Nieuw beest!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

citaatat had ik ook wel voorzien alleen met twee HS3600´s heb ik twee versterkers die gemaakt zijn voor 16A 230V, en met een Digam heb ik 1 versterker die gemaakt is voor 16A 230V. Dit is heel simpel bekeken maar volgens mij is dit helemaal niet zo´n slechte redenering.

Bij de powerinlet van mijn PL3400 van E&W staat 2400W, en de zekering is 15A/250V, Beetje vreemd, hoe moet ik dit zien?

Groeten Martin.
    Iemand hier al een idee over?? Ik zit vooral met die 2400W 15A en zo in de knup. Het lijkt er dus op dat mijn versterker 3400W rms op 4 ohm gebrugd dit ook niet volhoud de hele avond door met een sinus erop. Maar met 6dB komt het wel goed 3400 / 4 = 850W, ik denk dat die versterker van mij ongeveer met een factor 3dB werkt. dus 3400/2 = 1700 W. 1700/2400 = 0,7 zal 70% rendement betekenen (wat volgens mij een redelijke waarde is voor een conventionele versterker.

Dus naar mijn inzicht kan de HS-3600 continu met een sinus ongeveer 1700W leveren dus met 3dB extra 3400W rms met een rendement van ongeveer 70%

Iemand commentaar op mijn filosofie???

Groeten Martin
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• bewap
      • Jun 2002
      • 239

citaatan regel je toch een 32 Ampère stekker?
      Dat is niet mijn punt, een langzame zekering kan toch al 20 A voor eventjes leveren. En daar is waarschijnlijk die beveiliging voor bedoeld. Dus een andere stekker zal niet de bedoeling zijn geweest van de ontwerper.

Maar ik bedoel te zeggen dat het maximaal opgenomen vermogen dus nooit meer kan zijn dan 4600 watt, immers de interne beveiliging zal nooit meer dan 20A toelaten. Trek daar nog eens 10% rendement vanaf (of meer) en je hebt nog maar 4140 watt wat de versterker nog kan leveren. Je ziet dus dat die 5 kW niet gehaald kan worden.

Maar ik voel dat je een beetje op je tenen bent getrapt, ik haalde een Lab Gruppen naar voren omdat dit toch wel 1 van de beste versterkers is op aarde, en dus een goede ondersteuning is voor mijn argumentatie. En je ziet dat deze gewoon niet het opgeven vermogen kan leveren. Je kunt immers geen energie uit het niets halen, he

citaat:2400W 15A
      Dat zie je wel vaker dat de waarde van de zekering wat hoger is gekozen dan het opgeven opgenomen vermogen.
      Maar ik denk dat je filosofie wel klopt...

Comment

Working...