas moeten te kort komen dan top.

En ik kan je ook al zeggen dat het bij ons ongeveer anderhalf jaar geduurd heeft voordat onze instellingen echt op punt stonden.
    --- watt ever you want ---

Comment

• snoei
      • Apr 2003
      • 168

wat wij doen is 2 bas 1 top
      of 3 bas 2 top.

crossen op 160 en 1k6.
      dus ik verwacht dat er ergens iets niet klopt in jouw opstelling.

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

Idd, maar 2 bas 1 top vind ik de bas iets te agressief, 3-2 zit behoorlijk ideaal.

Comment

• Roy
          • Apr 2001
          • 55

Wat de speakers betreft, deze zijn in orde. Mid is gereconed, diafragma´s van het hoog zijn doorgemeten en waren ook in orde. Wel zit er nog geen equalizer tussen, deze is wel aan te bevelen begrijp ik uit jullie reacties. Kevin, het zou geweldig zijn als ik die instellingen kan krijgen.

Mvg, Roy

Comment

• DJ_Robin
            • Jul 2001
            • 610

Wij draaien afhankelijk van de zaal natuurlijk , 2 bas 1 top of 1 bas 1 top. (we hebben wel de 90 graden versie maar dat maakt kwa klank niet al te veel uit).
            Op 2 bassen heb je vind ik net iets te veel van het goede in je laag. Echter 1 bas is weer net iets te weinig (toppen dicht trekken).
            In de DSP boost ik de 80 Hz meestal iets en trek ik het hoog 14/16 K er meestal iets uit. Daarnaast het liefst een EQ bij het setje want uit zichzelf klinkt het toch net niet af.

M.V.G
            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Eq gebruik ik enkel bij PA en uitgebreide toepassingen. Voor gewoon standaard fuiven volstaat de EQ in m'n omnidrive (FDS388).
              Ik zal je maandag m'n settings even mailen.

Comment

Working...