fostex recone kit

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • John Smits
    • Nov 2001
    • 111

fostex recone kit

Hallo, wie kan mij vertellen waar ik reconekits haal voor fostex? Een zoekactie op het forum leverde niet het gewenste antwoord.
    Het gaat om een 15" L467 bas speaker en de D232 midden en T850 hoog.
    Ze zijn redelijk bejaard, maar aan een speaker heb je ook niet zoveel.
    Of zou het allemaal te oud zijn (ik dacht 1990 of zo iets)
    mvg John
    Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

waar komen ze uit??? vraag die importeur, want ik heb eeb donkerbruin vermoeden...

Comment

• John Smits
      • Nov 2001
      • 111

Ze zitten samen in een wat bejaarde speaker van Prof Sound Systems. Geen type aanduiding. De middentoner zit op een niet originele manier vastgezet. Ik denk dat er in die kast wellicht andere speakers gezeten hebben. Vreemd is het ook dat alle spreekspoelen onderbroken zijn. Bij de tweeter en de middentoon kun je zien dat ze niet erg warm geweest zijn. DC_out op de versterker heb ik gecontroleerd en ook stressproeven op een dummyload, bracht de versterker niet ten val. In dat geval zou trouwens allen de woofer stuk raken om dat het scheidingsfilter naar de mid-hoog geen dc doorlaat. Het mid hoog kan natuurlijk stuk gaan door een rondzingende microfoon, maar dan zou de basspeaker nog heel zijn. Zou het ouderdom kunnen zijn? De woofer is volgens een datum op de speaker in 1988 al eens gereconed. Iemke Roos heeft geen reconesets. Ze noemden nog wel de naam van een bedrijf in Enschede dat fostex speakers gebruikt. Die naam heb ik niet kunnen vinden, of ik heb hem verkeerd verstaan.

John

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

ik ken iem. in rotterdam die ze vast kan repareren. hij bakt ook spreekspoelen in ovens etc...
        interesse? mail me dan effe
        knoppen en waarden :)

Comment

• John Smits
          • Nov 2001
          • 111

Reconen is niet het probleem, waar haal ik de reconesets?

John

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

als de cone nog heel is kan hij zonder kit repareren, als hij een beetje beschadigd is ook
            Hij weekt de lijm los en haalt de konus eruit, hij is er erg goed in. Ik heb heel vaak dingen laten repareren door hem, of wikkelingen zelfs laten veranderen....

Comment

• John Smits
              • Nov 2001
              • 111

Kan ik die man bellen?
              de basspeakerconus ziet er nog goed uit, de spoel is onderbroken. Je zou er dus een nieuwe spoel in kunnen lijmen. Bij mid en hoog lijkt me overwikkelen veel moeilijker, maar het uitwisselen van de membraans is een fluitje van een eurocent

John

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

er komt een mailtje aan john, bel hem en je zult het verlossende antwoord krijgen!

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Je gaat een speaker van een paar tientjes in guldens toch niet re-conen?? Dan koop je toch een andere??? Zeker als het een speaker is uit de ProfSound tijd...
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• John Smits
                    • Nov 2001
                    • 111

De eigenaar heeft de speakers jarenlang naar grote tevredenheid gebruikt. Moet ik hem nou vertellen dat hij jarenlang verkeerd bezig is geweest met te goedkope speakers, of was die man best wel slim en had hij voor een redelijk bedrag de kwaliteit die hij nodig had. Wanneer hebben audiomensen nou ook eens waardering voor andermans spullen?

John

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

schijnt dat www.IemkeRoos.nl de importeur is..
                      En die hebben ook meestal wel recones, al dan niet op voorraad.

Verder : de ProfSOund speakers zijn natuurlijk na een jaar of wat aan vervanging toe, ook al is de gebruiker er uitermate sevreden over. Maar niks heeft het eeuwige leven. Zelfs ProfSound niet....

Comment

• decibeat
                        • Apr 2005
                        • 5

Beste John

Ik heb zelf ook 2 Fostex T850 drivers in mijn topkasten, waarvan er ook één met een doorgebrande spoel had. Deze heb ik zelf provosorisch rerepareerd, en hij doet het nog steeds heel erg goed. Er is ook geen klankverschil, want ik heb bijde later gemeten met MLLSA, en deze gaf geen frequentie verschil aan. Dus zelf repareren is ook een optie. Het is ook echt wel de moeite waart, want ze klinken ongeloofelijk goed, en de spreidingsveld is ook heel erg aardig. ik ben ook op zoek gegaan naar recone kits voor deze driver, maar dat kun je vergeten. Er ligt er geen één meer in de hele wereld.

Succes ermee

Chris

Comment

• Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

Kan iemand mij vertellen waar ik een spoeltje voor mijn hoge tonen driver kan halen?

Het gaat om de FOSTEX 025M01D 8ohm 120 Wmax.

Ik heb al gemaild met iemke roos, maar daar werd ik doorgewezen naar de producent van de kasten.

ROSS met 15" woofer en dus die fostex high. En daarvan kan ik NIETS terugvinden.
                          Model van de speaker:
                          Ross systems RZ 152

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt
                          Groeten John
                          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Bass_en_Co
                            • May 2005
                            • 87

citaat:Geplaatst door Whitefarmer

Kan iemand mij vertellen waar ik een spoeltje voor mijn hoge tonen driver kan halen?

Het gaat om de FOSTEX 025M01D 8ohm 120 Wmax.

Ik heb al gemaild met iemke roos, maar daar werd ik doorgewezen naar de producent van de kasten.

ROSS met 15" woofer en dus die fostex high. En daarvan kan ik NIETS terugvinden.
                            Model van de speaker:
                            Ross systems RZ 152

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt
                            Haaa een goude ouwe van me!!! Heb veeeel Ross gehad. Ik heb ook een kapotte fostex gehad in een van mn rossjes, ik heb toen een nieuwe besteld via mn bedrijf. Ik zal eens kijken waar ik deze vandaan had.

Gr
                            [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

• Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

Beste Bassen Co,

Heb je dan misschien ook iets meer info over de speaker (RZ 152)?
                              Vermogen/rendement/belastbaarheid.

#edit#
                              Zojuist via google ontdekt dat in de "GITARIST" van 1993 nr 12 een stuk staat over Ross amp/RZ152, dus maar even nabestellen.
                              #einde edit#

Ik heb ze al een tijdje, verder geen problemen mee, heb jij goede ervaringen met deze (specifieke) kasten.

En kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een 2-weg speaker 8 ohm is, terwijl de hoge tonen driver OOK 8 ohm is?? Ik weet niet wat de weerstand van de woofer is.

Alvast bedankt
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...