Hoe gebruik je Sidefills??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    Hoe gebruik je Sidefills??

    Vaak worden bij optredens op grotere podia Sidefills gebruikt.
    Ik heb daar nog geen ervaring mee als geluidsman.[?]
    Kan iemand mij vertellen wat de voordelen zijn van het gebruik van sidefills naast wedges?
    Welke bronnen worden meestal via sidefills weergegeven?
    Een complete mix of alleen bijv gitaar, keyboards en zang?
    Wordt het totaal volume on-stage niet erg hoog?
    Vanaf welke omvang (zaalgrootte/tent en/of publiek) is het raadzaam om sidefills toe te voegen?
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    meestal worden (bij mij dus) sidefills als extra monitor groep gebruikt,

    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      Ik probeer sidefills zo veel mogelijk te mijden. Floortjes geven een stuk minder overlast op het front geluid als sidefills, ze hoeven vaak ook minder hard omdat een floortje dichterbij de muzikant ligt.

      Wat voor een signaal je op de sidefills zet zal per produktie verschillend zijn, hangt bijvoorbeeld erg af van of je de gitaarversterkers al over het hele podium hoor blazen. Als dat zo is hoef je natuurlijk niet de gitaren ook nog eens op een sidefill weer te geven.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        Ik heb eigelijk alleen plezier van sidefills als het toneel buiten is, en heel groot. Dan is het fijn als je een zacht totaalmixje over het toneel hoort die je dan persoonlijk aangevuld krijgt via je wedge. Dat voorkomt dat je met enorme gitaarversterkers e.d op het toneel moet gaan staan.

        Nou speel ik hooguit twee keer per jaar op een dergelijk podium. En vrijwel nooit hebben ze die dingen staan dus echt de norm ben ik niet